https://www.wonion.nl

Wonion Reviews

    Slechtste ervaring ooit.

    Eerste kandidaat op een woning. Uitgenodigd voor een intake gesprek bij hun op kantoor in Ulft. half 12 de afspraak, deze werd al later (11.50) omdat ze nog in bespreking zaten (wat kan gebeuren). Vervolgens worden we geroepen in een kantoortje. We zitten nog geen minuut en krijgen meteen te horen dat de woning word geweigerd omdat wij onder bewind staan en de bewind dan van gemeente moet worden overgenomen (hebben zij totaal geen last van of zullen en staan daar compleet los van).
    Bij het aangeven van indienen klacht leek hij er niet wakker van te liggen. Zijn letterlijke woorden ''ja, dat mag je doen''. Kortom met die klacht zal niet veel gedaan worden.


    Kort samengevat:
    - Zij waren ruim 20 min te laat voor de afspraak
    - Lieten ons naar Ulft komen voor een afwijzing wat telefonisch had kunnen gebeuren zodat we geen halve dagen vrij hoefde te vragen van werk en we niet in de knoop zaten met ons zoontjes school.
    - Keurde ons af op iets waar zij compleet buiten staan. Zij hoeven zich alleen druk te maken of de huur iedere maand wel netjes word betaald door ons (wat uiteraard gebeurd wanneer je onder bewind staat plan van aanpak lag er immers al).
    - Ze al een ingetogen houding hadden en je er dus toch niet doorheen zou komen met praten/overleg. de keus was gewoon al gemaakt.
    - Manier van benaderen/communiceren is slecht.

    Zwakke punten
    Slechte communicatie.
    Asociaal.
    Geen empathie.

    vreselijke woonbedrijf

    Meerdere negatieve ervaringen met wonion meegemaakt, eerst moet je een woning bekijken, maar komt geen medewerker om je de woning te laten zien, dus je rijdt helemaal naar ULft, krijg je sleutels om zelf de woning te bekijken zonder medewerker, kom je bij woning, heb je geen complete sleutels gekregen, geen toegang, weer terug, nieuwe sleutels, dan pas wel naar binnen, wat een gedoe en slechte service. Andere keren bezichtiging woningen van slecht onderhoud, slecht kwaliteit maar hoge huren, je hoort medewerker praten met de onderhoudsmonteur dat ze niks aan de schimmel in de woning willen doen, laat de nieuwe bewoner dit zelf doen. hopelijk was de nieuwe bewoner slim genoeg om de huurcommissie te benaderen en klacht in te dienen. En een andere negatieve ervaring was dat ik 1e kandidaat was voor een woning, maar ze mij nooit benaderd hadden, had dus de klachtencommissie van die regio benaderd, had gelijk gekregen, maar was inmiddels verhuisd naar een andere woning (zonder lokale voorzieningen/geen supermarkt etc), dus vervangende woning kreeg ik niet in Ulft. Rotzooi.

    Sterke punten
    pesten

    Zwakke punten
    pesten

    Geen service meer

    Ben altijd positief geweest over de service van Wonion, helaas kennen ze dat begrip niet meer. Ik had een stopcontact stuk en vroeg of er iemand daarvoor wilde komen, dat was geen probleem, een uur later kwam er een monteur. Omdat bij mij nieuwe lampen waren opgehangen is blijkbaar met het verbinden van de contacten iets fout gegaan en had ik geen stroom op de contact ernaast, nu de monteur toch eenmaal bij mij was vroeg ik aan hem of hij dat weer in orde kon maken. Geen probleem zegt de monteur verder helemaal niets, geen waarschuwing niets. Tot mijn verbazing kreeg ik daarvoor een rekening van € 37,50 en dat terwijl ik iedere maand betaal voor de service. Heb natuurlijk gebeld, maar ze hadden hun woordtje wel klaar natuurlijk.

    Ook de afscheiding van de tuin, sinds ik hier in 2017 ben komen wonen hebben wij rotte struikjes gekregen want aan de straat kant staan er nog 2 overeind en tussen de woninggrens ongeveer nog 6. Denk je werkelijk dat je verder gehoor krijgt voor nieuwe struikjes. Als ik er zo slecht voor die struikjes zou zorgen zouden de overgebleven struikjes het ook niet moeten doen. Dan heb ik het over de afwerking in huis nog niet gehad, het verhaal is nu al te lang. Schamen moet Wonion zich, diep schamen

    Sterke punten
    Niet horen wat de bewoners zeggen en alleen maar willen graaien

    Zwakke punten
    Dat ze denken dat ze de bewoners hebben gehoord en hebben geholpen

    rotte medewerkers, slecht service

    Rotte medewerkers bij Wonion. Was 1e kandidaat voor een woning, hadden ze me niet benaderd. Nooit post of mail gekregen maar wel liegen dat ze dit wel hadden gedaan. Vreselijke mensen daar en hun service. Bij groepsbezichtigingen schrik je rot van de slechte kwaliteit van hun woningen. ze maken niks en je moet maar erin wonen en aanpassen en hoge huur betalen. Externe bedrijven zoals herstelbedrijven vragen bij sleuteloverdracht verbeteringen maar Wonion wilt dit niet, zeggen laat de nieuwe huurder dit maar herstellen. Heb die woningen niet genomen.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    ++++ teveel om op te noemen.

Bezoek Wonion

Schrijf een review