Lefier

Wij zijn Lefier! Een woningcorporatie met ambities in Noord-Nederland. Met vestigingen in Groningen, Hoogezand, Stadskanaal, en Emmen. We zetten ons elke dag in voor betaalbaar wonen in goede buurten en wijken. Klantgericht en betrokken bij de samenleving. Lefier: wonen met karakter.

Lefier Reviews

    Bar slecht

    Slechtste woningbouw ooit .hier alleen maar veel schimmel en vocht .verotte kozijnen en een na het ander gaat kapot en wordt gewoon niks tot weinig mee gedaan .maar wel de huur elk jaar verhogen ..heb nog nooit zo,n slechte woningbouw mee gemaakt .

    Sterke punten
    Niet 1 sterk punt .naja 1 sterk punt en dat is dat ze slecht zijn

    Zwakke punten
    Alles wat maar fout kan gaan gaat daar fout .

    Wanbeleid.

    CV-ketel ging onherstelbaar stuk, Moest dus vervangen worden, Das stevig Balen, Jaaa, Nu wél koud buiten hé, Maar ja, Kan gebeuren nietwaar ?, Maar dat het vervolg daarvan anno bijna 2024 nog kan gebeuren is toch gewoon wérkelijk ongelofelijk ? ; Lefier laat jarenlang netjes betalende Huurders gewoonweg LETTERLIJK EEN HÉLE MAAND LANG IN DE KOU STAAN !! Dus een héle Maand lang géén CV en géén Warm water !!, En het heeft écht werkelijk waar gewoon een héle Maand geduurd vóórdat er een nieuwe CV-Ketel werd geplaatst !

    Sterke punten
    Praatjes, Praatjes, en nóg meer Praatjes, Maar ja, die vullen nog stééds geen gaatjes... Uitstellen, Uitstellen, En nóg es langer uitstellen, Ok,Dan óók maar niet meer met de Klant bellen...

    Zwakke punten
    Het Textveld is héláás te klein...

    Buitensporig gewoon !!

    Lefier neemt geen Klachten (meer) in behandeling? Of Lefier neemt klachten niet serieus? En Lefier reageert óók niet op Klachten binnen hun zelf gestelde termijn van "Binnen 2 werkdagen" ?, Ik kreeg nl tijden geleden al diverse beloftes van u, zoals ; "Bedankt voor het melden van je klacht. Dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Wij nemen BINNEN 2 werkdagen contact met je op" We zijn nu inmiddels al zovéle Werkdagen verder, Maar u doet niet helemaal wat u zegt/beloofd?, Want U geeft hélemáál nérgens reacties op terug ! Moet ik HIÉR nu ÓÓK en ALWÉÉR een klacht over indienen? Zorg dat je dergelijke zaakjes op orde krijgt Lefier !, Want dit kan zo niet langer ! Werken met Klant geselecteerde Algoritmes en specifieke Protocollen jegens Huurders werkt averechts Lefier ! Das een héle ónmenselijke manier van werken ! Er zijn óók Mensen die betalen al meer dan 40 jaar elke Maand WÉL netjes hun Huur Lefier !, Ja écht waar, Ze bestaan nog ! En het is gewoonweg schandalig hoe u tegenwoordig met dergelijke Mensen omgaat Lefier !

    Sterke punten
    Negeren van Contact-Formulier Berichten en Mensen flink laten betalen voor Telefonisch "in de wacht staan"

    Zwakke punten
    Geen, Of Bar slechte Communicatie.

    Waardeloos

    Mijn ervaring met Lefier wauw wauw!! Ten eerste ene buurvrouw die zeikt overlast te hebben die valse beschuldigingen tegen mijn hoofd aangooit!! Lefier erbij nee mevr je krijgt geen andere huis lachend in mijn smoel.. Wat ik overigens snap want ja woningnood toch? Nou hier komt het hoor meneer krijgt gewoon zo even een nieuwe huis aangeboden van Lefier ja ja een gloednieuwe huis!! En maar liegen en liegen en liegen liegen!! Lefier liegt zoveel he wauw!! Maar deze man is een witte man!! En ik ben zwart nou alsdat niet genoeg zegt over werkwijze Lefier!! 1 ster is al te veel! En ohja te woord staan vinden ze daar ook lastig!! Maar onverwachts langskomen dat mag wel wat een gekke volk is dat zeg bahh misselijkmakend!! Wil je nog een gratis huis ga na Lefier! Weet dst ze het doen hen namelijk een mail gelezen waar ze het bij iemand anders ook gaan doen

    Sterke punten
    Liegen

    Zwakke punten
    Ze werken heel hard vor witte mensen

    Klacht

    Ben extra naar emmen gekomen.lefier telefonisch niet te bereiken.Verzorg mijn zeer zieke partner in tweede exlohermond.Ben naar de ta darts gegaan toen ik terug kwam kreeg ik 3 sleutels in mijn hand gedrukt alles o.k.
    Ik het kastje open gemaakt van de opladekabel en haal de oude eruit wil de nieuwe oplader plaatsen kan niet de stekker is veel te groot dus het kastje kan niet meer dicht.
    Schande.Hij had tenminste kunnen kijken dan had hij het gezien.

    Sterke punten
    Als je ze bereikt de vriendelijkheid

    Klacht

    Heb vanmorgen geprobeerd om te bellen anderhalf uur.
    Moest mijn psycho afzeggen ga zo wel naar de tandarts wacht 7 weken op de afspraak.
    Heel erg we hebben het druk steeds u heeft nog 2 voor u en dat 45 lang dat is niet waar kan niet .Dan weer gebeld 8 voor u nee bel niet meer als de persoon van lefier komt kan hij het bij mijn buurvrouw afgeven een sleuteltje.

    Slechte dienstverlening

    Dit is qua service en dienstverlening
    DE allerslechtste woningbouwcooperatie van Groningen.met wachttijden van meer dan uur aan de telefoon.
    Kortom
    Blinken niet uit door klantvriendelijkheid.


    Met

    Sterke punten
    Heeft geen sterke punten

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid en telefonische bereikbaarheid

    Rampzalig

    Er is al een half jaar lekkage in mijn woning, ik heb de melding gemaakt en zelf aangegeven waar en wanneer het lekte.
    Er is iets aangedaan waardoor het nu veel erger geworden is,,hele vloer blank en veel schade aan spullen.
    Ik heb nu inmiddels 7 maal gebeld en het probleem voorgelegd, elke keer word er gezegd je word terug gebeld en we houden je op de hoogte. Helaas ik hoor niets van ze.
    Wel lekker geld ontvangen, maar hulp bieden ??
    Zou het nog ooit eens gerepareerd worden? En de schade (laminaat vloer en mooie oude boekken ) vergoed worden?
    Ach ja het is immers nog maar een half jaartje zo, de huur word betaald dus waarom druk maken.
    Ze zullen zelf eens lekkage hebben !!
    Zeer ontevreden dus.

    Sterke punten
    Geld incasseren

    Zwakke punten
    Geen problemen oplossen

    Niet huren

    Huur al 20 jaar van Lefier. Ik heb gezien hoe deze flats veroudert raakten en hoe moeizaam het gaat om een simpel daklekkage of lekkage/schimmels op gelost te krijgen met deze woningbouw. Je kan niet alles goed doen of direct. Dat is begrijpelijk maar hoe deze woningbouw met hun huurders omgaat is echt frappant. Jaren moeten strijden voor een badkamer (lekkage bij de ons en onderbuurman). Dikke waterschade in de keuken maar daar gaat niks gebeuren want de keukenkastjes zien er nog goed uit. (Hele vloer en onder de keukenkastjes is er sprake van schade en schimmel). Zij komen met een planning voor de verbouwing die nergens opslaat. Je kan dit ook niet weigeren, zelfs als je voldoet aan alle dingen die zij willen bouwen. Beetje vreemd maar goed. Verder, arrogantie ten top. Me huis ziet er niet meer uit. Ben blij dat ik wegga maar ik wil wel oproepen om wat netter met die oude mensen om te gaan. Zij hebben die geduld niet.

    Sterke punten
    Sommige bedrijven die zij inhuren zijn echt heel fijn en zorgen ook dat het werk gebeurd. Ook als de opdracht niet goed door is gegeven door Lefier.
    - ze staan je wel te woord maar of er wat gebeurt is altijd 40/60.

    Zwakke punten
    Je zal moeten strijden als je wilt dat er iets gemaakt wordt in je huis.
    - klachten worden vaak niet goed doorgegeven aan bepaald bedrijf waardoor je soms 4 x moet afspreken voordat het duidelijk is voor hun wat het probleem is.

    Criminelen

    In de zomerperiode heeft lefier mijn tuinset/elec grasmaaier gestolen omdat het troep zou zijn, afspraak was dat het op het terras moest staan en dat stond het ook..
    Toch hebben ze alles meegenomen en weggegooid, ik was witheet en heb met veel hangen en wurgen slechts 300,- ontvangen waar ik mijn spullen niet mee terug kan halen..
    Ze zijn bij lefier brutaal, bijdehand en komen geen afspraak na.
    Waardeloos bedrijf, heel snel opdoeken deze bende en iedereen vervangen !!

    Woning is immers nooit verbeterd na de wensen van de klant, enige wat ze willen is likje verf hier en daar zodat het lijkt alsof ze de zaak goed draaiende houden maar schijn bedriegt…
    Nooit is mijn woning geholpen aan ventilatie, ik krijg de ene klacht na de ander die ze nooit oplossen en mij achterlaten met stress..

    Waardeloos dit en dat in NL…..

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om hier te vermelden

    klantenservice levert service niet

    Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt

    Zwakke punten
    Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.

    Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!

    Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.

    klantenservice levert service niet

    Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt

    Zwakke punten
    Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.

    Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!

    Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.

    Weer slechte service zoals gewoonlijk

    Heb lekkage in de woning ze kunnen pas over twee weken komen vanwege de bouwvak en hun personeel op vakantie moet! belachelijk telefoniste aan de lijn zeer bijdehand.laminaat is nu kapot ik ga hier zeker werk van maken!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Nooit maar dan ook nooit hulp verlenen

    huurhuizen worden verschrikkelijk opgeleverd aan de nieuwe huurder

    mijn dochter heeft net een appartementje gehuurd van lefier
    maar de staat waarin het verkeerd is verschrikkelijk van deurposten die er maar half op zitten buitenste deelontbreekt gewoon deuren kapot douche tegels roestige raambeslag etc

    Sterke punten
    tja niet hun netheid

    Zwakke punten
    overal makkelijk van af willen komen
    geld wel willen vangen maar nx voor doen

    Uitgewoond

    Uit hoofde van mijn werkzaamheden heb ik de afgelopen maand meerdere huurwoningen van Lefier gezien bij de oplevering aan een nieuwe huurder. De woningen zijn stuk voor stuk uitgewoond. Smerig en verwaarloosd. Daar wordt je al nieuwe huurder echt niet blij van! Lefier zelf daarentegen is gevestigd in een super de lux kantoorgebouw, nieuw en fris. Met glimmende folders. Pas na Lefier op deze slechte oplevering gewezen te hebben volgt actie. Er komt iemand langs om te kijken naar de klachten. Waarom doet Lefier niet een goede check vooraf? Mogelijk omdat ze erop gokken dat veel nieuwe huurders in het segment van de sociale huurwoningen niet voldoende assertief zijn. Zorg dus dat je dat wel bent als je met een huurwoning van Lefier te maken krijgt!

    Sterke punten
    Vriendelijke ontvangst op het kantoor van lefier

    Zwakke punten
    Geen betrokkenheid bij de kwaliteit van wonen. Geen beleid om de nieuwe huurder te verwelkomen.

    Veel betalen weinig service

    Lefier staat er bekend om onderscheid te maken tussen verschillende huurders de ene krijgt iets wel de ander niet elke jaar gaat je huur omhoog maar service ho maar ernstige schimmel in douche verouderende douche waar je in moet leven waardoor je gezondsheidsklachten krijgt als je dan ook iets wilt aanvragen word er meteen naar je gekeken of je een zeurderd bent en krijg je alleen maar te horen dat ze niet veel geld meer mogen besteden aan het huis terwijl ik de jackpot betaal elke maand ik vind dat je als huurder totaal niet in je recht staat hoe kan dit als iedereen elke maand netjes hun huur betaald!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Meet service verlenen je niet steeds afwimpelen naar de geschillen commissie

    Zeer slechte woningbouw huis is onveilig

    Deze woningbouw is zo nalatig die laten ons wonen in huizen van 1953 die van ellende uit elkaar vallen waar de scheuren aan de buitenkant van de flat zitten en de stuclagen ineens loslaten en op je lichaam komen te vallen geen brand trap geen rookmelders en scheuren in de balkons lefier doet er niks aan terwijl deze huizen eigenlijk al tegen de vlakte moeten wij voelen ons als huurders aan de Arubastraat niet meer veilig ook hebben we vocht problemen terwijl ilongpatiënt ben kortom de slechtste woningbouw van groningen

    Zwakke punten
    Geen oplossing vinden en ze zijn laks

    Geldverspilling

    Ik heb me aangemeld als kamerzoekende. Netjes het geld betaald en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks! Ik heb op een bevestiging na nooit maar iets van een mailtje gezien. Ook geen uitleg van hoe het in zijn werk gaat. Noppes. Niet gek trouwens, want er valt niks uit te leggen als je niks uitvoert. Erg teleurstellende zaak. Je kunt veel beter via Facebook een kamer zoeken.
    En als je dan je geld terugvraagt, zijn ze er opeens als de kippen bij...ongelofelijk. Niks teruggekregen overigens.

    Sterke punten
    Niet te benoemen, omdat je niks van ze hoort

    Zwakke punten
    - ze helpen niet
    - je ziet niks terug van je geld

    vernachelcultuur bij Lefier

    deze corporatie heeft al vele jaren een nare bedrijfscultuur; huurders vernachelen wordt heel gewoon gevonden.

    Sterke punten
    klein onderhoud wordt dankzij de afspraakplanning vaak snel en ook wel goed gedaan. De uitvoerende medewerkers zijn doorgaans aardig en behulpzaam.

    Zwakke punten
    overdaad aan weinig deskundige duurbetaalde managers.
    onbetrouwbaar. men liegt wat af.
    geen toezicht op gedrag van medewerkers.
    oplossen van ernstige problemen wordt eindeloos vertraagd.
    minachting van huurders.
    huurdersvertegenwoordiging stelt niets voor.

    super service

    De service van Lefier is super. Als er iets kapot is kan je dit gemakkelijk online/telefonisch aangeven en wordt dit zsm opgepakt. De communicatie is goed. En ze proberen hun woningen te verduurzamen. Ik ging mijn rekeningnummer wijzigen en werd een uur daarna al gebeld dat het geregeld was. Ik ben echt heel erg tevreden.

    Sterke punten
    communicatie
    verduurzaming

    Zwakke punten
    -

    Liegen ,woorden verdraaien ,autoritair,niet aan de afspraken houden.

    Drie maanden lang op een woning moeten wachten en elke keer weer een datum geven wanneer de woning klaar is maar dan niks laten horen.Als je dan belt voor informatie ,wordt je ook nog uitgescholden .
    Zeer autoritaire medewerkers (voelen zich heel wat) Op klachten wordt niet gereageerd en als er wordt gereageerd dan wordt de klacht afgehandeld door de persoon waar de klacht over gaat?
    Afspraken worden niet nagekomen ,geplande werkzaamheden worden zonder tegenbericht naar de bewoners gewoon geannuleerd.
    Zelfs sommige medewerkers klagen over Lefier ,ingehuurde mensen worden ook gewoon uitgescholden als ze informatie willen inwinnen .Zetten ons naast een Tokkie(wat bekent was bij Lefier maar niet vermelden bij het aanvaarden van de woning) maar ook hier wordt niks aan gedaan.Dan toch maar weer verhuizen en deze keer dus maar naar Domesta.

    Zo jammer ,vroeger in de tijd van Wooncom was het nog een leuke woningbouwvereniging ,menselijker en toen hielden ze zich nog aan de afspraken maar nu gaat het alleen nog om de pure winst .

    Sterke punten
    De huurder als een stuk stront behandelen.

    Zwakke punten
    Afspraken niet nakomen.
    Liegen.
    Autoritaire en zeer arrogante medewerkers.

    Richard mederwerker van Lefier

    Ik woon sinds kort in Klazienaveen, toen ik de woning aanvaarde zijn er afspraken gemaakt, maar niet of nauwelijks nagekomen. Tot dat hier een man kwam ( Richard ) die alles voor mij regelde. En ja hoor binnen een week was mijn huisje klaar.

    Top Richard, Daar moeten ze er meer van hebben.

    Sterke punten
    mooie praatjes

    Zwakke punten
    niet nakomen van afspraken

    Klein nadeeltje

    Huichelaars. Verbouwen van alles en plaatsen zonnepanelen, maar laten de huur onredelijk hoog en geven me maar 40 min water per dag en de verwarming op max 20 graden. Kan niet afwassen en de kleinkinderen laten douchen. Kan geen badje lauw water vol laten lopen in de zomer. En dat allemaal voor een verdomd hoge huurprijs en kosten.

    De laagste kring van de hel is gereserveerd voor jullie hufters!

    verdienmodel van Lefier

    Er staan leuke woningen voor studenten dus ik kijk mee voor mijn dochter die in Groningen gaat studeren en we wonen op de Drentse platteland dus zien wel dat het een behoorlijk stapje terug is in dit stukje noordelijke Randstad.

    Je moet eerst €30,- betalen om op een woning te reageren terwijl je niet weet of dit oud aanbod is dat mogelijk al lang verhuurd is. Als dat zo is heb je ten onrechte €30,- betaald dus misleiding.
    Medewerkers van Lefier, er moet dus een voorwaardelijke inschrijvingsmogelijkheid zijn ofwel wordt de woning aangeboden terwijl die niet beschikbaar is geld terug dus.

    Sterke punten
    als al het aangeboden nog beschikbaar is dan een mooi aanbod

    Zwakke punten
    mogelijk misleiding in het geval dat het aangebodene er niet meer is

    Grootste huichelbende van nederland

    kan verder niets vertellen dan dat lefier het grootste huichelbedrijf van nederland is.. klachten lachen ze weg. onderhoud doen ze niet aan. mondjesmaat (met veel aandringen) maken ze dingen klaar. Vocht schimmel kou hoge energie rekening enz enz kernwoorden voor lefier. Mensen die klachten afhandelen, zijn corrupt. Liegen vrolijk verder, en niemand die hem wat doet. meerdere mensen in mijn omgeving hebben alleen maar nare ervarings. sommige mensen kunnen alles (vraag me niet hoe )klaarkrijgen. En anderen kunnen nog geen tochtstripje krijgen. keukenkast deurtje duurt al vanaf maart 2018 nog niet binnen Lekkage al vanaf december 2017. vocht en toch problemen al vanaf 2007.

    Sterke punten
    Zeer snel in versturen van herrinerings en aanmanings.

    Zwakke punten
    alles waar ze op hun manier voor staan. zijn groffe leugens.


Bezoek Lefier

Schrijf een review