Domesta

Domesta is een ambitieuze wooncorporatie met rond 9100 woningen en zeven verzorgingscomplexen in de gemeente Emmen, Hoogeveen en Coevorden en Borger-Odoorn. We richten ons op betaalbaar én plezierig wonen, waarbij de keuzevrijheid van onze klanten een centrale plaats inneemt. We streven samen met diverse partners én met bewoners naar een schone, veilige en prettig leefbare woonomgeving met goede voorzieningen. Nadrukkelijk zoeken we samenwerking met zorginstellingen voor de huisvesting van groepen mensen die moeite hebben met volledig zelfstandig wonen.

Domesta Reviews

    Domesta Ervaring

    Inmiddels huren wij nu 8 jaar bij Domesta de ervaring is dan ook zeer slecht. Ik ging in 2012 voor het eerst op mijn zelf wonen en snel werd er al een belofte gemaakt dat de inbouw keuken motorische afzuigen gemaakt zal worden omdat het hier en daar wat schuin stond en dat de afzuiging niet goed was. Ik ging er net wonen en in de zelfde week kwam er iemand van Domesta om de keuken goed klaar te maken en hij vertelde “ik heb het benodigde materialen niet bij mij om dit te kunnen maken kan ik later terug komen? “ Is goed! (Meneer is nooit terug gekomen) en met een schuine afzuiging is het ook mee gedaan heb zelf alles moeten maken, en jaren later kwamen de zelfde mankementen weer terug. Ik heb dit maal weer gebeld. Meneer komt en draait hier een schroefje vast en gaat weer weg, ik vraag aan hem “het is niet het deurtje dat gemaakt moet worden maar bijvoorbeeld de afzuiging” meneer attendeerde mij erop dat hij dit gedaan had en weg was hij. Natuurlijk niks gemaakt behalve een deurtje van een kastje. 2020 15 oktober zijn wij met een opzichter een nieuwe huis aan het bekijken ook van Domesta, De dak van schuur was helemaal LEK VRIJ gemaakt zegt de opzichter, en de lekkage op zolder was ook gemaakt en de verdere problemen kunnen eventueel nog verholpen worden door dit te melden. Helaas wij komen in eind oktober in de nieuwe woning te wonen, gelijk de eerste dag (2) lekkages in de schuur. Mijn vrouw Domesta bellen en na enkele dagen komt de eerste controle voor het schuur dak... ja helemaal rot zegt de meneer b.v dak , en dit is niet van gisteren dit is al jaren zo. De Dak zal gemaakt moeten worden. Inmiddels nog en lekkage erbij op zolder. De 5 jarige oude cv ketel is lek nog probleem erbij en ook de elektra ligt bloot in het water Misschien wel geaard maar toch wel een beetje eng. 1 week later Op de zelfde dag komen de dak legers en ook de meneer van sanitair/elektra langs . “Ja sorry meneer de schuur dak kan niet gemaakt worden want het hele dak moet eraf en hij is te recht “ en kort daarna gingen de dak leggers na 5 min weg. De Meneer van de sanitair/elektra heeft de lekkage gemaakt zegt hij “ dit was overigens op een vrijdag” Zondag gaat mijn vrouw gaat kijken op zolder weer een lekkage!.. woensdag ongeveer komt een echt bedrijf langs voor de cv ketel en hij zegt dat hals lek is. Eindelijk de lekkage is nu echt verholpen (3x is een bedrijf geweest voor de cv ketel) maar helaas de ingebouwde kleding kast in de slaapkamer onder de Cv ketel (gipsplaat - plafond) is nu helemaal verrot vanwege de lekkage -kleding wat er hing is nu ook helemaal vies en kan weg gegooid worden en ook de Jassen zijn geschimmeld en ook zijn ook weg gegooid, we wonen er net maar we zijn er nu al klaar mee!. 1 december 2020 Plafon-slaapkamer moet nog steeds gemaakt worden en ook de lekkage van de schuur is nog steeds lek En nu pas komen ze erachter dat er toestemming nodig is van de buren om de dak eraf te halen om die dak bij ons aangelegd is en zij hebben een koopwoning, maar gek is het wel want na 4 x dakdekkers en 2x opzichter hier geweest zijn en gekeken hebben weten ze nu pas dat het eigenlijk niet gemaakt kan worden want ze kunnen geen contact krijgen met onze bejaarde buren... . meerdere mails gestuurd naar Domesta hierover en die mails worden bij een opzichter neer gelegd die erg neerbuigend is “Gods complexs”inmiddels moesten we ook 182,82 euro betalen nog voor de oude woning (flat-huur) wat niet de bedoeling was omdat we iets anders afgesproken hadden met mvr van Financiën (Domesta) de nieuwe woning is in een zeer slechte staat aan ons afgeleverd (Muren waren geel van nicotine/trap is gevaarlijk en zit los/ muren zijn niet gestuckt en netjes geschilderd/ de klauwen dieven hadden verkeerde schroeven/ achterdeur slot gaat moeilijk open/ de elektra is veroudert/slaap kamer kan nog steeds niet gebruikt worden en nog veel meer!. De contact met Domesta gaat erg vermoeiend en ze komen pas helpen als je zegt dat je opgelicht voelt en dat je genaaid voelt, inmiddels begin ik ook wel te twijfelen aan het niveau van de werknemers die aan de telefoon zitten om jouw te helpen, ze nemen het te persoonlijk. Overigens helaas maakt men geen afspraak om iets bij jouw te fixen... ze komen gewoon onaangekondigd langs... dus ben je aan het werk dan is het “jammer voor jouw we zijn wel langs geweest!” Er word ook niet door Domesta gecommuniceerd via e-mail, want ja dan heb jij als klant waarschijnlijk het bewijs dat er wel wat beloofd is en dat willen ze niet. Overigens 2 weken geleden meneer opzichter met de God complexs wilde eigenlijk dat we een soort boete moesten betalen omdat de deuren in de oude woning niet goed achter gelaten was, ik en mijn Vrouw hadden met meneer afgesproken dat we de schade (krassen) op de deur moesten verven, dit hebben wij dan ook gedaan! Volgens de opzichter is dit niet afgesproken , maar zegt ie” Jullie hoeven niks te betalen voor de schade omdat ik inmiddels ook gehoord heb dat jullie schade hebben in het nieuwe huis”- Bij deze hoeven jullie niks van de schade te betalen!(Onze messias!) ja wij gaan wellicht binnen 5 jaar een huis kopen want spijt dat hebben wij wel (je betaald 110 euro meer voor een Ongelofelijke slechte service) Domesta is een echte monopoly bedrijf... En alsjeblieft Domesta, als je klanten Service hebt zet er dan geen slechte Geschoolde personeel achter de balie, Want geld voor goed personeel dat heb jij wel, Maak er dan ook goed gebruik ervan!

    Sterke punten
    Lief personeel heeft Domesta wel bij de klanten service zolang het maar gezellig is,

    Zwakke punten
    Niet met klachten aankomen want dan is de gezelligheid er snel van af!

    Domesta is afzetterij

    Domeste is afzetterij. Er was maar 1 aanbod dat daadwerkelijk in Emmen is en hier komt geen verbetering. Na nog niks met mijn account gedaan te hebben, heb ik ze gemaild dat ik gewoon niet tevreden ben met wat ze bieden. Je betaald 20 euro voor een service die je eigenlijk niet krijgt. Terwijl lefier wel veel aanbod geeft. Ik heb gezegd dat ik niet krijg waar ik voor betaal en dat ik mijn geld terug wil, maar dit wilden ze niet doen. Ik vind domesta echt grote afzetterij.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles, plus ik hoor genoeg verhalen over mensen die toch een huis hebben weten te vinden via domesta die niet goed geholpen worden wanneer er iets stuk is.

    zieke woningbouw

    Deze woningbouw is geen aanrader. Wij hebben schade van een bedrijf dat de gevelbeplating heeft gedaan vorig jaar, hierop wordt niet gereageerd. We hebben diverse klachten en gebreken in de woning nog van de datum oplevering deze zouden een week na de oplevering GEMAAKT worden. Is nog steeds niet gebeurd. Het geld komt van mijn bankrekening en deze ernstig zieke personeelsleden van Domesta NAAR MIJN MENING storten het elke woensdag terug. Hoe ziek is dit. Los gewoon de bende op in plaats van kleuterschoolpraktijken uit te voeren. Wij hebben een gesprek gevraagd met de directeur die is ten slotte altijd verantwoordelijk voor het functioneren van zijn personeel , echter deze vind dat wij het maar met de clown moeten afhandelen die over de reparatie's gaat. Wij willen niet alleen over de reparaties's praten maar ook over de schade en het terug storten van de huur. In extreme gevallen zoals deze want het gebeurd al vanaf juli 2015 lijkt mij toch dat de directeur echt wel verantwoordelijk is en tot een gesprek hoort te komen. Ik zal dan ook na afwachting van de huurcommissie wat ons ook weer een lidmaatschap koste een stuk naar de krant sturen over deze waardeloze woningbouwvereniging.

    Sterke punten
    GEEn

    Zwakke punten
    communicatie en reparatie

Bezoek Domesta

Schrijf je eigen review