Mijn dochter is al een tijdje meldingen aan het maken over muizen in de spouwmuren. Dit is een gebrek van de woning en kosten voor Woonpunt, maar helaas geen enkele reactie. Mijn dochter zit nu zelfs met haar gezondheid. Advies om de Huurcommissie in te schakelen.
Sterke punten Geen enkele. Geven aan dat de woning gerenoveerd is, wat niet is gebeurd.
Ze liegen je hier over van alles wat voor, bijv een gedateerde keuken die niet vervangen kon worden want was technisch nog in “goede” staat, inclusief aluminium aanrechtblad. Achteraf bleek dat ik wel degelijk recht had op een nieuwe keuken …Rommelen met cijfers zodat je toch NET niet die woning krijgt …. En dan heb ik het nog niet eens over feit om hoe je aangesproken wordt … zo onbeschoft! Een enkeling daargelaten … ze maken misbruik van hun machtspositie en dat voel je …
Woonin werkt samen met het beruchte bedrijf Wits vastgoedonderhoud. Dit bedrijf werkt met onderaannemers uit de onderwereld. Wits geeft telefoonnummers van woonin huurders door aan deze randfiguren. Deze mensen rijden rond in pooier bakken in plaats van in bedrijfsbussen en doen alles wat god verboden heeft. Zij weigeren zich te legitimeren. DOODENG dat dit je overkomt als huurder van Woonin alias Mitros.
Sterke punten Huurders opzadelen met onderwereldfiguren in hun eigen huis.
Waar moet je beginnen.. in aanmerking gekomen voor een woning, binnen 1,5 dag alle documenten moeten aanleveren. Hierna te horen gekregen dat je toch ineens veel te veel verdiend, wat volgens de belastingdienst niet eens bleek te kloppen. Ook de inkomenstabel die de welbions zelf hanteert, lappen ze uiteindelijk aan hun laars, en komen met allerlei onduidelijke redenen waarom je ineens niet in aanmerking komt.. en de manier waarop ze dit allemaal communiceren.. kortom verschrikkelijk..
Ik heb anderhalf week geleden gemeld dat de warmtepomp om de haverklap uitvalt. Ik zit hierdoor zonder warm water en verwarming. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Het tussenbedrijf kan niks doen aangezien mijn contract nog op inactief staat. De reparaties vallen onder de mom van Garantie tot maart 2026. Hier ben ik dus de dupe van alles gaat via de mail. Er is nergens een spoed aanvraag. Dit is dramatisch en slecht. Tot de dag van vandaag niet opgelost. Via de mail kennen ze geen beleefdheid! Ze beginnen niet eerst met een excuses. Dramatisch
Nieuwe keuken geplaatst heel anders dan ik op de foto had gezien, echt zo'n keuken voor sociale huurders, bah.
Vervolgens had de klusser geen gat voor de wasmachineslang erin gemaakt, terwijl die ervoor er wel was.
Belde met de klusser met klacht hierover, zei hij notabene dat ik daar geen recht op had.
In mijn contract stond gelukkig duidelijk dat er een wasmachineaansluiting zat.
Gelukkig verholpen, maar de manier waarop.......
Sterke punten Weet ik niet meer, teveel slechte ervaringen
Na lang klagen over het dakgeluid en onvoorstelbare herrie van harde kraken en luide scherpe knallen, de gehele zomer lang, bijna iedere nacht, kreeg ik een brief dat ze het na inspectie, erkenden dat het van de dakpannen afkwam. En dat zij het gingen aanpakken, omdat dit een gezamelijk dak is van meerdere woningen. Pakken zij dit pas aan als mij blok in de renovatie moet. Maar dit kan nog jaren duren! Zo gaat dit in Nederland. Ook heeft een andere bewoner dit ook. Ik het ergste omdat mij woning van alle zijde zon heeft en geen beplanting.
Het is onmenselijk dit!.
Sterke punten Uitstellen en laten wachten
Zwakke punten veel!. De waardeloze uiterst gehorige slecht gebouwde huizen(2de woning van mij van compaen die ik huur)
Klachten worden niet of heel traag opgelost. Zo zit ik al ruim 10 jaar met een raam dat niet dicht kan. Dat raam is ooit eens vervangen, maar de kwaliteit is dusdanig slecht dat hij binnen een jaar wederom niet dicht kon en de haak los kwam te zitten en verboog. Niet gek natuurlijk want je kan wel een raam vervangen, maar als je het werkelijke probleem: het kozijn niet vervangt dan is dat natuurlijk water naar de zee dragen. Daarom doe ik ook maar geen moeite meer.
Vocht in de woning? 'kunt u het nog schoonpoetsen? Ja natuurlijk, maar dat is toch niet de bedoeling?'. Vervolgens word je doodgenegeerd.
En dan de titel. Meten met twee maten. Want dat kan Centrada goed. Een flink deel van Lelystad heeft van Centrada gratis schuttingen gekregen. Een ander deel van Lelystad (waar het ook hard nodig is) werd lekker gemaakt met de mogelijkheid van een nieuwe schutting en deze dan maandelijks met een redelijk bedrag af te betalen. Natuurlijk vonden we dat ook niet eerlijk, maar gezien de lage inkomens hier waren we allang blij. Een nieuwe schutting kunnen velen hier gewoon niet in een keer bekostigen. Wat blijkt nu? Dat gaat niet meer door. En ondertussen lopen ze langs mensen met commentaar over tuinen. Wel alleen bij die mensen waar ze vermoeden dat ze dat veilig kunnen doen. Rondje door de wijk gereden en meer dan 60% van de tuinen ziet er nog altijd niet uit. Bankstellen, losse stenen, onkruid etc. Mijn tuin is inmiddels weer winterklaar. Ik ben het wel eens met het feit dat tuinen netjes mogen zijn. Daar zal je me niet over horen. Maar de manier waarop Centrada dat doet is verre van sjiek te noemen. En dan wel publiekelijk in het blaadje staan met een foto met twee oude mensen en een kopje koffie over hoe geweldig Centrada wel niet is. Uhuh.
Centrada moet echt eens goed in de spiegel kijken en hun eigen beleid onder de loep nemen. Je kan dit gewoon niet maken. Een deel mensen wel, een ander deel kan barsten. Ja, je tuin is je eigen verantwoordelijkheid, maar dan moet je dat ook tegen het andere deel van Lelystad zeggen. Dit is gewoon schandelijk.
Sterke punten Met twee maten meten. Voorkeursbehandelingen geven. Afwimpelen bij reparaties.
Zwakke punten Reparaties worden niet uitgevoerd of pas op het moment dat het echt niet meer anders kan. Ze geven voorkeursbehandelingen (zie voorbeeld schuttingen). Vocht in de woning wordt niet aangepakt.
Ze doen wat ze willen met je of je wilt of niet.\\r\\nNu werk zaamheden,week lang boren en daarna 200 euro huurverhoging.\\r\\nZe hebben je in hun tang.\\r\\nWil je niet ,kijk maar voor ander huurhuis succes
-Vroeg mij dingen te doen die strafbaar zijn in NL.
-Lak aan je privacy tot er een advocaat klaar zit, dan snel weg met staart tussen de benen na babbel met advocaat over hun illegale praktijken en zelfs dreigementen.
-20 jaar bij hun 20 jaar gezeik om niks.
-Moet je hier wonen, kijk dan dat je bij Servatius komt, mam is daar al 40 jaar bij zonder dit soort gezever.
Sterke punten In 20 jaar geen gespot
Zwakke punten Alles behalve op tijd huur afboeken dat kan wel.
Woon nu 4 jaar bij hun, en bijna alleen maar ellende. Een oud rot huis, waar ze niks aan doen. Teveel tocht, kou, teveel lawaai van de buren, je hoort ze zelfs als ze gewoon lopen in hun huis..
Maar hieromheen wel overal de huizen lopen te renoveren en op te knappen, maar waar ik woon homaar. Een kut huis uit 1954 kom op zeg, doe er wat aan!! Het liefs sloop ik het zelf gewoon, want ben hier wel klaar mee!
İk heb nog nooit in me leven zulke slechte mensen gezien die onaardig service geven en ook nog eens beledigen gelukkig is alles vast op telefoon en Zal een claim starten want dit moet stoppen die heleteam moet veranderen zoo zonder voor het merknaam.. prestige
Doe wat aan jullie klantenservice. Medewerkers die je aan het lijntje houden. Verkeerde informatie geven. En vervolgens ophangen in je oor. \\r\\n1 woord verschrikkelijke medewerkers!
Luisteren niet en onbeschoft je ben aan telefoon de hoorn word er op gelegt ben al 2 jaar met verwarming aan alle kanten verroest krijg geen nieuwe moet zelf opknappen. Ben 62 jaar en rugklachten ze zeggen maar ja. Ja en de huur word telkens maar duurder. Ze doen weinig tot niets
Paar keer aangegeven over mijn aan recht en zolder raam we moeten doen wat we hebben 3week geleden nieuw overburen en gelijk een nieuw aanrecht is dit correct ik zeg nee.
Paar keer aangegeven over mijn aan recht en zolder raam we moeten doen wat we hebben 3week geleden nieuw overburen en gelijk een nieuw aanrecht is dit correct ik zeg nee.
Onmenselijke woonervaring. Deze woning is zwaar gehorig, met constante geluidsoverlast van buiten en buren. Geen groen in de omgeving, enkel beton en chaos. Door de slechte isolatie zijn de energiekosten extreem hoog. Ik ben letterlijk ziek geworden van de stress en slapeloosheid. Alles aan deze plek werkt depressief. Absoluut geen aanrader.
Niet reageren op klachten
Review over WoonpuntMijn dochter is al een tijdje meldingen aan het maken over muizen in de spouwmuren. Dit is een gebrek van de woning en kosten voor Woonpunt, maar helaas geen enkele reactie. Mijn dochter zit nu zelfs met haar gezondheid. Advies om de Huurcommissie in te schakelen.
Sterke punten
Geen enkele. Geven aan dat de woning gerenoveerd is, wat niet is gebeurd.
Zwakke punten
Teveel om op te noemen.
Firma list en bedrog
Review over WelbionsZe liegen je hier over van alles wat voor, bijv een gedateerde keuken die niet vervangen kon worden want was technisch nog in “goede” staat, inclusief aluminium aanrechtblad. Achteraf bleek dat ik wel degelijk recht had op een nieuwe keuken …Rommelen met cijfers zodat je toch NET niet die woning krijgt …. En dan heb ik het nog niet eens over feit om hoe je aangesproken wordt … zo onbeschoft! Een enkeling daargelaten … ze maken misbruik van hun machtspositie en dat voel je …
Scheuren City Plaza
Review over WooninNieuwbouwflats stadsplein Nieuwegein veroorzaken scheuren winkelcentrum City Plaza.
Onderwereld monteurs woonin
Review over WooninWoonin werkt samen met het beruchte bedrijf Wits vastgoedonderhoud. Dit bedrijf werkt met onderaannemers uit de onderwereld. Wits geeft telefoonnummers van woonin huurders door aan deze randfiguren. Deze mensen rijden rond in pooier bakken in plaats van in bedrijfsbussen en doen alles wat god verboden heeft. Zij weigeren zich te legitimeren. DOODENG dat dit je overkomt als huurder van Woonin alias Mitros.
Sterke punten
Huurders opzadelen met onderwereldfiguren in hun eigen huis.
Afschuwelijke woningcorporatie
Review over WelbionsWaar moet je beginnen.. in aanmerking gekomen voor een woning, binnen 1,5 dag alle documenten moeten aanleveren. Hierna te horen gekregen dat je toch ineens veel te veel verdiend, wat volgens de belastingdienst niet eens bleek te kloppen. Ook de inkomenstabel die de welbions zelf hanteert, lappen ze uiteindelijk aan hun laars, en komen met allerlei onduidelijke redenen waarom je ineens niet in aanmerking komt.. en de manier waarop ze dit allemaal communiceren.. kortom verschrikkelijk..
Racist and gentle
Review over Thuis in LimburgThey are so racist , you will never get house with them depending of your background
Sterke punten
3 year registration and every day reacting and they will never give me because Iâm Muslim. Many Dutch get house after 9 months easily
Zwakke punten
They said if we give house you must take it without review. I accepted and they despised me.
Slechte service
Review over 3B WonenIk heb anderhalf week geleden gemeld dat de warmtepomp om de haverklap uitvalt. Ik zit hierdoor zonder warm water en verwarming. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Het tussenbedrijf kan niks doen aangezien mijn contract nog op inactief staat. De reparaties vallen onder de mom van Garantie tot maart 2026. Hier ben ik dus de dupe van alles gaat via de mail. Er is nergens een spoed aanvraag. Dit is dramatisch en slecht. Tot de dag van vandaag niet opgelost. Via de mail kennen ze geen beleefdheid! Ze beginnen niet eerst met een excuses. Dramatisch
Nieuwe keuken
Review over YmereNieuwe keuken geplaatst heel anders dan ik op de foto had gezien, echt zo'n keuken voor sociale huurders, bah.
Vervolgens had de klusser geen gat voor de wasmachineslang erin gemaakt, terwijl die ervoor er wel was.
Belde met de klusser met klacht hierover, zei hij notabene dat ik daar geen recht op had.
In mijn contract stond gelukkig duidelijk dat er een wasmachineaansluiting zat.
Gelukkig verholpen, maar de manier waarop.......
Sterke punten
Weet ik niet meer, teveel slechte ervaringen
Zwakke punten
Kwaliteit
Vervolg dakisolatie
Review over Woningbouwvereniging CompaenNa lang klagen over het dakgeluid en onvoorstelbare herrie van harde kraken en luide scherpe knallen, de gehele zomer lang, bijna iedere nacht, kreeg ik een brief dat ze het na inspectie, erkenden dat het van de dakpannen afkwam. En dat zij het gingen aanpakken, omdat dit een gezamelijk dak is van meerdere woningen. Pakken zij dit pas aan als mij blok in de renovatie moet. Maar dit kan nog jaren duren! Zo gaat dit in Nederland. Ook heeft een andere bewoner dit ook. Ik het ergste omdat mij woning van alle zijde zon heeft en geen beplanting.
Het is onmenselijk dit!.
Sterke punten
Uitstellen en laten wachten
Zwakke punten
veel!. De waardeloze uiterst gehorige slecht gebouwde huizen(2de woning van mij van compaen die ik huur)
Meten met twee maten
Review over CentradaKlachten worden niet of heel traag opgelost. Zo zit ik al ruim 10 jaar met een raam dat niet dicht kan. Dat raam is ooit eens vervangen, maar de kwaliteit is dusdanig slecht dat hij binnen een jaar wederom niet dicht kon en de haak los kwam te zitten en verboog. Niet gek natuurlijk want je kan wel een raam vervangen, maar als je het werkelijke probleem: het kozijn niet vervangt dan is dat natuurlijk water naar de zee dragen. Daarom doe ik ook maar geen moeite meer.
Vocht in de woning? 'kunt u het nog schoonpoetsen? Ja natuurlijk, maar dat is toch niet de bedoeling?'. Vervolgens word je doodgenegeerd.
En dan de titel. Meten met twee maten. Want dat kan Centrada goed. Een flink deel van Lelystad heeft van Centrada gratis schuttingen gekregen. Een ander deel van Lelystad (waar het ook hard nodig is) werd lekker gemaakt met de mogelijkheid van een nieuwe schutting en deze dan maandelijks met een redelijk bedrag af te betalen. Natuurlijk vonden we dat ook niet eerlijk, maar gezien de lage inkomens hier waren we allang blij. Een nieuwe schutting kunnen velen hier gewoon niet in een keer bekostigen. Wat blijkt nu? Dat gaat niet meer door. En ondertussen lopen ze langs mensen met commentaar over tuinen. Wel alleen bij die mensen waar ze vermoeden dat ze dat veilig kunnen doen. Rondje door de wijk gereden en meer dan 60% van de tuinen ziet er nog altijd niet uit. Bankstellen, losse stenen, onkruid etc. Mijn tuin is inmiddels weer winterklaar. Ik ben het wel eens met het feit dat tuinen netjes mogen zijn. Daar zal je me niet over horen. Maar de manier waarop Centrada dat doet is verre van sjiek te noemen. En dan wel publiekelijk in het blaadje staan met een foto met twee oude mensen en een kopje koffie over hoe geweldig Centrada wel niet is. Uhuh.
Centrada moet echt eens goed in de spiegel kijken en hun eigen beleid onder de loep nemen. Je kan dit gewoon niet maken. Een deel mensen wel, een ander deel kan barsten. Ja, je tuin is je eigen verantwoordelijkheid, maar dan moet je dat ook tegen het andere deel van Lelystad zeggen. Dit is gewoon schandelijk.
Sterke punten
Met twee maten meten. Voorkeursbehandelingen geven. Afwimpelen bij reparaties.
Zwakke punten
Reparaties worden niet uitgevoerd of pas op het moment dat het echt niet meer anders kan. Ze geven voorkeursbehandelingen (zie voorbeeld schuttingen). Vocht in de woning wordt niet aangepakt.
Bereikbaarheid
Review over De HuismeestersSlechte bereikbaarheid
LIcht brandt 24 uur pd
Review over WooninVerlichting op de galerij brand weer 24 uur per dag. En wij maar betalen als arme huurders. Meldingen worden genegered.
Sterke punten
Huurders een poot uitdraaien
Vreselijke klantenservice
Review over HavenstederVreselijke klantenservice!! Train jullie medewerkers. Onbeschofte straatwijven. Bah
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Klantenservice!
Vreselijke klantenservice
Review over HavenstederVreselijke klantenservice!! Train jullie medewerkers. Onbeschofte straatwijven. Bah
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Klantenservice!
Slecht
Review over ZOwonenZe doen wat ze willen met je of je wilt of niet.\\r\\nNu werk zaamheden,week lang boren en daarna 200 euro huurverhoging.\\r\\nZe hebben je in hun tang.\\r\\nWil je niet ,kijk maar voor ander huurhuis succes
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Heel veel, teveel
Malafide woonmafia (imho)
Review over Woonpunt-Vroeg mij dingen te doen die strafbaar zijn in NL.
-Lak aan je privacy tot er een advocaat klaar zit, dan snel weg met staart tussen de benen na babbel met advocaat over hun illegale praktijken en zelfs dreigementen.
-20 jaar bij hun 20 jaar gezeik om niks.
-Moet je hier wonen, kijk dan dat je bij Servatius komt, mam is daar al 40 jaar bij zonder dit soort gezever.
Sterke punten
In 20 jaar geen gespot
Zwakke punten
Alles behalve op tijd huur afboeken dat kan wel.
Doe wat aan de oude rot flats!
Review over HavenstederWoon nu 4 jaar bij hun, en bijna alleen maar ellende. Een oud rot huis, waar ze niks aan doen. Teveel tocht, kou, teveel lawaai van de buren, je hoort ze zelfs als ze gewoon lopen in hun huis..
Maar hieromheen wel overal de huizen lopen te renoveren en op te knappen, maar waar ik woon homaar. Een kut huis uit 1954 kom op zeg, doe er wat aan!! Het liefs sloop ik het zelf gewoon, want ben hier wel klaar mee!
narsisten binnenkort rechtzaak
Review over Mijande Wonenİk heb nog nooit in me leven zulke slechte mensen gezien die onaardig service geven en ook nog eens beledigen gelukkig is alles vast op telefoon en Zal een claim starten want dit moet stoppen die heleteam moet veranderen zoo zonder voor het merknaam.. prestige
Sterke punten
Onbeschoft leugenaars rasisten
Zwakke punten
Respectlose leugenaars
Verschrikkelijke servies
Review over HavenstederDoe wat aan jullie klantenservice. Medewerkers die je aan het lijntje houden. Verkeerde informatie geven. En vervolgens ophangen in je oor. \\r\\n1 woord verschrikkelijke medewerkers!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Verwarming
Review over Wonen WateringenLuisteren niet en onbeschoft je ben aan telefoon de hoorn word er op gelegt ben al 2 jaar met verwarming aan alle kanten verroest krijg geen nieuwe moet zelf opknappen. Ben 62 jaar en rugklachten ze zeggen maar ja. Ja en de huur word telkens maar duurder. Ze doen weinig tot niets
Slechtste woningcorporatie
Review over ElkienLees review op trustpilot
Sterke punten
De telefonische medewerkers van klantenservice
Zwakke punten
Alles wat Elkien geld kost en ze moeten repareren als verhuurder. Geen antwoord geven op mails
Ordinaire huisjesmelkers
Review over TalisOrdinair tuig: laat haar huurders keihard in de kou staan.
Lachen je na hun eigen falen vierkant uit en verwijzen vervolgens door naar het moeras van sociale instanties waar ze blijkbaar mee samenwerken.
Zo kom je (als iemand die gewoon wil wonen) van de regen in de drup terecht.
Sterke punten
-
Aanrecht
Review over LefierPaar keer aangegeven over mijn aan recht en zolder raam we moeten doen wat we hebben 3week geleden nieuw overburen en gelijk een nieuw aanrecht is dit correct ik zeg nee.
Aanrecht
Review over LefierPaar keer aangegeven over mijn aan recht en zolder raam we moeten doen wat we hebben 3week geleden nieuw overburen en gelijk een nieuw aanrecht is dit correct ik zeg nee.
Doodziek
Review over Woningstichting de ZalighedenOnmenselijke woonervaring. Deze woning is zwaar gehorig, met constante geluidsoverlast van buiten en buren. Geen groen in de omgeving, enkel beton en chaos. Door de slechte isolatie zijn de energiekosten extreem hoog. Ik ben letterlijk ziek geworden van de stress en slapeloosheid. Alles aan deze plek werkt depressief. Absoluut geen aanrader.
Sterke punten
Mensen ziek maken.