Reviews over Woningcorporaties


    Renovatie toilet

    Review over Haag Wonen

    Nadat ik 40 jaar in deze woning woon en deze prachtig heb opgeknapt had ik een verzoek aan de woningbouw Mijn vraag was aan haagwonen een toilet die hoger was als deze 39 cm
    Mijn man was ernstig ziek en deze was te laag hij moest naar boven strompelen om daar wel normaal te kunnen en dan was hij vaak te laat mensonterend dus
    Ik vroeg geen aangepaste maar normale maat 46 cm hoog die ik ook boven van de woningbouw heb bijna 4 mnd heen en weer ge mailt KON NIET MOCHT NIET ALLES VOLGENS REGELS
    Uiteindelijk is mijn man 11 juni overleden
    Toen werd ik tot mijn stomme verbazing 2 weken later gebeld dat ik n complete renovatie kreeg jaaaaa na 40 huren
    ALLES VOLGENS DE REGELS niks geen kleur kiezen 120 cm hoog tegelen van die mooie 10x10 cm witte tegels ik weer heen en weer bellen e mailen wilde zelf betalen voor tot plafond tegelen neeeee ALLES VOLGENS DE REGELS
    Geen op zichter wilde me hier over te woord staan de telefoniste was zeer onbeschoft en gaf door REGELS ZIJN REGELS leg mij uit de woning word als ik er uit gaat verkocht een wc die nu bij mijn huis helemaal er uit ziet als een ziekenhuis wc had er heel mooi passend uit kunnen zien als k t verschil bij had gepast pfffffff
    MAAAAAAAR REGELS ZIJN REGELS

    Zwakke punten
    Zeer slechte communicatie en zo min mogelijk inversteren op n zo goedkoop mogelijke manier

    Weinig positiefs.

    Review over De Huismeesters

    Over De Huismeesters gaat weinig positiefs rond. Zelfs de manier waarop ze met klachten omgaan. Ze knechten huurders.

    Sterke punten
    Vrijwel niets.

    Zwakke punten
    Nogal veel. Het lijkt wel opzettelijk.

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Oneerlijk gemeen

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Toewijzing. Eerlijkheid. Medeleven. Gemeen

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Oneerlijk gemeen

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Toewijzing. Eerlijkheid. Medeleven. Gemeen

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Ze gaan niet netjes met mensen om.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Toewijzing. Eerlijkheid. Medeleven. Gemeen

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Ze gaan niet netjes met mensen om.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Toewijzing. Eerlijkheid. Medeleven. Ze zijn gemeen

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Ze gaan niet netjes met mensen om.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Toewijzing. Eerlijkheid. Medeleven
    Ze hebben niks

    Ze zijn niet eerlijk en niet m

    Review over Mijande Wonen

    Ze gaan niet netjes met mensen om.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Ze moeten eens eerlijk gaan doen met huizen toewijzen. En wat meer naar situaties kijken. En wat meer meeleven met de mensen. Je kunt zien dat ze hier niet wegkomen niks geen menselijkheid

    Slechtste woningbouw ooit

    Review over Omnia Wonen

    Omnia Wonen doet helemaal niets tegen overlast. Buren slaan met deuren en rennen op de trappen. De woningen aan de Oranjestraat in Assen vallen zowat uit elkaar, en van renovatie wil Omnia niets weten. Alleen de buitenkant wordt onderhouden, maar de muren en vloeren zitten vol schimmel en gaten. Reparaties worden niet uitgevoerd en mailtjes hierover worden niet beantwoord. Blijf weg van Omnia Wonen in Assen; ze denken alleen maar aan geld.

    Oplichters

    Review over Acantus

    Oplichting en fraude is orde van de dag voor Acantus.
    Ze liegen en bedriegen alles bij elkaar om hun doel te halen en dat is geld binnen harken hoe ze dit doen maakt ze niks uit ze gaan extreem ver.(Je bent maar een nummer en voor jou 100 anderen)
    Gebreken,reparatie verzoeken en klachten word weinig en vaak helemaal niks mee gedaan.
    De waarheid willen ze niet horen,op hun gedrag mag je ze niet aanspreken want dan gaan ze dreigen en onderhoud is zeer slecht.
    Pas op met deze oplichters!!!

    1 ster is veel te veel.

    Sterke punten
    Oplichten,fraude plegen,liegen,afspraken niet nakomen

    Zwakke punten
    Oplichten,fraude plegen,liegen,afspraken niet nakomen

    Verbouwen voor vriendjes

    Review over Woonin

    Huurders mogen geen uitbouw maken. Maar wel als je marokaan bent en andere huurders verlinkt aan de wijkopzichter in je gesubsidieerde flat toezicht baantje in Overvecht Noord. Dan kan het zelfs in jaar een van je huurovereekomst.

    Misplaatst arrogant

    Review over Talis

    De arrogante, hooghartige houding t.o.v. huurders is stuitend.

    Je bent een woningcorporatie; je bent in het leven geroepen om mensen met een smalle beurs fatsoenlijk te huisvesten. Je wordt betaald door je huurders. Je bent géén maatschappelijke organisatie, je bent géén patriarch of matriarch.

    Het wordt hoog tijd dat dit soort partijen terugkeren naar hun missie en bestaansrecht: volkshuisvester, in dienst van de huurders.

    Sterke punten
    Telefonistes vriendelijk

    Zwakke punten
    Gedraagt zich als vastgoed moloch en maatschappelijke organisatie in één, neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten. Onbeschoft personeel.

    Verschil te groot

    Review over Woonbedrijf ieder1

    Wij horen van van de mensen die zonnepanelen hebben en wonen in een huurhuis van ieder1 wonen dat ze zeer lage energie kosten hebben.
    Wij hebben ze niet, en krijgen ze na alle waarschijnlijkheid ook niet maar wel het maximum aan huurverhoging vragen, en in huizen wonen waarvan ik zeker weet dat de huizen niet eens goed geïsoleerd zijn .
    Dit is zeker voor mensen die oud of ziek zijn niet best, dus is mijn vraag aan iedereen, hebben jullie al meerdere plannen voor isolatie van meerdere wijken en hoe zit het met zonnepanelen???

    Sterke punten
    Niet veel maar reparaties worden meestal wel snel en goed uitgevoerd

    Zwakke punten
    Te veel sorry

    zo tevreden

    Review over Heuvelrug Wonen

    Heel veel dank voor de heel snelle reparatie aan mijn dak (was dakpan afgevallen op gevoelige plek voor lekkage) in mijn huurhuis van Nabij Wonen, voorheen Heuvelrug Wonen, in Driebergen. Dit gebeurde dag voor mijn vakantie. Door de snelle actie en reparatie van Nabij Wonen kon ik toch nog met gerust hart op vakantie. Ik ben zeer tevreden met Nabij Wonen en de firma's die zij inhuren om reparaties te doen. Bij een reparatie verzoek wordt er altijd snel actie ondernomen. Woon nu bijna 5 jaar in een huis van Nabij Wonen en ik kan het niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik daarmee ben. Altijd vriendelijke medewerkers aan de telefoon, dat is zo fijn in deze bizarre wereld.

    Sterke punten
    -Altijd bereikbaar
    -Vriendelijke medewerkers

    Zwakke punten
    heb ik nog niet ontdekt

    Geen schilderwerk

    Review over Woonin

    Al zes jaar is het trappenhuis van de schakelstede niet geschilderd. Er staan namen op de muren van mensen die al overleden zijn. Servicekosten 30 euro per maand x 60 eenheden = kassa voor de Woonin.

    Licht 24 uur pd

    Review over Woonin

    Verlichting brandt al 3 dagen 24 uur per dag op de galerijen van de Stadswachter (schakelstede). Dankuwel voor al deze onnodige kosten voor de huurders woonin.

    Criminele organisatie

    Review over Parteon

    Geen empathie voor de huurders. Lappen alles aan hun laars. Service is er niet, maar wel hoge kosten in rekening brengen. Ze zitten er voor zichzelf en niet voor de bewoners. Niemand van Parteon voelt zich verantwoordelijk. Ik heb er geen respect voor. Er is een nieuwe directrice die door een andere woningbouwvereniging op straat is gezet, omdat ze er een potje van maakt, nu gaat ze gewoon verder. We hebben een advocaten kantoor ingeschakeld om ze voor de rechter te dagen. Ze gaan te ver in nalatigheid. Ze verdienen de schandpaal. Je moet je schamen om daar te “werken”.

    Sterke punten
    Mensen aan het lijntje houden door loze beloftes

    Zwakke punten
    Slecht Nederlands in woord en geschrift. Dom en egoïstisch

    Heel erg slechte Corporatie

    Review over Vivare

    Wij hebben het hele huis opgeknapt niks ervoor terug gekregen, heel erg slecht personeel. Ze komen hún afspraken niet na en ook via de telefoon zijn ze heel erg onvriendelijk. Ik ga nooit meer iets huren bij Vivare. Ik geef het liefst 0 sterren .

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles

    Riool verstopt

    Review over Woonkwartier

    Lieve jongemannen, alles goed opgelost ,super bedankt.

    Chronisch schimmel

    Review over Wonen Limburg

    In woning van wonen Limburg chronisch schimmel problemen. Zo vaak schoonmaken met chemische middelen. Ben doodop. Wil niet meer schoonmaken. Ik hoop dat ze me eruit schoppen. Ik geef op. Deze krot ghetto woning.

    Nog geen ster waardig

    Review over Talis

    T.o.v de buitenwereld presenteert deze woningcorporatie zich graag als 'maatschappelijk betrokken'. Je zou haast zeggen: B-corp waardig.

    De praktijk:

    Een probleem huurder met cluster-B-trekken en detentie verleden die een woonomgeving met kinderen terroriseert? Zoek het maar uit. Of: Bel de politie maar.

    Spontaan roddelen over andere huurders bij een onderhouds bezoek: de normaalste zaak van de wereld. Uitspelen: idem.

    Ten algemene een ronduit nonchalante, kleinerende houding t.o.v huurders.

    Nog geen ster waardig.

    Luisteren niet/kortaf

    Review over Staedion

    Na 30 jaar voor t eerst melding van iets, vermoeden geluidsoverlast nw of slecht ventilatiesysteem ,wordt halverwege afgekapt, eerst met buren regelen,en, ik hoor wel als monteur contact opneemt, kortaf en onnodig lang wachtten aan tel bij zowel klantenservice als reparatieverzoek,dit willen ze zws liever per mail, waar helemaal niks mee gebeurd, en van opzichter of gewoon contact al helemaal geen sprake en al jaren niet zichtbaar in wijk. Bij vragen over toewijzing of verdelen van woningen wordt je afkapt, of voorgelogen of ronduit onbeschoft gedaan. Kan zeggenna 30 jaren in zelfde huis wonen,vroeger voorheen ,de Goede Woning en de medewerkers en klantcontact beter en vriendelijker was. Nu lijken ze juist voor de langer wonende of oudere bewoners weinig of niks meer te doen.

    Klachten niet serieus genomen

    Review over Welbions

    Klachten over een bewoner die alles aan de laars lakt en welbions vooral de wijkopzichter doet er niks aan
    Al 5 jaar bezig maar komen geen stap verder met onze ongenoegen terwijl welbions verplicht is om ons tehelpen
    Bij overlast moeten we dan maar de politie bellen afschuif methode

    Sterke punten
    Afschuif methode

    Zwakke punten
    Niet luisteren na klachten verloedering van de straat

    Dorpsstr14-Meliskerke-Schimmel

    Review over Zeeuwland

    Beste lezer,

    Ik woon sinds 2009 in een woning van 1935. Ik heb daar t/m 2020 met veel woonplezier gewoond.
    De laatste 4 jaar wordt het vocht- en schimmelprobleem niet structureel aangepakt door Zeeuwland. Ik heb sinds 2024 gezondheidsklachten door de schimmel. Klachten zijn: Zwaar geirriteerde ogen, neus en keel. Zwaar brandende pijn in luchtpijp, longen en borst bij langdurig verblijf in de woning. Er is onderzoek gedaan door Intra-air(dec. 2024) en is wel degelijk schimmel gevonden, die funest is voor de gezondheid. Mijn huisarts geeft aan dat de klachten komen van de schimmel.
    En de huurcommissie heeft 23 juli 2025 onderzoek gedaan. Zeeuwland heeft op 10 augustus 2025 een uitstel van reactie gevraagd bij de Huurcommissie.

    Het dak lekt, de west- en noordmuur zijn vocht doorlatend geworden vanwege onvoldoende voegwerk en onderhoud. Zeeuwland ontkent het verband tussen gezondheidsklachten en onvoldoende en achterstallig onderhoud aan de woning. Volgens manager E.D.G. is er geen sprake van achterstallig onderhoud of enige aansprakelijkheid in zijn schriftelijke reacties.

    Ik heb 15 juni 2025 schriftelijk gevraagd om een vervangende wooneenheid in mijn achtertuin. Dit is zonder verder langskomen(wat wel eerst werd toegezegd en vervolgens vanwege de procedure bij de huurcommissie werd ingetrokken) geweigerd.

    Ik kan sinds juli 2025 niet meer mijn normale uren werken vanwege mijn klachten. Ik heb diverse werkafspraken af moeten zeggen. Ik woon sinds 30 juni grotendeels in mijn tipi in de achtertuin. Als ik in de woning slaap dan word ik zeer benauwd dat ik niet meer kan slapen.

    Sterke punten
    Ontkenning, onverantwoordelijkheid

    Zwakke punten
    Zeeuwland houdt zich niet aan de contractuele verplichtingen van het huurcontract. Zeeuwland ontkent de feitelijke problemen en zadelt de huurder op met forse onkosten(aanschaf ontvochtigers, electriciteitkosten, aanschaf nieuwe gordijnen, etc), schoonmaakwerk, neven gezondheidsklachten en arbeidsderving.

    Verwaarlozing vastgoed

    Review over Wonen Limburg

    Wonen limburg waarom verwaarloosd u uw vastgoed dat het krotwoningen worden?