Domesta

Domesta: Ambitieuze Wooncorporatie in Drenthe

Als we het hebben over vooruitstrevende wooncorporaties in Nederland, dan mag Domesta zeker niet ontbreken. Met hun indrukwekkende portefeuille van ongeveer 9100 woningen en zeven verzorgingscomplexen verspreid over de gemeenten Emmen, Hoogeveen, Coevorden en Borger-Odoorn, zet Domesta zich in voor betaalbaar en plezierig wonen. Wat deze corporatie echter echt onderscheidt, is hun focus op de keuzevrijheid van de klant en hun partnerschap met zorginstellingen om een veilige en leefbare omgeving te creëren. Laten we een diepere duik nemen in wat Domesta precies aanbiedt en waarom ze een belangrijke speler zijn in de Nederlandse woningmarkt.

Een Visie op Wonen

Domesta heeft een duidelijke visie als het gaat om wonen. Ze richten zich niet alleen op het bouwen en verhuren van huizen, maar ook op het creëren van gemeenschappen waar mensen graag willen wonen. Deze visie komt duidelijk naar voren in hun missie om samen met diverse partners, waaronder zorginstellingen, een schone, veilige en prettig leefbare woonomgeving te creëren. Dit betekent dat Domesta verder kijkt dan het fysieke huis en zich inzet voor de gehele leefomgeving.

Uitgebreid Woningaanbod

De woningen van Domesta zijn verspreid over verschillende locaties in Drenthe. Met een breed scala aan huurwoningen in Emmen, Hoogeveen, Coevorden en Borger-Odoorn, biedt Domesta voor ieder wat wils. Of je nu op zoek bent naar een eengezinswoning, een appartement of een woning in een verzorgingscomplex, de kans is groot dat Domesta iets passends heeft. Hun focus ligt op het bieden van betaalbare huurwoningen, wat essentieel is in een tijd waarin de woningmarkt steeds meer onder druk staat.

Projecten en Verduurzaming

Domesta is continu bezig met het onderhouden en verduurzamen van hun woningvoorraad. Dit betekent dat ze niet alleen nieuwe huizen bouwen, maar ook bestaande woningen renoveren om ze energiezuiniger en comfortabeler te maken. Op hun projectenpagina tonen ze enkele van hun meest opvallende initiatieven. Deze projecten zijn een belangrijke stap in de richting van een duurzamere toekomst, zowel voor de bewoners als voor de gemeenschap als geheel.

Betrokken bij de Gemeenschap

Een van de meest opmerkelijke aspecten van Domesta is hun betrokkenheid bij de gemeenschap. Ze organiseren regelmatig trainingen en bijeenkomsten om bewoners te helpen verstandiger met geld om te gaan, zoals de "Geld, het kan slimmer!" training van Stichting Knip. Deze activiteiten tonen aan dat Domesta verder gaat dan het simpelweg verhuren van woningen; ze streven ernaar hun huurders te ondersteunen en te versterken, zodat ze volledig kunnen profiteren van hun woonsituatie.

Een Partnerschap met Zorginstellingen

Domesta werkt nadrukkelijk samen met zorginstellingen om huisvesting te bieden aan groepen mensen die moeite hebben met volledig zelfstandig wonen. Dit partnerschap is een essentieel onderdeel van hun missie om een inclusieve en ondersteunende gemeenschap te creëren. Door deze samenwerkingen kunnen mensen met speciale behoeften de nodige ondersteuning krijgen binnen hun woonomgeving, wat hun kwaliteit van leven aanzienlijk verbetert.

Innovatieve Communicatie en Klantgerichtheid

Domesta hecht veel waarde aan communicatie met hun huurders en de gemeenschap. Hun gebruik van moderne technologieën, zoals de mogelijkheid om via WhatsApp te communiceren, maakt het voor huurders gemakkelijk om snel in contact te komen. Daarnaast biedt Domesta via hun website een scala aan diensten aan, zoals online reparatieverzoeken en een huurprijscheck, waardoor ze hun klanten snel en efficiënt van dienst kunnen zijn.

Conclusie

Domesta is meer dan een traditionele wooncorporatie; het is een organisatie die serieus werk maakt van haar missie om betaalbare, veilige en inclusieve woonomgevingen te bieden. Hun betrokkenheid bij de gemeenschap, samenwerking met zorginstellingen, focus op duurzaamheid en innovatieve communicatie maken hen tot een toonaangevende speler in de Nederlandse woningmarkt. Voor wie op zoek is naar een woning in Drenthe of geïnteresseerd is in de toekomst van stedelijke ontwikkeling, biedt Domesta een veelbelovende visie en een betrouwbaar aanbod. Het is duidelijk dat Domesta niet alleen woningen bouwt, maar ook gemeenschappen vormt waarin mensen graag willen wonen en groeien.


Domesta Reviews

    ervaringen huurder met DOMESTA

    Overwegend negatief

    Zwakke punten
    Om eventueel toekomstige huurders ten dienste te zijn. Kort mijn ervaringen met het
    huren van een seniorenwoning van DOMESTA in Hoogeveen in 2021-2025.

    Verhuizen

    Verhuis niet als u emotioneel niet stabiel bent. Dan is het handig een evenwichtig iemand bij u te hebben. Vertrouw niet 100 procent op DOMESTA als hulpmaatje.

    Oriënterend gesprek

    Ga er niet zondermeer van uit dat u goed wordt voorgelicht. Neem eventueel een getuige mee of neem het gesprek op. Zo is mij verteld dat ik niet mocht proefhuren voor paar weken. Er werd direct gedreigd met proces. Helaas ging ik er in mee. Nadien bleek dat de seniorenwoning van DOMESTA mij erg slecht beviel: helaas had ik mijn flat
    al verkocht. Terugkopen werd lastig door de prijsstijging die er had plaatsgevonden.

    Vastgoed

    Ik weet er het fijne niet van maar DOMESTA houdt zich ook bezig met dure huur- en koopsegment. Vroeger huurde een woningbouwvereniging een betaalbare woning, niet een plek om te dromen zoals men nu meent, en bemoeide zich niet met alles en nog wat.

    Tuin

    De tuin wordt door DOMESTA afgeschilderd als een plek van ontspanning. Mijn ervaring is anders. Zo gluren wijkbeheerders (LV) door de schutting en maken ze ongevraagd foto’s (EH). Dit schendt de privacy. Het geeft het gevoel als ik uit de douche loop of in de tuin ben constant begluurd te worden. Het geeft een onveilig gevoel. Wijkbeheerder LV sprak me vernederd toe over ‘grassprietjes’ in bijzijn van andere huurders en trachtte nog tevergeefs te bewerkstelligen dat ik een zieke haag verwijderde, die de vorige huurder had laten staan. Verder stelt DOMESTA eisen aan de tuin, zoals schilderwerk aan de schutting. De huurder moet dat betalen. Zelfs een egelverblijf mocht niet. Dit egelverblijf heb ik weer afgebroken wat me een hondenmand kostte. Ondertussen maakt DOMESTA goede sier met haar beleeftuin tussen 2 flats in Hoogeveen. In huurtuin van DOMESTA mag geen ecologische tuin, maar DOMESTA houdt er zelf wel één grote op na. Ik had geen zin meer om vogelhokjes te plaatsen en bloemen te planten. Het vijvertje haalde ik er uit en installeerde die elders. Dat gaf me een prettig gevoel. Weg uit de benauwde DOMESTA sfeer. In haar brochure dreigt DOMESTA met controles, kosten in rekening brengen en proces bij tuin verwaarlozen. Bij overlastgevers met brandtonnen, vuurhaarden en uitgestalde auto’s kan ik me wel strenge controles voorstellen, maar niet bij een fatsoenlijke huurder die zich wil ontspannen in zijn eigen tuin. Dit beleid beantwoordt ook niet aan het groene image wat DOMESTA graag naar buiten wil uitstralen.

    Overlast

    Mijn ervaring is dat DOMESTA overlast verzwijgt. Dit kan ik mede aantonen middels een getuigenverklaring. Bovendien kwam wijkbeheerder LV al vóór dat ik het huis huurde bij de overlastgever wegens de overlast en paradeerde LV regelmatig in de buurt, dus moet hij het lawaai gehoord hebben. Helaas zijn medebewoners/huurders bang voor de overlastgever: op straat hebben ze wat te klagen maar als puntje bij paaltje komt houden ze hun mond. DOMESTA heeft als woningcorporatie natuurlijk ook last van ernstige overlastgevers, dat komt mede door sluiten van GGZ instellingen en iedereen in een woonwijk plaatsen. Helaas handhaaft de politie niet. Ook bij herhaaldelijk overlast wordt apparatuur na driemaal niet in beslag genomen. Bij
    bellen naar politie krijgt men weer iemand anders aan de lijn die van toeten nog blazen weet. Ook kan de politie via messenger Facebook bepaalde documenten niet openen.
    De wijkagent AH meende zelf dat ik als klager de overlastgever was. En de buurtbemiddeling in Hoogeveen kan niets doen tegen agressieve overlastgevers. Buurtbemiddeling laat de klager een buurtbrief met zijn naam en handtekening opstellen bij overlast: een foute keuze, de klager wordt als overlastgever bekend en er ontstaan zieke relaties tussen de overlastgever en medebewoners. De buurtbemiddeling bestaat grotendeels uit vrijwilligers en heeft weinig feeling met het buurtgebeuren. Er is hier ook veel verloop. DOMESTA reageert niet op het omvangrijke logboek dat ik op advies van hen heb bijgehouden. Mij restte slechts na intimidatie de werkgever van de
    overlastgever in te lichten. Dat hielp. Maar het kost uiteindelijk me veel energie en tijd. Mogelijk dat DOMESTA, politie en buurtbemiddeling wat zaken op elkaar afschuiven.
    Pleit voor de overlastgever dat hij niet hypocriet is. Die zal niet als mijn buurman
    met zijn ‘burgerfatsoen’ bellen naar DOMESTA om wat grassprietjes in mijn tuin.


    Woning

    De seniorenwoning is van goede kwaliteit en heeft energielabel A. Helaas biedt de woning geen veiligheid en rust en zijn de huren (te) hoog. Dus gebrek aan woongenot. Er is veel inkijk door buren in de woningen in de Hyacinthenstraat heb ik gemerkt.

    Energielabel

    Energielabel is moeilijk te checken. Vraag het aan de Huurcommissie. Ik had wel een zolderraam met enkelvoudig glas en géén vloerverwarming. In Hoogeveen is wat onduidelijkheid met energielabels verstrekt door DOMESTA en WOONCONCEPT.

    Budgetgesprek

    Wie in financiële nood komt, kan een budgetgesprek aanvragen met een medewerker van DOMESTA: deze werkt echter met een dubbele pet en is tevens verkoopmedewerker. Het is stuitend om gevoelige informatie over financiën en uitgavenpatroon en ziel en zaligheid te delen met een verhuurder. Zulke zaken
    horen thuis bij een overheid. Bovendien heeft men als huurder weinig zicht op wat
    de verhuurder met deze gegevens doet. Een verzoek om het papieren en digitale
    dossier over mij in te zien is afgewezen. De zaak ligt nu bij Autoriteit Persoonsgegevens.

    Huren

    De huren zijn (te) hoog. Niet alleen de jaarlijkse (bijna) maximale huurverhoging drukt. Maar de huren worden ook rap verhoogd door de aanvangshuur (flink) te verhogen als er een nieuwe huurder intreedt. Dat wordt nogal eens vergeten. Vooral de laatste jaren stijgen de huren van DOMESTA snel, soms 100 euro per jaar. Ook bijbouw (op kosten huurder) verhoogt de huurwaarde van een huurwoning van DOMESTA en hiermee de huren. De stijging van de huur is hogere dan die van uitkeringen en lage lonen zodat er steeds meer financiële druk komt. Vooral mensen met geen of weinig subsidie leiden en moeten nogal eens hun spaargeld aanspreken.

    Huren

    De huur wordt verhoogd ook door het zogenaamde streefhuurbeleid, op eerste gezicht
    een sociale maatregel, maar de woningcorporatie profiteert hier van. Ook een partner kan via inkomensafhankelijke huurverhoging de huur opdrijven. Perverse prikkel
    is ook hoe groter de woningcorporatie, hoe hoger de salarissen van de bestuurders.

    Normsalaris

    De overheid heeft normsalarissen vastgesteld voor bestuurders. De beloning van directeuren van WOONCONCEPT en DOMESTA gaat dit te boven. Zo verdiende
    een directeur van WOONCONCEPT 450.000 euro per jaar en verdient een directeur van DOMESTA 350.000 per jaar. Vernomen uit betrouwbare bron. De Wet
    normering topinkomens (WNT) voor functionarissen in de semi- publieke sector of zoals u wilt semi- commerciële sector zoals DOMESTA kent helaas vele uitvluchten.

    Huurverschillen

    Het beleid leidt er toe dat in een straat gelijkwaardige woningen zijn met verschillende huurhoogten. Dat is ongewenst.

    Stichting Huurderbelangen Domesta Hoogeveen (SHDH)

    De huurdervereniging doet goede dingen. Ook dank aan vrijwilligers die dit doen. Zo helpen ze met de organisatie van voorlichting voor huurders, zoals internetfraude.
    Het zijn echter vrijwilligers en moeilijke zaken kunnen ze niet goed aan. Ze adviseren, maar hebben weinig macht. Ook zitten ze aardig onder de plak van de verhuurder.
    Voor de verhuurder biedt de SHDS goedkope krachten en inkijk in de huurderwereld, die de verhuurder (bestuuders) ten bate van haar eigen doelstellingen kan benutten.

    Huren

    Niet elke huurder beseft het. Maar de huurder betaald alles. Het huis. De salarissen
    van de medewerkers van DOMESTA. Maar ook (charme offensief) acties als isolatiemateriaal uitdelen aan de huurder (wat bij velen in de prullenbak belandt). Ook de gebiedregisseur en anderen die buurtactiviteiten op touw zetten betaalt de huurder.

    Privacy

    Mede door ‘gluren’ en budgetcoach die tevens verkoopadviseur is, staat privacy onder druk. DOMESTA bemoeit zich met veel dingen. Zo sturen ze ook vragenlijsten –formeel anoniem behandeld- waar ze vragen stellen zoals bent u vaak alleen of mist u de barbecue in de buurt. De verhuurder stelt zich naar buiten toe zo op als een sociale ondernemer. Dit hoort bij de overheid thuis die welzijnswerkers in dienst heeft. Ik vind een buurtbarbeque zeker wel leuk, maar dan liever zonder DOMESTA medewerkers.

    Onderhoud

    Onderhoud gaat algemeen goed bij DOMESTA. Men kan dat digitaal aangeven. Maar soms bij grote klussen gaat het moeizaam. Pas na 6 maal langskomen verhielp men de rioolproblemen. Andere zaken blijven soms liggen, omdat men die later wil uitvoeren.
    Soms toont een onderhoudsmonteur een wat minachtigende houding naar de huurder.
    Men kan hierover klagen. Maar dit soort klachten krijgt helaas nooit een repliek.

    Buurtbewoners

    De buurtbewoners zijn niet onaardig en veroorzaken geen overlast, maar zijn slapjes. Zo komen ze niet in verzet tegen overlast. Ook niet als de overlastgever zijn broek uittrok bij een buurvrouw. Die buurvrouw doet ook geen aangifte of meldt dit niet
    bij de woningcorporatie of de wijkagent. Wel heeft menig buurtbewoner geprofiteerd van minder lawaaioverlast, zonder zelf actie te hebben ondernemen. Zoals wel vaker profiteert men graag van het vuile werk dat anderen opknappen. Ook zijn sommige buurtbewoners bang voor de verhuurder. Bijvoorbeeld als die een klus wil doen.
    Men wil dan graag een goede verstandhouding met de opzichter bewaren. Buurtbewoners draaien zich in alle hoeken op zelf niet te beseffen dat ze bang zijn.

    Klachtenorganisaties

    Men kan klagen bij de verhuurder of huurdervereniging. Dat helpt niet altijd. Dan rest nog de Regionale Geschillencommissie en dan de Huurcommissie. Echt onderzoek doen beiden niet. Ze vragen zelden informatie op bij de verhuurder. DOMESTA heeft na advies van de Regionale Geschillencommissie wel iemand van SWW langs laten gaan om te peilen of er daadwerkelijk overlast is. Maar ook dan lijkt het er op dat mensen dan hun mond houden. Huurcommissie verzand in bureaucratie en wijst de huurder naar de gang naar de rechter. Politie reageert ook niet op klachten, hoogstens komen ze aan de deur om te verzoeken met klagen te stoppen. Stap dan naar de Ombudsman: hierna meldde wijkagent AH gefrustreerd dat hij nu wel de overlastgever had bezocht.

    Salarisverhoging

    DOMESTA toont zich begaan met het lot van de huurders, maar heeft wel de salarissen van haar medewerkers met 8% verhoogd. Dat getuigt toch wel van boter op het hoofd.

    Overheid

    DOMESTA heeft zich te houden aan de overheidsregels. Die zelfde overheid houdt ze ook nog enigszins in toom. DOMESTA heeft wat vrijheid om huurverhoging te regelen. Hoewel onplezierig is het ‘gluren’ tot zekere hoogte wettelijk toegestaan. Sommige medewerkers hebben hier privé moeite mee, maar doen wat ze wordt opgedragen.

    Overname

    Oppassen met overnemen van spullen van andere huurders. Als men de woning verlaat en de volgende huurder niets wil overnemen kan dit in de papieren lopen. Anderzijds als men een oud vloerkleed overneemt, hoeft men geen nieuwe te kopen. Soms duurt het even voordat men weet wie de nieuwe huurder is. Dan kan het zomaar gebeuren dat men binnen een week de woning moet ruimen en bezemschoon moet afleveren. Men kan dat dan zelf doen, de verhuurder of men kan zelf een bedrijf in de arm nemen.

    Beveiliging

    DOMESTA heeft geen politiekeurmerk. Vooral het grote achterraam in de keuken met hendels zonder sleutel houdt een risico in. Deze kan men op eigen kosten vervangen door hendels met sleutels. Men kan ook op eigen kosten een extra slot in het
    voordeur zetten. Volgens DOMESA voldoet hun ‘beveiliging’ bij normaal gebruik.
    Dat betwijfel ik dus. Er zijn inmiddels ook al een paar inbraken in deze buurt geweest.


    Zonnepanelen

    Fijn dat DOMESTA zonnepanelen heeft geplaatst. Echter door verhoging belasting/ teruglever kosten is mijn voordeel van circa 600 euro per jaar teniet gedaan. Ook de aanschaf en onderhoud van de zonnepanelen betalen uiteindelijk de huurders zelf.

    Bereikbaarheid

    DOMESTA is via de telefoon goed bereikbaar. De telefoniste is veelal vriendelijk. Ze worden wat minder aardig, als men klachten heeft. Direct contact op kantoor is moeilijk. Klachten worden niet altijd beantwoord en soms kan men een afspraak maken op hun kantoortje in Hoogeveen. Meestal houdt men huurders op afstand.
    De wijkbeheerder doet ook graag voor bereikbaar te zijn, maar de werkelijkheid is anders, zeker als de wijkbeheerder zelf deel uitmaakt van de klacht of de klacht is.

    Wijkbeheerder

    Dat de wijkbeheerder zijn ronde doet is zinvol, maar het kan dus ook doorschieten. Met gluren door de schutting en dergelijke. Bovendien verzwijgen ze ook overlast is mijn ervaring. Uiteindelijk doen ze wat ze wordt opgedragen. De wijkbeheerder is breed inzetbaar. Van een praatje houden met een buurtbewoner tot huisuitzettingen doen.

    Einde huur

    Ik heb de huur beëindigd. Ik heb het gevoel hier nooit gewoond te hebben.
    Dat is positief. Ik heb nu een woning elders gevonden waar ik me wel thuis voel.

    Cultuurverandering

    Woningbouwverenigingen zijn verworden tot vastgoedbedrijven. De maatschappij verandert, en DOMESTA veranderd mee. Dat leidt tot extra hoge huren (en andere lasten, zoals energie, zorg, boodschappen) en bemoeienis met van alles en nog wat.
    De overheid staat dat toe, maar houdt hen ook in toom. Want mijn indruk is dat de bestuurders van woningcorporatie zonder meer graag de huren nog meer verhogen en graag carrière maken en hun betrokkenheid in werkelijkheid een stuk minder is. Woningcorporaties zijn niet zo erg als de huisjesmelkers met hun woekerhuren, maar de laatste jaren groeien ze steeds meer naar elkaar toe. Een zorgelijke ontwikkeling.

    Ik verwacht niet dat beleid en gedragingen van DOMESTA anders zijn dan die van andere woningcorporaties. De gemeente doet niets. Stuur ernstige klachten
    eventueel naar het ministerie, partijfracties en Autoriteit woningcorporaties (AW).

    Voor mij is kwestie DOMESTA afgedaan. Anderen mogen nu wat hun best doen

    Vragenlijst tuinbeleid DOMESTA

    Geachte huurder van DOMESTA,

    Verhuurder DOMESTA hanteert een tuinbeleid zoals verwoord in
    https://www.domesta.nl/ik-huur/tuinonderhoud

    Er zijn klachten over dit tuinbeleid, namelijk:

    De wijkbeheerder spreekt de huurder aan in bijzijn van andere huurders
    en bezoekers (thuis), wat als vernederend kan worden ervaren.

    De wijkbeheerder komt zonder afspraak en heeft er maling aan als het bezoek niet uitkomt.
    Hij vraagt ook niet of het bezoek uitkomt. (bijvoorbeeld als men thuis bezoek heeft)

    De wijkbeheerder gluurt onder en over de schutting, ook bij fatsoenlijke huurders

    Het gluurbeleid van DOMESTA kan een ongemakkelijk gevoel geven, bijvoorbeeld
    als men de douche uitkomt of met bikini aan het zonnebaden is. Gluren ze weer achter ?

    Medewerkers van DOMESA lopen rond met camera’s en maken foto’s wat onrust geeft

    De wijkbeheerder sommeert met een controlekaart om werkzaamheden in de tuin uit te voeren, die in bepaalde gevallen niet terecht zijn. Bijvoorbeeld het vervangen van een dode haag die nog stamt uit de periode van de vorige huurder. Een mannetje en zijn macht.

    DOMESTA geeft geen inlichtingen over risico’s van bijvoorbeeld een tuinhuisje laten staan die men overneemt van de vorige huurder. Bijvoorbeeld bij overslaande brand naar huurhuis.

    DOMESTA maakt graag goede sier (in de media) met een beleeftuin tussen twee flats aan de Middenweg en de Leliestraat in Hoogeveen (zie: https://www.domesta.nl/over-domesta/nieuws/duurzame-beleeftuin-bij-flats-in-hoogeveen , terwijl wildgroei in de ‘eigen’ tuin niet geaccepteerd wordt.

    DOMESTA hanteert oneigenlijke argumenten. Zoals wildgroei lokt ratten aan. Het is dan
    de vraag of de flatbewoners met de aangrenzende wildtuin niet veel last van ratten hebben.

    DOMESTA presenteer zich graag als een groene onderneming, hetgeen niet strookt met bijvoorbeeld het verzoek om een egelverblijf met omringend groen te verwijderen.

    DOMESTA zet druk op huurders om op hun kosten allerlei tuiningrepen (schutting schilderen en dergelijke) te doen.

    Het tuinbeleid van DOMESTA staat bloot aan brede interpretaties. Zo accepteert DOMESTA geen onkruid, maar onkruid is toch ook groen net als andere flora.?

    DOMESTA schaadt de privacy en vrijheid in de tuin, terwijl de tuin nodige rust moet geven.

    DOMESTA is anderzijds laks in de bestrijding van echte overlastgevers in tuinen en dergelijke.

    DOMESTA laat niet bij voorbaat weten dat de huurder een overgenomen schutting mag verkopen

    Mede vanwege de (hoge/ te hoge) huren is het verlies aan tuingenot te betreuren.

    Het beleid van DOMESTA is nogal willekeurig. Waar een paar grassprietjes naar boven springen, krijgt de huurder direct een controlekaart, terwijl bij andere huurwoningen
    het gras een halve meter hoog is, en DOMESTA niets van zich laat horen.

    Dit beleid helaas voor sommige huurders aanleiding kan geven medehuurders te verklikken.
    Mogelijk door ouderen die de hele dag niets te doen hebben.

    De huurder weinig vrijheid heeft om de tuin naar eigen smaak in te richten. Bijvoorbeeld de een wil wat rozenperken met verder aarde, de ander een ecologische tuin met egelverblijf.

    De huurder veelal zelf wel weet dat bijvoorbeeld overhangende takken over stoep verwijderd moeten worden.

    De huurder dient ook respect te hebben voor verschillende tuinsmaken van huurders.

    Heeft men gefundeerde klachten over het tuinbeleid stuur die dan naar [email protected] (Ronald). Wellicht kan hier een krantenartikel uit voorkomen als er voldoende info binnenkomt. Er worden geen namen vermeld (tenzij men dat graag wel wil). Verder kan een klachtenverzameling worden overgedragen aan DOMESTA of andere relevante organisaties, zodat het tuinbeleid wat soepeler wordt.

    Andere mogelijke klachten over DOMESTA, zoals de lakse bestrijding van overlast/intimidatie, het verzwijgen van overlast aan nieuwe huurders, de aanvangshuur van nieuwe huurders verhogen, het zogenaamde streefhuurbeleid dat eigenlijk een huurverhogend effect heeft, het overhandigen van allerlei privacy gevoelige informatie aan DOMESTA bij een verzoek om huurverlaging, kunnen eventueel ook worden aangestipt.

    Alvast bedankt, Ronald, huurder seniorenwoning DOMESTA

    28 november 2023

    ZWARTBOEK DOMESTA

    ZWARTBOEK DOMESTA
    https://smallpdf.com/nl/file#s=9a12902c-5d24-482c-8bd7-f5f4d26cc048

    tuin

    Geachte DOMESTA,

    In mijn voortuin heb ik wat gewied. Wel jammer van de witte bloemen die het ontgelden en aardeverlies e.d.
    Achter de schutting in achtertuin wil ik graag een stukje wilde natuur houden bij vijvertje. Goed voor de waterhuidhouding, insecten vogels en dergelijke? Mag dat? Ik val daar toch niemand lastig.? Opvallend de wildgroei in de buurt: ik vind dat zelf een mooi gezicht. Ik had wel wat moeite om hier foto's van te maken, maar het roept bij me vragen op als iemand van DOMESTA bij mij over de schutting gluurt en ik een controlekaart in de bus krijg over een wat grassprietjes in de voor- en achtertuin. Raar hè. Groeten, Ronald

    Domesta is afzetterij

    Domeste is afzetterij. Er was maar 1 aanbod dat daadwerkelijk in Emmen is en hier komt geen verbetering. Na nog niks met mijn account gedaan te hebben, heb ik ze gemaild dat ik gewoon niet tevreden ben met wat ze bieden. Je betaald 20 euro voor een service die je eigenlijk niet krijgt. Terwijl lefier wel veel aanbod geeft. Ik heb gezegd dat ik niet krijg waar ik voor betaal en dat ik mijn geld terug wil, maar dit wilden ze niet doen. Ik vind domesta echt grote afzetterij.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles, plus ik hoor genoeg verhalen over mensen die toch een huis hebben weten te vinden via domesta die niet goed geholpen worden wanneer er iets stuk is.

    zieke woningbouw

    Deze woningbouw is geen aanrader.
    Wij hebben schade van een bedrijf dat de gevelbeplating heeft gedaan vorig jaar, hierop wordt niet gereageerd. We hebben diverse klachten en gebreken in de woning nog van de datum oplevering deze zouden een week na de oplevering GEMAAKT worden. Is nog steeds niet gebeurd.
    Het geld komt van mijn bankrekening en deze ernstig zieke personeelsleden van Domesta NAAR MIJN MENING storten het elke woensdag terug.
    Hoe ziek is dit. Los gewoon de bende op in plaats van kleuterschoolpraktijken uit te voeren. Wij hebben een gesprek gevraagd met de directeur die is ten slotte altijd verantwoordelijk voor het functioneren van zijn personeel , echter deze vind dat wij het maar met de clown moeten afhandelen die over de reparatie's gaat. Wij willen niet alleen over de reparaties's praten maar ook over de schade en het terug storten van de huur.
    In extreme gevallen zoals deze want het gebeurd al vanaf juli 2015 lijkt mij toch dat de directeur echt wel verantwoordelijk is en tot een gesprek hoort te komen.
    Ik zal dan ook na afwachting van de huurcommissie wat ons ook weer een lidmaatschap koste een stuk naar de krant sturen over deze waardeloze woningbouwvereniging.

    Sterke punten
    GEEn

    Zwakke punten
    communicatie en reparatie

Bezoek Domesta

Schrijf een review