Havensteder

Havensteder - sterk in wonen Wij zijn Havensteder. Wij verhuren met name betaalbare woningen in Rotterdam en omgeving voor mensen met een laag inkomen of een kwetsbare positie. We verhuren aan 45.000 huishoudens. In verschillende wijken in Rotterdam en Capelle aan den IJssel verhuren we woningen in de vrije sector en verkopen we woningen.

Havensteder Reviews

    Oplichting

    Ik heb 12 jaar in een 2 kamer woning gewoont en heb daarna iemand betaald mijn woning leeg op te leveren .Vervolgens renoveren ze de gehele woning verwijderen opeens behang gaan de hardhouten plinten vervangen voor mdf plinten plaatsen roosters in deur die ik nooit heb gehad en zeggen dat ze tapijt en vinyl hebben moeten verwijderen terwijl alles echt veegschoon was en er in het toilet plavuizen liggen die ik zelf heb mogen uitzoeken ze liegen alles aan elkaar en sturen vervolgens een rekening van 7000 euro naar mij toe .Volgens mij betaal je huur om iets te mogen gebruiken en na 12 jaar blijft niets nieuw lijkt mij .Ook was mijn laminaat vloer kapot gegaan door het vocht van buitenaf maar daar kwamen ze niet voor ivm corona maar nu dus wel alles vernieuwen voor volgende huurder en kosten verhalen op mij toen ik erin kwam zat er ook behang op de muur en zaten er nog oude deuren enzo in ook geen nieuwe kranen of toilet het zijn gewoon echt grote boeven

    Sterke punten
    Liegen en beloven

    Zwakke punten
    Menselijkheid

    Dagobert Duck-mentaliteit

    Beloftes die worden gebroken en ontkend door werknemers (ook van detacheringsamateurs van DuraVermeer), afspraken worden alleen nagekomen wanneer je dit zwart op wit laat vastleggen, reparaties worden jarenlang uitgesteld en vervolgens bij een zogenaamd 'verbeterproject' snel en slordig afgeraffeld, personeel is zakelijk, gevoelloos en alleen snel in beweging te krijgen wanneer het gaat om huurverhoging en het declareren van exorbitante kosten bij huurders.
    Omgekeerd is de vergoeding voor bewoners, voor herinrichting na de verplichte(!!!) 'verbeteringen' schandalig laag. Inflatie noch de door incapabele werklui aangerichte schade worden meegenomen in het kostenplaatje. Wanneer een huurder niet meegaand genoeg is wordt er gedreigd met een rechtszaak.

    Adresgegevens van Havensteder zijn ongetwijfeld terug te vinden in het woordenboek onder 'Huisjesmelker'.

    Onbegrijpelijk dat de zogenaamd 'beste burgemeester ter wereld' zoveel wantoestanden tov huurders door de vingers ziet omwille van puur kapitalisme

    Sterke punten
    Onbeschoft hoge huren vragen, liegen, beloftes breken, niet reageren op mails/telefoontjes, sociopathisch reageren bij hulpvragen van huurders, dreigen met een rechtszaak wanneer huurders weigeren zich als stront te laten behandelen.

    Zwakke punten
    Eerlijk zijn, oprecht zaken doen, klantvriendelijkheid tonen door sympathiek of empathisch te reageren, toegeven dat ze al jarenlang huurders afzetten en uitbuiten.

    Ophangen tijdens gesprek

    Heb gebeld voor een oude reparatie die niet af was en of het terug was gekoppeld naar hun toe en hoe de stand van zaken zijn en dat ik nog een afspraak wil maken maar dan kon ze blijkbaar niet, heb mevrouw gevraagd of ze het nog terug kon vinden heb haar meerdere uitleggen geven van en hoe waar het over ging
    en zie stelde mee vragen dan zoeken naar de oplossing, blijkbaar was het haar gewoon teveel geworden, waar je daarna gewoon het gesprek eindigt zo on klantvriendelijk en totaal geen respect voor je medemens hoe kan je dan zo door gaan met je leven blijkbaar is dit gewoon normaal dat je er gewoon mee weg kan komen nou ben echt boos dat zulke mensen de coöperatie moeten vertegenwoordigen en echt deze mensen horen daar niet thuis eens in de tijd kom je ze tegen en dat maakt je gewoon kwaad weet zelf niet waar je dan moet aankloppen voor gerechtigheid maar het wel goed zijn gewoon slikken en nog een keer bellen hopen dat je iemand anders krijg die niet zo is en je zelf niet zo laten kennen dus gewoon een 0 sterren voor de ervaring

    Sterke punten
    Er zitten ook goed werkende personeel bij

    Zwakke punten
    Gewoon die mensen ter verantwoording roepen die buiten hun bootje gaan, als dit om klantvriendelijk gaat. Behandel mensen zo als je zelf wilt behandeld worden

    Slechte corporate ooit

    Al 3 x melding gedaan over stankoverlast in het hoofdgebouw waar ik woon ! Al 4 weken is daar al niet schoongemaakt u kunt raden hoe dat stinkt met deze hitte de hondestront zit tegen de muur en de urine stank van de honden komt je tegemoet , volmet balen hondenharen
    Deze woningstichting beloofd van alles en eindstand doen helemaal geen flikker ....je moet wel iedere maand service kosten betalen ....maar er wordt geen service verleend ....de grootste maffia praktijken zitten bij havenstede

    Sterke punten
    Die hebben ze niet

    Zwakke punten
    Miljoenen zwakken punten 1 grote boevenbende

    Puinhoop

    De dag van tekenen voor de woning wordt er 5 minuten van te voren afgezegd met geen reden .
    Ze zijn rond uit asociaal.
    Wacht al meer dan 4 jaar met urgentie.

    Corrupte bende

    De een krijgt alles voor elkaar en wordt met alles tegemoet gekomen.
    Ben al 3 maanden bezig om fatsoenlijk geholpen te worden.
    Het is een grote ondeskundige bende met vriendjespolitiek.

    Sterke punten
    Niet 1 sterke punt

    Zwakke punten
    Alles

    Je zou maar overlijden

    Medewerkers staan je niet eens normaal te woord bij overlijden. Gewoon de haak erop.

    schandalige medewerkers havens

    Schandalige behandeling klachten , 5 weken bezig en klacht niet in behandeling 5 dagen vrij moeten nemen omdat energiewacht zn afspraken niet nakomt mijn kosten 40 uur a 60 uur is 2400 loonderving.havensteder neemt het niet op voor zijn huurders maar wil bij aannemers voor een dubbeltje op de eerste rij zitten .Aannemers die voor havensteder werken klagen steen en been dat zij wurgcontracten hebben. En dit gaat allemaal ten koste van de huurders.Verder hebben de meeste werknemers van havensteder gewoonweg schijt aan de verhuurder . de zelfingenome walgelijk arrogantie van alleen al bijv een simpele baliemedewerkster cq telefoniste het is zum kotsen wie denken zij dat ze zijn. zelden zo.n walgelijke arrogante mensen meegemaakt .ze moesten zich kapot schamen . De wijkbeheerster van vreewijk discrimineert en heeft een misselijkmakende arrogantie. havensteder negeert honderden klachten en is machts en geldgeil. veel beloven maar niets anders dan afschuiven. dit is niet incidenteel maar structureel. Het woord tijd voor een harde aanpak directeuren die over de ruggen van huurders hun zakken vullen!!!! weg ermee. dit zijn geen mensen maar ratten. klachten via telefoon gemiddeld 10 minuten wacht tijd klachten via e mail worden niet beantwoord klachten via messenger worden niet behandeld een afspraak maken om ten kantore te komen gemiddelde wachtijd per telefoon 120 minuten.havensteder doet enorm hun best om klagers te ontmoedigen en het uiteindelijk opgeven.Ik spreek vurig de wens uit dat havensteder failliet gaat en al hun arrogante misselijkmakende medewerkers op een enkele uitzindering na aan de geeuwhonger komen te liggen en net zoals honderden huurders niet gehoord worden en op zn rotterdams gezegd de tyfus kunnen krijgen hopen dat ze diep in de ellende komen te zitten en net zo hard uitgelachen worden als vele huurders nu uitgelachen worden door die walgelijke havensteder opvreters.

    Sterke punten
    nul

    Zwakke punten
    arrogantie laks zelfingenome arrogante ondeskunige werknemers

    Ruim een half jaar wachten op reparatie van een vloer

    Op 26 mei 2021 melding gedaan van een kapotte deklaag van de betonnen vloer in een slaapkamer. Na ruim een half jaar wordt het initiatief genomen om tot reparatie over te gaan. De wijkbeheerder stroopte zijn mouwen op en zette het proces in gang. Maar let op: Havensteder moest toen nog 70% aan ja-knikkers binnenhalen om grootschalig te renoveren. Er was dus een reden om toch nog maar even die deklaag te repareren. Verder: té lange wachttijden aan de telefoon, namen van contactpersonen worden niet gegeven als je ze nodig hebt, juristen worden direct op je zaak gezet als je lastig bent. Mijdt deze club!

    Sterke punten
    Reklamepraatjes verspreiden om huurders over de streep te trekken.

    Zwakke punten
    Havensteder lijkt zich maar niet te realiseren dat de huurders de rekeningen betalen, dus ook de salarissen van het personeel. Het middenkader schermt zich af en laat lager personeel het vuile werk opknappen. Hier is geen team aan het werk, maar een groep ambtenaren dat niet van plan is om de corporatie een menselijk gezicht te geven.

    Slechtste ooit

    Ik ben diep aan het nadenken wat de slechtste review is die kan kan bedenken, maar niks dekt de lading van hoe onkundig de medewerkers zijn, hoe lang de wachttijd is van de SPOEDlijn, hoe asociaal de medewerkers in je oor ophangen en hoeveel gebreken de huizen hebben. Ik zou mij doodschamen als ik bij dit bedrijf zou werken. Ik geloof dat ze serieus punten van kwaliteit van leven afnemen. Dat ik niet minder dan één ster kan geven om dit te posten is zwaar onterecht. Alhoewel, de huur innen, dat kunnen ze wel goed.

    Dodelijk

    5 maanden lang geluidsoverlast, vast in renovatie brief gestuurd in 2020 om dit niet te doen tijdens, pandemie, en mijn gezondheid compensatie van 500 euro, dit gaat nu duren tot december, ik zelf krijg 50 euro ook had ik 10 jaar een gat in de muur, tijdens de renovatie een maand lang geen toilet gehad, moest een nood toilet gebruiken in de gang en ook werkers, dat is in mijn keuken \\\"basically\\\", gezondheid achteruit financieel achteruit, soms vast in de slaapkamer, soms vast in de woonkamer met je huisdier. sommige werkers hadden Covid-19 een heeft maskers een heeft niet, mijn leven is kapot nu geen gehoor op mijn brieven en klachten ook niet mijn advocaat, mijn geduld is op ik heb foto's video's ik ga nu met mijn verhaal naar Algemeen Dagblad.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Slechtste woning vereniging ooit, ze slopen je spullen

    Ongevraagd hebben ze de spullen op mijn balkon kapot gemaakt door het rond te slepen en te bespuiten met water tijdens een "schoonmaak". Ik had alles netjes afgedekt, ookal wil ik helemaal niet dat het gebeurd en is het on nodig. En dan toch worden mijn spullen helemaal verschoven en kapot onder gespoten. Ik raad aan hier NIET te huren. Ik verhuis zo snel mogelijk.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Maakt eigendom kapot

    Heel slecht

    Dit bedrijf wil alleen maar incasseren, ik waarschuw u, ga niet in een woning van havenstede, en zeker niet in de landbouwtoren. Want hier betaal je 1300, en ligt gerust tot 23.00 sarongs in de herrie van geboor en gebouw vam wietplantages. En de organisatie weet hier van en doet hier niets aan

    Al 8 jaar wateroverlast in kelder

    Al 8 jaar wateroverlast in kelder en gewoon lekker afschuiven op vve beheer.

    Wachttijden van 30-45 minuten aan de telefoon

    Slechte VVE

    Wat een bizar slechte VVE.. jammer dat we hier geen keuze in hebben.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Late reacties, langdurige trajecten en geen oplossingen

    Lekkage

    Heb een lekkage klacht gemeld bij havenstede ......ik zou binnen 2 dagen teruggebeld worden nou zit nog steeds te wachten nu een 1 maand later nog niks gehoord de service verlening wordt alsmaar slechter dat is een feit ...ook worden de daken en de dakgoot nooit geïnspecteerd waardoor er verstoppingen en lekkages ontstaan jaaaa als ze geld moeten vangen zijn ze er snel bij maar voor een reparatie kun je dus lang wachten .....

    Sterke punten
    Nul komma nul

    Zwakke punten
    Slechte serviceverlening huizen worden niet goed onderhouden verrote daken en lekkages geen dakinspecties en vernieuwing er wordt van alles beloofd maar niks wordt daadwerkelijk waargemaakt waardeloos systeem dit

    Bizar slechte woningcorporatie

    Er werd ons verteld dat er rekening zou worden gehouden met de vele overlast die er in de buurt is. Zetten ze er wéér overlastgevers in een leegstaand huis. Totaal niet doorgelicht... Te triest dat de wijk verpauperd. Er komen nu alleen nog bijstandtrekkers en asielzoekers in

    Sterke punten
    Geen 1

    Zwakke punten
    Zeg maar alles. Contact en communicatie

    Bizar slechte woningcorporatie

    Er werd ons verteld dat er rekening zou worden gehouden met de vele overlast die er in de buurt is. Zetten ze er wéér overlastgevers in een leegstaand huis. Totaal niet doorgelicht... Te triest dat de wijk verpauperd. Er komen nu alleen nog bijstandtrekkers en asielzoekers in

    Sterke punten
    Geen 1

    Zwakke punten
    Zeg maar alles. Contact en communicatie

    Beloftes niet nakomen

    Ben al 21 trouwe bewoner
    en voel in de steek gelaten door Havensteder, zo ga je niet met je eigen bewoners om.

    Wissel

    Wat ik wil vertellen, dat ik het asociaal vind dat Havensteden diverse woningen als wisselwoningen ivm renovatie vast houdt.

    Sterke punten
    Weinig

    Zwakke punten
    Niet terug bellen als er problemen zijn

    Onklantvriendelijke houding

    Op 17 december 2020 werd onze kindje geboren, nu merkten wij dat onze achterdeur naar de tuin heel erg tochtte. En omdat de eerste weken van de baby heel erg belangrijk zijn heb ik contact gehad met Woning coöperatie Havensteder, om deze tocht probleem op te lossen en om de deur te herstellen welke kennelijk niet goed sluit. Want wij willen onze baby ook soms in de woonkamer hebben. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat Havensteder deze herstel werkzaamheden niet wilt/kan uitvoeren zogenaamd vanwege corona. Ook niet toen ik aangaf dat het om een pas geboren baby ging die de kans loopt om koud te hebben. Ik vind dit harteloos en schandalig. Havensteder is een onmenselijke coöperatie die wel denkt aan eigen voordeel maar niet aan medemens heel erg triest. Maar wel elke maand 764 aan huur ontvangen. Het zijn harteloze mensen.

    Sterke punten
    Harteloos en onmenselijk onklantvriendelijk

    Zwakke punten
    Machtsmisbruik en onmenselijk en kapitalistisch

    Zeer slecht telefonisch klantenservice

    Ben al weken aan het bellen wachtend op een terugbel verzoek die er maar niet komt. En mevrouw hangt gewoon dood normaal in me oor na wachten van een half uur aan de lijn.

    Zwakke punten
    Niet nakomen van beloftes.
    Valse informatie doorgeven.
    Ophangen in oor.
    Niet willen uitleggen wat ik niet snap.

    Reperatie melding

    Heb een melding gedaan over vuurwerkschade in het hoofdcomplex in het complex het bel paneel is beschadigd.. Heb al 10 x gebeld en ze beloven van alles... Nog steeds is het bel paneel kapot en er is niemand geweest van havestede... Schandalige woningbouwvereniging is dit... Als ze geld moeten vangen dan zijn ze er als de kippen bij... Maar zodra het iets gaat kosten voor hun kun je heel lang wachten

    Sterke punten
    Ken er geen opnoemen alleen zwakken

    Zwakke punten
    Niet op komen draven zodra het hun geld gaat kosten

    slechtste woning corporatie ooit!

    Al 6 maanden bezig met een afspraak inplannen. Elke keer word gezegd dat er iemand komt, of ik word gebeld. Tot heden niks gebeurd!

    Je blijft in de wacht hangen en opgegeven moment hangen ze op, of verbinden ze je door met een afdeling die je helemaal niet verder ken helpen.

    Vervolgens contact opnemen via Whatsapp, waar ze eerst een foto of video willen zien om de ernst in te schatten van de situatie. Vervolgens zeggen ze dat het niet ernstig genoeg is dat mijn aanrecht helemaal onder zit vanwege de lekkage in mijn kraan en leiding.

    Slechtste service ooit!

    Ga zo gauw mogelijk weg hier, en woon er pas een paar maanden!!

    Raad het een ieder af!!!!

    Zwakke punten
    Zij bepalen voor jouw wanneer iets ernstig is, en of ze langskomen. Langskomen doen ze natuurlijk wanneer ze er zelf zin in hebben, meestal na een paar maanden.

    Erg onvriendelijk!

    te lang wachten op reparatie

    een aantal weken geleden melding gemaakt van lekkende verwarming het zou 3 weken duren eer er een medewerker van breeman zou komen na 3 weken kwam er iemand en zei de verwarming moet vervangen worden na een week keeg ik bericht of ik een afspraak wilde maken zodat de verwarming geleverd kon worden gebeld ja mevrouw dat gaat 3 weken duren het is druk ,afgelopen woensdagavond kon ik zwemmen in de wc de ring vanaf de buis naar toilet pot was verrot gebeld nee er kwam niemand want het was geen spoed u moet maar het kraantje dicht draaien en met emmer water doorspoelen nu loop ik zelf al weken met een kruk vanwege een aandoening aan mn knie dus was het voor mij een heel gedoe om met emmer water te lopen en optillen conclusie dat ik ook nog door mn rug gegaan ben bedankt havensteder voor jullie fantastische service wij mogen allemaal betalen maar als het erop aan komt laten jullie ons als huurders barsten ik woon al 23 jaar in dezelfde woning een woning van meer dan 50 jaar oud maar wat aan de woningen doen ho maar nomaals bedankt havensteder


Bezoek Havensteder

Schrijf je eigen review