Met de naam Elkien geven wij aan dat iedereen voor ons telt. Elkien is een corporatie met hart voor mensen, waar wonen meer is dan een huis alleen. Wonen is onlosmakelijk verbonden met leven. Elkien kijkt verder dan het verhuren en bouwen van woningen. De wijk of dorp waarin een woning staat is zeker ook belangrijk om prettig te kunnen wonen. Voorzieningen spelen daarbij een rol maar ook de onderlinge contacten. Elkien wil mensen met elkaar en met organisaties verbinden. Vanuit onze betrokkenheid met mensen leveren wij een bijdrage aan een beter woon- en leefklimaat in Fryslân.
Beleefde medewerkers, net als andere aanbieders op sociale verhuur verzamelsite.
Om te reageren en een woning te huren heb ik wat wensen, redelijk bekend met de woonplaatsen en woningen in aanbod van buitenkant.
Woningen lijken aantrekkelijk, aanbod in grote stad is voordelig, ruim maar men heeft geen kennis of voorkennis van gebouw, woningen en of het er leefbaar is.
Op zich begrijpelijk, maar ben geschrokken van waarderingen van andere aanbieders.
Ik ga eerst goed nadenken en bezichtiging volgt nog, afwijzen is geen optie las ik dat mag maar 2 keer.
Sterke punten Beleefde, correcte medewerkers bij 1e contacten, men laat zich niet veroordelend uit over woningen, omgeving en bewoners. Vriendelijk, welkom.
Zwakke punten Weinig tot geen kennis van eigen huuraanbod.
Totaal waardeloos en onprofessioneel. Dit zijn de woorden die mij te binnen schieten over Elkien. Al 2 jaar lang last van wateroverlast maar er wordt niks aan gedaan. Afspraken worden niet nagekomen of ze komen niet eens langs! Bij een melding van lekkage verwacht je meteen actie. Niet bij elkien, 2 jaar later zitten wij nog steeds in de wateroverlast. HUUR HIER NIET!
Zwakke punten Personeel is totaal ongeschikt. Van de onderste laag tot de top zijn ze allemaal onbekwaam. Nog nooit zo slecht te woord gestaan of geholpen door welk bedrijf dan ook.
Mooie praatjes. Na twee keer een bouwval afgewezen te hebben. Krijg je te horen dat je niet meer kan reageren tot oktober.
Bel je met elkien zit er een miep aan de telefoon die mij gaat vertellen hoe het moet.
Zijn ss manieren. Schandelijk. Ik ben 75 en heb normen en waarden. Elkien niet. Ga niet meer in zee met elkien
Als jurist en ovj vraag ik een gesprek aan met de directie
Leveren woningen in uitgeleefde staat op. Dat mag de huurder zelf opknappen. Doen niets tegen overlast zelfs niet in de late avond en nacht. Doen nog steeds niets na tig meldingen en buurtbemiddeling wat niet helpt. Politie heeft de overlast geconstateerd en geeft aan deze te registreren. Elkien geeft echter aan dat er niets bekend is. Iedereen wijst naar elkaar. 1 ster is nog aan de milde kant.
Sterke punten Geld incasseren
Zwakke punten Overlast aanpakken. Communiceren. Woningen in goede staat opleveren.
Ik heb eerst een woning gehad met een zeer groot vocht probleem,schimmel en zwam probleem.
De eerste dag dat ik in de woning zou lag de hele beneden verdieping onder het riool.Al het nieuwe van mij kon de bak in.(laminaat enz)
Elkien wou niks doen ,zelfs na een specialistische rapport dat er zwam in de woning zat.
Ik had op een gegeven moment dagelijks bloed over,mensen die in huis kwamen werden ziek.
Ik kwam dus met 2 kinderen op straat te staan.
Op een gegeven moment kreeg ik een andere woning (helaas weer via elkien omdat dit de enige in het dorp is)
Elkien bleek de slecht onderhouden woning op slot te hebben gezet voor onderhoud.
Dit omdat de woning na de verhuur de verkoop in gaat.
Ik heb de oude woning aangenomen omdat er een oprit en garage bij zat.
Voor mijn auto's en oldtimer.
Met garage is lastig te vinden.
Nu heb ik de afgelopen dik 2 jaar weinig plezier gehad van de oprit en garage.
Mijn garage en auto werden bijna dagelijks klem gezet.
De buurman beweerde dat hij de hele oprit gekocht had.
Nu blijkt dus dat hij gelijk heeft,dat ondanks dat ik het huur elkien het gewoon verkocht heeft.
Iets wat verhuurd word mag NIET eens verkocht worden.
Antwoord op de mail krijg je niet eens.
En maar telkens de huur verhogen.
Waarvoor eigenlijk.
Niet voor onderhoud
Niet voor service
Enz enz
Wat een KUT woning bouw
Sterke punten Verdienen over de rug van hun klanten
Zwakke punten Slechte service
Slecht onderhouden huizen
Slechte communicatie
Bij mijn oom van 82 jaar knapte een waterleiding in de muur. Gevolg enorme lekkage o.a. in de meterkast gevolg was dat de stoppen doorsloegen geen telefoon en TV meer. Na contact met Elkien werd er gezegd mijn oom moest maar even bellen?? Waarmee dan?? Wij als familie moesten het maar oplossen dat hij weer telefoon etc. krijgt. Elkien is eigenaar/beheerder van het gebouw die moet actie ondernemen en het oplossen. Dan komt het herstellen van de schade er nog bij. ( schade vloer en muren) En dan te bedenken dat die man 82 is en alleen woont en nu geen telefoon heeft of niks. Red je maar is hun motto! Ongelooflijk terwijl die man er niets aan kan doen.
Elkien verhuurt woningen. Het innen van huurpenningen is hun voornaamste doelstelling. Winst maken is hun doel en service verlenen en overlast aanpakken doen ze liever niet. Ze praktiseren de winst-boven-welzijn regeerstijl van de VVD. Sterker nog, huurders met gegronde klachten vinden ze vervelend en lastig en die gaan ze frustreren. Hier zijn vele voorbeelden van bekend. Donder maar op als het je niet bevalt dan kan er een frisse nieuwe huurder in want er is een grote vraag naar en een groot gebrek aan (sociale) huurwoningen.
Elkien is meer dan alleen een woningcoorperatie, ze hebben bv zitting in gebiedsteams samen met de autoriteiten, namelijk politie en gemeente. Op zich vreemd dat een bedrijf (wiens hoofddoel winst maken is) samen met de locale autoriteiten in een gebiedsteam zit. Die macht en invloed wenden ze aan om mondige, (dus vervelende) huurders, bv huurders die elkien op zijn plicht wijzen huurgenot te waarborgen, weg te pesten met behulp van gemeente en politie. Klagers zijn lastig voor elkien dus ze nemen het voor het gemak op voor overlastgever en bagataliseren de klacht. De zogenaamd psychisch kwetsbare huurders (een andere benaming voor geestelijk instabiele huurders) worden gepamperd en met fluwelen handschoenen behandeld ook al zijn het soms de meest irritante laaghartige haters en etters die je je kunt voorstellen. Ze denken meer rechten te hebben want ze worden ondersteund en uit de wind gehouden. Als het je overkomt dat een geestelijk instabiel persoon naast je komt wonen dan mag je niet klagen als deze overlast veroorzaak via verwaarloosde gestoorde honden of psychisch gestoord getreiter. Zelfs na tientallen geregistreerde overlast meldingen zegt de plaatselijke functionaris bewonerszaken van elkien dat het waarschijnlijk wel meevalt. Na 4 jaar dagelijks overlast en getreiter krijgt de overlastgever aan het eind van het jaar huisbezoek van een elkien bobo die vriendelijk vraagt of alles naar wens is en het slachtoffer van die langdurige overlast mag doodvallen. Elkien vindt de klacht vervelend, van de overlast hebben zijzelf geen last. Voorts wekken ze de indruk graag af te willen van huurders die al langere tijd een huurhuis van elkien bewonen, huurders die een veel lagere huur betalen dan nieuwe huurders die de volle mep betalen.
Elkien zegt dit graag over zichzelf:
Met de naam Elkien geven wij aan dat iedereen voor ons telt. Elkien is een corporatie met hart voor mensen, waar wonen meer is dan een huis alleen. Wonen is onlosmakelijk verbonden met leven. Elkien kijkt verder dan het verhuren en bouwen van woningen. De wijk of dorp waarin een woning staat is zeker ook belangrijk om prettig te kunnen wonen. Voorzieningen spelen daarbij een rol maar ook de onderlinge contacten. Elkien wil mensen met elkaar en met organisaties verbinden. Vanuit onze betrokkenheid met mensen leveren wij een bijdrage aan een beter woon- en leefklimaat in Friesland.
Typisch schijnheilig en leugenachtig charmant verhaal van een mega woningcorporatie die in de loop der jaren is samengeklonterd tot een lomp onpersoonlijk verhuurbedrijf via fusie van vele locale regionale woningstichtingen. Woningstichtingen die serviceverlening nog well hoog op de agenda hadden staan voordat ze door elkien opgeslokt werden. Elkien is een typisch moderne coorperatie waar de klant niet meer centraal staat maar de aandeelhouder. Onvriendelijk, ongeinteresseerd, onsympatiek. De klant is er om geld aan te verdienen.
Als de huur eens 1 keer 1 maand een week te laat wordt betaald krijg je achteraf in de avond om half 7 telefoon van iemand van een door elkien ingehuurd bureau die je vraagt waarom je te laat betaalde en of dit in de toekomst weer gaat gebeuren! Dat terwijl de huur al betaald is!!
Het is jammer en vooral kwalijk dat de huurhuizenmarkt zo gedomineerd wordt door corporaties als elkien dat je wel heel ver weg moet verhuizen om iets te kunnen huren van een andere aanbieder van huurwoningen of je moet je heil zoeken in de rimboe. Elkien heeft vrijwel geen concurrentie en daarom kunnen zij zich de arrogantie veroorloven die ze zo tentoonspreiden als je ze als klant op hun wettelijke plichten wijst. Kan je beter niet doen want dan wenden ze hun macht aan om jou als de boosdoener zwart te maken en buiten spel te zetten.
Sterke punten De werklui die de reparaties doen. Zij doen vaak meer dan je van ze vraagt. Wellicht zijn ze op de hoogte van de koele en harde zakelijkheid van hun werkgever. Petje af voor deze mannen.
Zwakke punten Functionarissen en regelaars, elkien cowboys in de wijk en de moddervette euro-junkies in de top met hun Tesla. De algehele mentaliteit van deze uit zn krochten gegroeide corporatie deugt van geen kant. Bezoek hun facebook page en zie wat een bende ze ervan maken.
Als je klachten hebt of dingen die kapot zijn in je huis,doen ze niks.of ze komen het lijmen of een beetje opknappen.zodat het een paar dagen later weer kapot is.lekkage heb ik nog steeds.doen ze niks aan.en vocht en schimmel in huis ook niet.
Sterke punten Ze hebben geen sterkte punten.waardeloos bedrijf.maar de huur gaat wel altijd omhoog
Zwakke punten Waardeloos bedrijjf.ik heb 10 juli een klacht ingediend,en zou binnen een paar dagen bericht krijgen.nu een maand later nog steeds niks terug gehoord.waardeloos!!!!!!!!!!!!!!
geen enkele kennis van aanbod
Beleefde medewerkers, net als andere aanbieders op sociale verhuur verzamelsite.
Om te reageren en een woning te huren heb ik wat wensen, redelijk bekend met de woonplaatsen en woningen in aanbod van buitenkant.
Woningen lijken aantrekkelijk, aanbod in grote stad is voordelig, ruim maar men heeft geen kennis of voorkennis van gebouw, woningen en of het er leefbaar is.
Op zich begrijpelijk, maar ben geschrokken van waarderingen van andere aanbieders.
Ik ga eerst goed nadenken en bezichtiging volgt nog, afwijzen is geen optie las ik dat mag maar 2 keer.
Sterke punten
Beleefde, correcte medewerkers bij 1e contacten, men laat zich niet veroordelend uit over woningen, omgeving en bewoners. Vriendelijk, welkom.
Zwakke punten
Weinig tot geen kennis van eigen huuraanbod.
Waardeloos en onprofessioneel
Totaal waardeloos en onprofessioneel. Dit zijn de woorden die mij te binnen schieten over Elkien. Al 2 jaar lang last van wateroverlast maar er wordt niks aan gedaan. Afspraken worden niet nagekomen of ze komen niet eens langs! Bij een melding van lekkage verwacht je meteen actie. Niet bij elkien, 2 jaar later zitten wij nog steeds in de wateroverlast. HUUR HIER NIET!
Zwakke punten
Personeel is totaal ongeschikt. Van de onderste laag tot de top zijn ze allemaal onbekwaam. Nog nooit zo slecht te woord gestaan of geholpen door welk bedrijf dan ook.
Geen recht meer op reageren
Mooie praatjes. Na twee keer een bouwval afgewezen te hebben. Krijg je te horen dat je niet meer kan reageren tot oktober.
Bel je met elkien zit er een miep aan de telefoon die mij gaat vertellen hoe het moet.
Zijn ss manieren. Schandelijk. Ik ben 75 en heb normen en waarden. Elkien niet. Ga niet meer in zee met elkien
Als jurist en ovj vraag ik een gesprek aan met de directie
Sterke punten
Liegen
Zwakke punten
Komen afspraken niet na
Waardeloze verhuurder
Leveren woningen in uitgeleefde staat op. Dat mag de huurder zelf opknappen. Doen niets tegen overlast zelfs niet in de late avond en nacht. Doen nog steeds niets na tig meldingen en buurtbemiddeling wat niet helpt. Politie heeft de overlast geconstateerd en geeft aan deze te registreren. Elkien geeft echter aan dat er niets bekend is. Iedereen wijst naar elkaar. 1 ster is nog aan de milde kant.
Sterke punten
Geld incasseren
Zwakke punten
Overlast aanpakken. Communiceren. Woningen in goede staat opleveren.
Waardeloze woningbouw
Ik heb eerst een woning gehad met een zeer groot vocht probleem,schimmel en zwam probleem.
De eerste dag dat ik in de woning zou lag de hele beneden verdieping onder het riool.Al het nieuwe van mij kon de bak in.(laminaat enz)
Elkien wou niks doen ,zelfs na een specialistische rapport dat er zwam in de woning zat.
Ik had op een gegeven moment dagelijks bloed over,mensen die in huis kwamen werden ziek.
Ik kwam dus met 2 kinderen op straat te staan.
Op een gegeven moment kreeg ik een andere woning (helaas weer via elkien omdat dit de enige in het dorp is)
Elkien bleek de slecht onderhouden woning op slot te hebben gezet voor onderhoud.
Dit omdat de woning na de verhuur de verkoop in gaat.
Ik heb de oude woning aangenomen omdat er een oprit en garage bij zat.
Voor mijn auto's en oldtimer.
Met garage is lastig te vinden.
Nu heb ik de afgelopen dik 2 jaar weinig plezier gehad van de oprit en garage.
Mijn garage en auto werden bijna dagelijks klem gezet.
De buurman beweerde dat hij de hele oprit gekocht had.
Nu blijkt dus dat hij gelijk heeft,dat ondanks dat ik het huur elkien het gewoon verkocht heeft.
Iets wat verhuurd word mag NIET eens verkocht worden.
Antwoord op de mail krijg je niet eens.
En maar telkens de huur verhogen.
Waarvoor eigenlijk.
Niet voor onderhoud
Niet voor service
Enz enz
Wat een KUT woning bouw
Sterke punten
Verdienen over de rug van hun klanten
Zwakke punten
Slechte service
Slecht onderhouden huizen
Slechte communicatie
Ouderen en service
Bij mijn oom van 82 jaar knapte een waterleiding in de muur. Gevolg enorme lekkage o.a. in de meterkast gevolg was dat de stoppen doorsloegen geen telefoon en TV meer. Na contact met Elkien werd er gezegd mijn oom moest maar even bellen?? Waarmee dan?? Wij als familie moesten het maar oplossen dat hij weer telefoon etc. krijgt. Elkien is eigenaar/beheerder van het gebouw die moet actie ondernemen en het oplossen. Dan komt het herstellen van de schade er nog bij. ( schade vloer en muren) En dan te bedenken dat die man 82 is en alleen woont en nu geen telefoon heeft of niks. Red je maar is hun motto! Ongelooflijk terwijl die man er niets aan kan doen.
Elkien?
Elkien verhuurt woningen. Het innen van huurpenningen is hun voornaamste doelstelling. Winst maken is hun doel en service verlenen en overlast aanpakken doen ze liever niet. Ze praktiseren de winst-boven-welzijn regeerstijl van de VVD. Sterker nog, huurders met gegronde klachten vinden ze vervelend en lastig en die gaan ze frustreren. Hier zijn vele voorbeelden van bekend. Donder maar op als het je niet bevalt dan kan er een frisse nieuwe huurder in want er is een grote vraag naar en een groot gebrek aan (sociale) huurwoningen.
Elkien is meer dan alleen een woningcoorperatie, ze hebben bv zitting in gebiedsteams samen met de autoriteiten, namelijk politie en gemeente. Op zich vreemd dat een bedrijf (wiens hoofddoel winst maken is) samen met de locale autoriteiten in een gebiedsteam zit. Die macht en invloed wenden ze aan om mondige, (dus vervelende) huurders, bv huurders die elkien op zijn plicht wijzen huurgenot te waarborgen, weg te pesten met behulp van gemeente en politie. Klagers zijn lastig voor elkien dus ze nemen het voor het gemak op voor overlastgever en bagataliseren de klacht. De zogenaamd psychisch kwetsbare huurders (een andere benaming voor geestelijk instabiele huurders) worden gepamperd en met fluwelen handschoenen behandeld ook al zijn het soms de meest irritante laaghartige haters en etters die je je kunt voorstellen. Ze denken meer rechten te hebben want ze worden ondersteund en uit de wind gehouden. Als het je overkomt dat een geestelijk instabiel persoon naast je komt wonen dan mag je niet klagen als deze overlast veroorzaak via verwaarloosde gestoorde honden of psychisch gestoord getreiter. Zelfs na tientallen geregistreerde overlast meldingen zegt de plaatselijke functionaris bewonerszaken van elkien dat het waarschijnlijk wel meevalt. Na 4 jaar dagelijks overlast en getreiter krijgt de overlastgever aan het eind van het jaar huisbezoek van een elkien bobo die vriendelijk vraagt of alles naar wens is en het slachtoffer van die langdurige overlast mag doodvallen. Elkien vindt de klacht vervelend, van de overlast hebben zijzelf geen last. Voorts wekken ze de indruk graag af te willen van huurders die al langere tijd een huurhuis van elkien bewonen, huurders die een veel lagere huur betalen dan nieuwe huurders die de volle mep betalen.
Elkien zegt dit graag over zichzelf:
Met de naam Elkien geven wij aan dat iedereen voor ons telt. Elkien is een corporatie met hart voor mensen, waar wonen meer is dan een huis alleen. Wonen is onlosmakelijk verbonden met leven. Elkien kijkt verder dan het verhuren en bouwen van woningen. De wijk of dorp waarin een woning staat is zeker ook belangrijk om prettig te kunnen wonen. Voorzieningen spelen daarbij een rol maar ook de onderlinge contacten. Elkien wil mensen met elkaar en met organisaties verbinden. Vanuit onze betrokkenheid met mensen leveren wij een bijdrage aan een beter woon- en leefklimaat in Friesland.
Typisch schijnheilig en leugenachtig charmant verhaal van een mega woningcorporatie die in de loop der jaren is samengeklonterd tot een lomp onpersoonlijk verhuurbedrijf via fusie van vele locale regionale woningstichtingen. Woningstichtingen die serviceverlening nog well hoog op de agenda hadden staan voordat ze door elkien opgeslokt werden. Elkien is een typisch moderne coorperatie waar de klant niet meer centraal staat maar de aandeelhouder. Onvriendelijk, ongeinteresseerd, onsympatiek. De klant is er om geld aan te verdienen.
Als de huur eens 1 keer 1 maand een week te laat wordt betaald krijg je achteraf in de avond om half 7 telefoon van iemand van een door elkien ingehuurd bureau die je vraagt waarom je te laat betaalde en of dit in de toekomst weer gaat gebeuren! Dat terwijl de huur al betaald is!!
Het is jammer en vooral kwalijk dat de huurhuizenmarkt zo gedomineerd wordt door corporaties als elkien dat je wel heel ver weg moet verhuizen om iets te kunnen huren van een andere aanbieder van huurwoningen of je moet je heil zoeken in de rimboe. Elkien heeft vrijwel geen concurrentie en daarom kunnen zij zich de arrogantie veroorloven die ze zo tentoonspreiden als je ze als klant op hun wettelijke plichten wijst. Kan je beter niet doen want dan wenden ze hun macht aan om jou als de boosdoener zwart te maken en buiten spel te zetten.
Sterke punten
De werklui die de reparaties doen. Zij doen vaak meer dan je van ze vraagt. Wellicht zijn ze op de hoogte van de koele en harde zakelijkheid van hun werkgever. Petje af voor deze mannen.
Zwakke punten
Functionarissen en regelaars, elkien cowboys in de wijk en de moddervette euro-junkies in de top met hun Tesla. De algehele mentaliteit van deze uit zn krochten gegroeide corporatie deugt van geen kant. Bezoek hun facebook page en zie wat een bende ze ervan maken.
Waardeloze woningcorporatie
Als je klachten hebt of dingen die kapot zijn in je huis,doen ze niks.of ze komen het lijmen of een beetje opknappen.zodat het een paar dagen later weer kapot is.lekkage heb ik nog steeds.doen ze niks aan.en vocht en schimmel in huis ook niet.
Sterke punten
Ze hebben geen sterkte punten.waardeloos bedrijf.maar de huur gaat wel altijd omhoog
Zwakke punten
Waardeloos bedrijjf.ik heb 10 juli een klacht ingediend,en zou binnen een paar dagen bericht krijgen.nu een maand later nog steeds niks terug gehoord.waardeloos!!!!!!!!!!!!!!