Wonen Limburg

Wonen Limburg: Een Toegewijde Partner in de Woningmarkt

Wonen Limburg profileert zich als een betrouwbare en behulpzame partner in de woningmarkt, met een sterke focus op het creëren van een thuisgevoel voor iedereen. Onder de leiderschap van Ger Peeters en Wim Hazeu, biedt Wonen Limburg uitgebreide diensten voor huurders en woningzoekenden in Limburg. Met een scala aan initiatieven op het gebied van duurzaamheid, leefbaarheid en energie-efficiëntie, streeft de organisatie ernaar om niet alleen huizen te bieden, maar ook gemeenschappen op te bouwen.

Diversiteit van Diensten

Wonen Limburg biedt een breed scala aan diensten voor zowel woningzoekenden als huidige huurders. Voor woningzoekenden is er een uitgebreide selectie van huur- en koopwoningen beschikbaar, evenals informatie over nieuwbouwprojecten. Voor bestaande huurders biedt Wonen Limburg ondersteuning bij het melden van reparaties en storingen, huurbetalingen, en het beheren van onderhoudsverzoeken.

Een bijzonder aspect van Wonen Limburg is hun betrokkenheid bij het verbeteren van de leefbaarheid en het stimuleren van duurzaamheid. Dit blijkt uit hun initiatieven zoals het verduurzamen van woningen en energiebesparende projecten, die niet alleen bijdragen aan milieubescherming, maar ook aan het verlagen van de energiekosten voor huurders.

Nieuwbouw en Innovatie

Wonen Limburg is continu bezig met het uitbreiden en diversifiëren van hun woningaanbod, wat blijkt uit de voortdurende ontwikkeling van nieuwbouwprojecten. Recentelijk zijn er nieuwe appartementen op de Veemarkt in Horst opgeleverd, die het aanbod van sociale huurwoningen verrijken. Dit illustreert de inzet van Wonen Limburg om in te spelen op de groeiende vraag naar betaalbare en kwalitatieve huisvesting.

Daarnaast tonen projecten zoals de feestelijke oplevering van duurzame woningen aan de Dr. Jaegersstraat in Heerlen, aan dat Wonen Limburg innovatie en historische waarde weet te combineren. Door gebruik te maken van duurzame bouwpraktijken, creëert de organisatie niet alleen moderne woonruimtes, maar behoudt het ook de culturele en historische essentie van de locaties.

Communicatie en Betrokkenheid

Een van de sterke punten van Wonen Limburg is hun toewijding aan transparantie en communicatie met huurders en andere belanghebbenden. Het jaarlijkse magazine "In de buurt van 50" is een voorbeeld van hoe de organisatie huurders informeert over belangrijke updates en ontwikkelingen. Bovendien is er een duidelijk platform voor klachten, reparatieverzoeken en klantenservice, wat wijst op hun klantgerichte benadering.

Verder hecht Wonen Limburg veel waarde aan participatie. Ze nodigen huurders actief uit om deel te nemen aan beslissingen die hun leefomgeving beïnvloeden. Dit stimuleert niet alleen een gevoel van gemeenschap, maar zorgt er ook voor dat de dienstverlening aansluit bij de behoeften van hun klanten.

Toekomstvisie

Onder leiding van de bestuurders Ger Peeters en Wim Hazeu, blijft Wonen Limburg de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. Ze navigeren door uitdagingen zoals stijgende huurprijzen en de vraag naar duurzaam wonen met een duidelijke visie en strategie. Het recente jaarverslag, "navigeren door een perfecte storm", toont de vastberadenheid van de organisatie om proactief in te spelen op veranderingen in de markt en regelgeving.

In een tijd waarin betaalbare huisvesting steeds schaarser wordt, neemt Wonen Limburg een vooraanstaande positie in door sociaal engagement te combineren met zakelijke efficiëntie. Hun inzet voor zowel individuele huurders als de bredere gemeenschap maakt hen tot een cruciale speler in de Limburgse woningmarkt.

Conclusie

Wonen Limburg onderscheidt zich door haar klantgerichte aanpak en sterke nadruk op gemeenschap en duurzaamheid. De organisatie biedt niet alleen woningen, maar bouwt aan gemeenschappen waar mensen zich echt thuis voelen. Met hun scala aan diensten en initiatieven is Wonen Limburg meer dan alleen een woningcorporatie; het is een partner voor iedereen die op zoek is naar een veilige, duurzame en betrokken woonomgeving in Limburg.


Wonen Limburg Reviews

    onderhoudsabonnement slecht

    betaal iedere maand onderhoudsabonnement. tot mijn verbazing willen ze bepaalde onderdelen niet meer vervangen wat voor die tijd altijd werd gedaan. vertellen ze je doodleuk ga maar naar bouwmarkt en koop zelf. we komen hier niet meer voor.
    Dat je iedere maand aan wonen limburg betaald, word gezien dus als een gedwongen donatie?
    veel onderdelen die worden vervangen in woning is van slecht kwaliteit, gaat snel kapot.
    moet bij geschillencommissie een klacht indienen. sommige zaken krijg je groen licht en recht op vervanging.
    Wonen limburg geeft je veel onrecht en stress.
    tig op tig keer vraag ik me af waarom woon ik in een huurwoning als verhuurbedrijven totaal geen ruk om je geven alleen als melkkoe word je gebruikt.
    waar is mijn vredige huisje op deze planeet?

    hittestress Bakenshof Horst

    De bewoners van Bakenshof, het appartementencomplex aan de Dr. van de Meerendonkstraat in Horst, hebben er op warme dagen last van: hittestress.
    Wonen Limburg: geen aanleiding voor aanvullende maatregelen tegen hittestress Bakenshof Horst
    grote groep bewoners van het appartementencomplex Bakenshof aan de Dr. van de Meerendonkstraat in Horst hebben de binnentemperaturen bijgehouden gedurende de ochtend en avond. En doorgegeven aan verhuurder.
    Wonen Limburg stuurde een schriftelijke reactie met de melding dat de ‘situatie zorgvuldig geanalyseerd’ was en dat ze ‘niet voornemens zijn extra investeringen te doen om de opwarming van de woonruimte tegen te gaan.
    De bewoners voelen zich niet serieus genomen en worden aan hun lot overgelaten met het advies om zelf maatregelen te nemen.
    Dus senioren en chronische zieken moeten maar naar het ziekenhuis als ze niet kunnen ademen in de woningen. Dank u wonen limburg.

    kantoren vs woningen kwaliteit

    kantoorpanden van wonen limburg zien er beter uit dan hun huurwoningen. Ik wil mijn matras pakken en in zo'n kantoorpand slapen. En het is rustiger en beter geïsoleerd.
    Echt vandaag zou ik de huur opzeggen en willen verhuizen, wat een trauma hier wonen.
    Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, we zouden anders met z'n allen lijden.

    Sterke punten
    als ik de huur niet 1 maand betaal, direct na 1 week een herinnering, anders schakel ze de deurwaarder in, extra kosten en melding bij de gemeente. Heerlijk huurder bang maken en erger.
    maar als ik ze benader voor klachten, slecht onderhoud woning, geld terug moet krijgen, dan zijn ze opeens slecht bereikbaar en erom heen draaien.
    Flauwekul van een bedrijf. Mag vandaag sluiten die hap.

    servicekosten en huurcommissie

    huurcommissie: ik ben bezig bij deze commissie voor de klachten hoge servicekosten en hoge warmtekosten zoals blokverwarming. ik merk dat wonen limburg iedere keer alles probeert te verdraaien en je wilt uitschakelen bij de huurcommissie om huurder geen gelijk te geven. Missende rekeningen, bewijslast nergens door wonen limburg, lijdt er toe dat ik gelijk kreeg van de huurcommissie.
    En dit jaar dreigen ze de warmtekosten 300 euro te verhogen bij tegenverweer huurcommissie als ik weer gelijk krijg.
    ik krijg het zo kwaad en geeft me stress dat ze mij kapot willen maken. Zo erg dat ze je op straat willen hebben als je niet doet wat zij willen. Financiële strop geven. Mij God. Heb dagen dat ik het leven niet meer zie zitten met zulke figuren waar ik afhankelijk van ben ivm hun monopolie en weinig beschikbare woningen.
    Al die energiebesparende reclame van wonen limburg die we als bewoners krijgen is dus allemaal nep.
    Anders zouden ze niet dreigen als tegenverweer bij de huurcommissie, want dat kost wonen limburg weer geld van hun onterechte gemaakte winsten.
    Wees dan ook humaner en eerlijker als organisatie en graai niet uit onze portemonnee.

    Sterke punten
    je een hartaanval willen geven en op straat zetten.

    staat van onderhoud

    Sinds 4 jaar huren mijn ouders een appartement van Wonen Limburg in woonzorgcentrum Eegelshoeve in de ter Hofstadlaan in Someren.
    In die 4 jaar tijd heeft er geen enkel onderhoud plaatsgevonden .
    Ik heb de beheerder al eens gebeld hoe het zit met het meerjarigonderhoudsplan dat er volgens hem wel is, maar dat niet wordt nagekomen.
    Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de woonomgeving van 75+ bejaarden niet heel belangrijk vinden.
    Oftewel ; jullie zakken vullen over de rug van bejaarden die keurig altijd hun huur betalen waar uiteraard ook een gedeelte voor onderhoud in zit.
    Op letterlijk alle verdiepingen in de gangen valt het stucwerk met brokstukken al jaren uit de muur.
    Ook de staat van onderhoud is erbarmelijk.
    Bij en rondom de voordeur en brievenbussen is in 4 jaar tijd nog nooit schoongemaakt , het is een grote spinnenweb partij en zelfs de ramen bij de ingang zijn in 4 jaar tijd nog nooit gewassen.
    Het tapijt bij binnenkomst is volledig kaal en versleten en stinkt vreselijk.
    In de trappenhuizen liggen overal uitwerpselen van vogels en er wordt niet of nauwelijks schoongemaakt.
    Ik weet dat veel bewoners ook al vaker geklaagd hebben, maar schijnbaar denken ze , ‘ laat die oudjes maar kletsen’ want geen enkele klacht wordt serieus opgepakt.
    Gelukkig dat er nu een onafhankelijke huurdersvereniging is opgericht waar wij lid van kunnen worden .
    We hopen dat als we daar onze klachten indienen er wel actie wordt ondernomen .

    Sterke punten
    nvt

    Zwakke punten
    teveel om op te noemen … zie review

    bewonersblad neppe pr stunts

    bewonersblad gekregen van wonen limburg, maar zitten alleen mooie neppe verhalen erin hoe huurders het zo fijn hebben. maar waarom interviewt wonen limburg niet de ontevreden huurders. Huurders die geen woongenot hebben, schimmel in huis, longproblemen daardoor, asbest, slecht onderhoud, wat je gezondheid verkloot. hoge huren voor een krot. Geluidsoverlast van buren, niet mogen slapen, en je wel een hartaanval bezorgen. wonen aan een oorverdovende drukke weg met uitlaatgassen in je gezicht, geen hulp om dit te verminderen.Schrijf dat in je bewonersblad als je de ballen hebt hoe slecht je bent als woonbedrijf. Schaam je rot wonen limburg! met je neppe PR stunts.

    Sterke punten
    nul

    Zwakke punten
    aasgieren, slapjanus teren van andere ruggen.

    Klacht

    Klacht gedaan ivm de hele nacht de nachrust niet ingehouden door een stom marokkaan war vele arme buuren last van hebben doen hun niets reageren dat wij het probeem moeten oplossen waardeloose wooncoporatie kunnen ook niet regeln dat ons complex verzoenlijk gepoest worden tot nu toe 1 x in 2 jaar de balkone schoonmaken laten liever 0 sterre maar gaat helaas niet

    Zwakke punten
    Kunnen geen klacht meldingen oplossen zijn zelfs bang voor stom marokkaaner de denken het huis is alleen voor hun

    Rotbedrijf

    Ik heb nog helemaal geen enkele ervaring met dit bedrijf maar gezien al deze recensies en klachten van een bewoner heb gehoord, is dit bedrijf al voor mij afgeschreven. De bewoner de schuld geven van het niet goed oplossen van een probleem die WL zelf veroorzaakt heeft gaat te ver. STRONT BEDRIJF!!!

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Communicatie en omgang met klant

    Waardeloos

    Ik wil dit even graag van me afschrijven Ik ging voor een woning van wonen limburg je denkt een leuke woning te huren en hoopt dat dit een beetje makkelijk zal gaan Maar in plaats daarvan moet je wel heel hoogopgeleid of speciaal zijn om voor ze te mogen huren en trekken deze mensen je na tot in de onderbroek nadat je dan als huurder al enorm veel moeite hebt gedaan overal op te reageren je papieren rond te krijgen en noem het maar op uiteindelijk is het nadat ik mij behoorlijk onderzocht voelde wel goed verlopen de woning heb ik prachtig gemaakt en heb hier 2 jaar met enorm veel plezier gewoond 2jaar netjes de huur betaald al hun eissen ingewilligd maar dan krijg je opeens een brief waarin staat dat dit je eindddatum is en ze het contract niet verlengem een reden waarom niet dat zeggen ze niet (in bet begin is mij niks verteld over een einddatum)\\\\\\r\\nVervolgens staat er dan deze prachtige zin n,,,,we willen u wel helpen met het zoeken van andere woonruimte maar zijn dit niet verplicht ,,,?? Met deze termen geef je dus eerst iemand hoop om daarna weer te zeggen je kan t zelf maar gaan ik heb mezelf een keertje buitengesloten omdat ik mn sleutels binnen had vergeten heel dom maar kan iedereen gebeuren ik heb wonen limburg gebeld maar geholpen werd ik totaal niet ik moest zelf maar een slotenmaker bellen op eigen kosten en moest het zelf maar uitzoeken en of regelen dit heb ik vervolgens dus ook gedaan na 2 uur slotenmakerij en trucjes werk gaf de slotenmaker het op en was er nog maar 1 manier om binnen te komen en dat was het raam Vervolgens krijg je dan een brief waarin staat dat ik mij niet als huurder heb gedragen omdat ik blijkbaar voor mijn plezier een raam eruit had gehaald een ruit die gewoon vervangen en vergoed kan worden en het probleem is opgelost Maar in plaats daarvan zetten ze je liever eruit met een listig tijdelijk huurcontract trucje na 2 jaar betaal je braaf je huur na 2 jaar lang niet 1 overlast melding na2jaar lang goed mijn leven opgebouwd na 2 jaar lang ervan genoten eens een keertje goede buren nEn dan smijten ze je gewoon eruit en boeit het deze mensen niet dat je braaf altijd je huur betaald hebt en pakken ze liever je huis af ipv dat ze gewoon huur die altijd al goed betaald werd door nNiet wetende dat je dan natuurlijk mensen alleen maar boos maakt als je ze ergens uit gaat zetten waar ze al hun geld en liefde ingestoken hebben nDus heel raar maar waar De woning zelf had wel een paar gebreken zoals een zwaar doorgerotte laminaat keukenvloer maar daar klaag ik niet over want heb er zelf een prachtige luxe tegelvloer ingelegd en zodoende kun je beter zelf oplossen ipv wonen limburg ergens om vragen want je betaald wel service kosten maar voor iets bellen kun je beter gewoon maar laten want geholpen word je niet en als je het dan zelf oplost ben jij als huurder de grote boosdoener \\r\\n\\r\\n2jaar lang betaal je netjes je huur en houd je je aan alle regels \\r\\nEn dan gaan deze mensen para doen en dreigen met huisuitzetting om 1 raam dat ze gewoon vergoed kunnen krijgen en de huur gewoin doorbetaald kan worden zoals het al 2 jaar netjes betaald word \\r\\n\\r\\nPlay stupid games en win stupid prizes want als je mensen als kleine kinderen behandeld gaan ze zich vanzelf zo gedragen

    Sterke punten
    Niks behalve dan dat mijn omliggende buren erg fijne mensen zijn

    Zwakke punten
    Van een klein muggetje meteen een olifant maken dreigen met huisuitzetting en einddatums

    Waardeloos

    Ik wil dit even graag van me afschrijven Ik ging voor een woning van wonen limburg je denkt een leuke woning te huren en hoopt dat dit een beetje makkelijk zal gaan Maar in plaats daarvan moet je wel heel hoogopgeleid of speciaal zijn om voor ze te mogen huren en trekken deze mensen je na tot in de onderbroek nadat je dan als huurder al enorm veel moeite hebt gedaan overal op te reageren je papieren rond te krijgen en noem het maar op uiteindelijk is het nadat ik mij behoorlijk onderzocht voelde wel goed verlopen de woning heb ik prachtig gemaakt en heb hier 2 jaar met enorm veel plezier gewoond 2jaar netjes de huur betaald al hun eissen ingewilligd maar dan krijg je opeens een brief waarin staat dat dit je eindddatum is en ze het contract niet verlengem een reden waarom niet dat zeggen ze niet (in bet begin is mij niks verteld over een einddatum)\
    Vervolgens staat er dan deze prachtige zin n,,,,we willen u wel helpen met het zoeken van andere woonruimte maar zijn dit niet verplicht ,,,?? Met deze termen geef je dus eerst iemand hoop om daarna weer te zeggen je kan t zelf maar gaan ik heb mezelf een keertje buitengesloten omdat ik mn sleutels binnen had vergeten heel dom maar kan iedereen gebeuren ik heb wonen limburg gebeld maar geholpen werd ik totaal niet ik moest zelf maar een slotenmaker bellen op eigen kosten en moest het zelf maar uitzoeken en of regelen dit heb ik vervolgens dus ook gedaan na 2 uur slotenmakerij en trucjes werk gaf de slotenmaker het op en was er nog maar 1 manier om binnen te komen en dat was het raam Vervolgens krijg je dan een brief waarin staat dat ik mij niet als huurder heb gedragen omdat ik blijkbaar voor mijn plezier een raam eruit had gehaald een ruit die gewoon vervangen en vergoed kan worden en het probleem is opgelost Maar in plaats daarvan zetten ze je liever eruit met een listig tijdelijk huurcontract trucje na 2 jaar betaal je braaf je huur na 2 jaar lang niet 1 overlast melding na2jaar lang goed mijn leven opgebouwd na 2 jaar lang ervan genoten eens een keertje goede buren nEn dan smijten ze je gewoon eruit en boeit het deze mensen niet dat je braaf altijd je huur betaald hebt en pakken ze liever je huis af ipv dat ze gewoon huur die altijd al goed betaald werd door nNiet wetende dat je dan natuurlijk mensen alleen maar boos maakt als je ze ergens uit gaat zetten waar ze al hun geld en liefde ingestoken hebben nDus heel raar maar waar De woning zelf had wel een paar gebreken zoals een zwaar doorgerotte laminaat keukenvloer maar daar klaag ik niet over want heb er zelf een prachtige luxe tegelvloer ingelegd en zodoende kun je beter zelf oplossen ipv wonen limburg ergens om vragen want je betaald wel service kosten maar voor iets bellen kun je beter gewoon maar laten want geholpen word je niet en als je het dan zelf oplost ben jij als huurder de grote boosdoener

    2jaar lang betaal je netjes je huur en houd je je aan alle regels
    En dan gaan deze mensen para doen en dreigen met huisuitzetting om 1 raam dat ze gewoon vergoed kunnen krijgen en de huur gewoin doorbetaald kan worden zoals het al 2 jaar netjes betaald word

    Play stupid games en win stupid prizes want als je mensen als kleine kinderen behandeld gaan ze zich vanzelf zo gedragen

    Sterke punten
    Niks behalve dan dat mijn omliggende buren erg fijne mensen zijn

    Zwakke punten
    Van een klein muggetje meteen een olifant maken dreigen met huisuitzetting en einddatums

    Waardeloos

    Ik wil dit even graag van me afschrijven \\r\\n\\r\\nIk ging voor een woning van wonen limburg je denkt een leuke woning te huren en hoopt dat dit een beetje makkelijk zal gaan \\r\\n\\r\\nMaar in plaats daarvan moet je wel heel hoogopgeleid of speciaal zijn om voor ze te mogen huren en trekken deze mensen je na tot in de onderbroek nadat je dan als huurder al enorm veel moeite hebt gedaan overal op te reageren je papieren rond te krijgen en noem het maar op uiteindelijk is het nadat ik mij behoorlijk onderzocht voelde wel goed verlopen de woning heb ik prachtig gemaakt en heb hier 2 jaar met enorm veel plezier gewoond 2jaar netjes de huur betaald al hun eissen ingewilligd maar dan krijg je opeens een brief waarin staat dat dit je eindddatum is en ze het contract niet verlengem een reden waarom niet dat zeggen ze niet (in bet begin is mij niks verteld over een einddatum)\\r\\nVervolgens staat er dan deze prachtige zin \\r\\n\\r\\n,,,,we willen u wel helpen met het zoeken van andere woonruimte maar zijn dit niet verplicht ,,,?? \\r\\n\\r\\nMet deze termen geef je dus eerst iemand hoop om daarna weer te zeggen je kan t zelf maar gaan regelen \\r\\n\\r\\nIk heb mezelf een keertje buitengesloten omdat ik mn sleutels binnen had vergeten heel dom maar kan iedereen gebeuren ik heb wonen limburg gebeld maar geholpen werd ik totaal niet ik moest zelf maar een slotenmaker bellen op eigen kosten en moest het zelf maar uitzoeken en of regelen dit heb ik vervolgens dus ook gedaan na 2 uur slotenmakerij en trucjes werk gaf de slotenmaker het op en was er nog maar 1 manier om binnen te komen en dat was het raam \\r\\n\\r\\nVervolgens krijg je dan een brief waarin staat dat ik mij niet als huurder heb gedragen omdat ik blijkbaar voor mijn plezier een raam eruit had gehaald een ruit die gewoon vervangen en vergoed kan worden en het probleem is opgelost \\r\\n\\r\\nMaar in plaats daarvan zetten ze je liever eruit met een listig tijdelijk huurcontract trucje \\r\\n\\r\\n2 jaar betaal je braaf je huur \\r\\n2 jaar lang niet 1 overlast melding \\r\\n2jaar lang goed mijn leven opgebouwd \\r\\n2 jaar lang ervan genoten eens een keertje goede buren te hebben \\r\\n\\r\\nEn dan smijten ze je gewoon eruit en boeit het deze mensen niet dat je braaf altijd je huur betaald hebt en pakken ze liever je huis af ipv dat ze gewoon huur die altijd al goed betaald werd door laten lopen \\r\\n\\r\\nNiet wetende dat je dan natuurlijk mensen alleen maar boos maakt als je ze ergens uit gaat zetten waar ze al hun geld en liefde ingestoken hebben \\r\\n\\r\\nDus heel raar maar waar \\r\\n\\r\\nDe woning zelf had wel een paar gebreken zoals een zwaar doorgerotte laminaat keukenvloer maar daar klaag ik niet over want heb er zelf een prachtige luxe tegelvloer ingelegd en zodoende kun je beter zelf oplossen ipv wonen limburg ergens om vragen want je betaald wel service kosten maar voor iets bellen kun je beter gewoon maar laten want geholpen word je niet en als je het dan zelf oplost ben jij als huurder de grote boosdoener \\r\\n\\r\\n

    Sterke punten
    Niks behalve dan dat mijn omliggende buren erg fijne mensen zijn

    Zwakke punten
    Van een klein muggetje meteen een olifant maken dreigen met huisuitzetting en einddatums

    Waardeloos

    Ik wil dit even graag van me afschrijven

    Ik ging voor een woning van wonen limburg je denkt een leuke woning te huren en hoopt dat dit een beetje makkelijk zal gaan

    Maar in plaats daarvan moet je wel heel hoogopgeleid of speciaal zijn om voor ze te mogen huren en trekken deze mensen je na tot in de onderbroek nadat je dan als huurder al enorm veel moeite hebt gedaan overal op te reageren je papieren rond te krijgen en noem het maar op uiteindelijk is het nadat ik mij behoorlijk onderzocht voelde wel goed verlopen de woning heb ik prachtig gemaakt en heb hier 2 jaar met enorm veel plezier gewoond 2jaar netjes de huur betaald al hun eissen ingewilligd maar dan krijg je opeens een brief waarin staat dat dit je eindddatum is en ze het contract niet verlengem een reden waarom niet dat zeggen ze niet (in bet begin is mij niks verteld over een einddatum)
    Vervolgens staat er dan deze prachtige zin

    ,,,,we willen u wel helpen met het zoeken van andere woonruimte maar zijn dit niet verplicht ,,,??

    Met deze termen geef je dus eerst iemand hoop om daarna weer te zeggen je kan t zelf maar gaan regelen

    Ik heb mezelf een keertje buitengesloten omdat ik mn sleutels binnen had vergeten heel dom maar kan iedereen gebeuren ik heb wonen limburg gebeld maar geholpen werd ik totaal niet ik moest zelf maar een slotenmaker bellen op eigen kosten en moest het zelf maar uitzoeken en of regelen dit heb ik vervolgens dus ook gedaan na 2 uur slotenmakerij en trucjes werk gaf de slotenmaker het op en was er nog maar 1 manier om binnen te komen en dat was het raam

    Vervolgens krijg je dan een brief waarin staat dat ik mij niet als huurder heb gedragen omdat ik blijkbaar voor mijn plezier een raam eruit had gehaald een ruit die gewoon vervangen en vergoed kan worden en het probleem is opgelost

    Maar in plaats daarvan zetten ze je liever eruit met een listig tijdelijk huurcontract trucje

    2 jaar betaal je braaf je huur
    2 jaar lang niet 1 overlast melding
    2jaar lang goed mijn leven opgebouwd
    2 jaar lang ervan genoten eens een keertje goede buren te hebben

    En dan smijten ze je gewoon eruit en boeit het deze mensen niet dat je braaf altijd je huur betaald hebt en pakken ze liever je huis af ipv dat ze gewoon huur die altijd al goed betaald werd door laten lopen

    Niet wetende dat je dan natuurlijk mensen alleen maar boos maakt als je ze ergens uit gaat zetten waar ze al hun geld en liefde ingestoken hebben

    Dus heel raar maar waar

    De woning zelf had wel een paar gebreken zoals een zwaar doorgerotte laminaat keukenvloer maar daar klaag ik niet over want heb er zelf een prachtige luxe tegelvloer ingelegd en zodoende kun je beter zelf oplossen ipv wonen limburg ergens om vragen want je betaald wel service kosten maar voor iets bellen kun je beter gewoon maar laten want geholpen word je niet en als je het dan zelf oplost ben jij als huurder de grote boosdoener

    Sterke punten
    Niks behalve dan dat mijn omliggende buren erg fijne mensen zijn

    Zwakke punten
    Van een klein muggetje meteen een olifant maken dreigen met huisuitzetting en einddatums

    Slecht reparatieverzoekservice

    de reparatieverzoeken aanvraag bij wonen limburg worden steeds slechter. Je komt er moeilijker doorheen, krijg geen belletje terug. Tig keren moet je ze benaderen.
    Dan krijg je ze te pakken en zeggen er zal een monteur naar kijken, tot op heden niemand is langsgekomen.
    Daar betaal je dus voor niks aan onderhoudskosten laat staan hoge huur.
    Wat ik wel heb vernomen van een andere huurder in een nieuwe wooncomplex, dat er bij hen direct na bellen, een monteur dezelfde dag of de dag erna komt.
    Lijkt haast wel of wonen limburg alleen nieuwere woningen beter behandeld dan de oudere. Alsof het bewust zo wilt laten vervallen. Maar wel ieder jaar hogere huren opdringen en innen. Wat een bedorven volk die daar werkt.

    Sterke punten
    Partij tegen de burger. Tegenwerker.

    Zwakke punten
    Alles, stressgevender.

    ellendig wonen

    woon in een jaren 60 gebouw met blokverwarming. Blokverwarming werkt voor geen meter, is lauw, blijft koud in woning maar wel dure jaarrekeningen. Blokverwarming is nog duurder dan een eigen cv-ketel. Wonen Limburg wilt hier niks aan doen. Helpt totaal niet, denkt alleen aan hun zakken vullen en de mijne leeg halen. Verder veel vocht en condens problemen in oude woning, tochtproblemen. Schimmelproblemen, ben moe van dit schoonmaken. Ik krijg geen hulp hierin van wonen limburg. Veel geluidsoverlast van meerdere buren in oude gebouw, slaap en rust kun je vergeten, aan alle kanten geluiden. helaas is fundament van woning ook van slechte kwaliteit, alle auto's het vele verkeer dat hier op de noordsingel en meterikseweg horst, langs gebouw rijdt, hoor je binnen in de woning te zwaar. akelig zo wonen. ben op spoed zoek naar een andere woning.

    Sterke punten
    geen woongenot gunnen medemens, alleen uitmelken.

    Zwakke punten
    geen hulp, creëert zelf zwakke punten.

    Waardeloos

    Waardeloos! Doen niks met fouten, ook nog bevestigd in de mails dat de fout bij hun lag. Wachten tot je gebeld wordt om het contract te tekenen, maken ze "per ongeluk" een fout door de verkeerde mensen te bellen. Senioren stel wat nog geen 2 jaar ingeschreven stonden en op de laatste plek stond! Ging om een woning met 4 kamers, waar ik met mijn 2 kinderen zou gaan wonen. Niet hun 1e "fout" deze hebben ze ook bij buren gemaakt, en zo te lezen bij meerdere!! Nu moeten verhuizen naar andere omgeving omdat hun zich niet aan de afspraken houden en onbekwame medewerkers laten bellen. Bewijs in de mails staan, alleen ze houden zich ook niet aan de daarop gemaakte afspraken! Corrupte bende, vriendjespolitiek.

    Sterke punten
    Liegen, niks met klachten/fouten doen.

    gezondheidsproblemen overlast

    Heb gezondheidsproblemen door burenoverlast in een zeer gehorige gebouw. Zal dit niet kunnen volhouden op lange termijn, vorige bewoner is overleden, die had ook veel gezondheidsproblemen volgens buurvrouw. In welke verkeerde woning ben ik terechtgekomen? Wonen Limburg wilt alleen de huur per maand maar interesseert je gezondheid of je woongenot totaal niet. Zwaar klote zo wonen. Iemand enige tips om zo snel mogelijk te verhuizen of wonen limburg voor de rechter te dagen?

    Sterke punten
    huur innen met dreiging deurwaarder en je op straat zetten, wat me niet erg lijkt aangezien je totaal in deze woning niet kunt slapen. misschien is het bij een daklozenopvang beter van rust.

    Zwakke punten
    Bieden slechte kwaliteit woningen aan. Meerdere in verleden bezichtigt, kwaliteit valt tegen, laat staan de isolatie. Geen menswaardige gezonde woningen. Uitputtend zo wonen.

    Zeer slechte organisatie!

    Bohhh wat een slechte organisatie!
    Iedere werknemer bij wonen Limburg verteld wat anders aan de telefoon van de huurders klantenservice! Ze zijn totaal niet te bereiken wat betreft in persoon en je krijgt nooit de juiste persoon aan de telefoon, zelfs de monteurs klagen als ze er eindelijk zijn! Dit is nog mooier: wij willen de woning kopen (zitten momenteel gehuurd) en hebben contact gehad met de afdeling verkoop hierover, (dit contact heeft ons ook heel veel moeite gekost om te kunnen krijgen) vervolgens bel ik terug met de vraag om de woning te isoleren en word er gezegd dat er een isolatie stop is en ook nog dat de afdeling verkoop helemaal niet bestaat! Terwijl ik via dezelfde lijn contact heb gehad met de afdeling verkoop! Nog iets: afdeling verkoop heeft dus ook nog meerdere werknemers: de ene zegt; jullie staan op de verkooplijst en de woning wordt nog te koop aangeboden en de andere zegt dat de woning helemaal niet op de verlooplijst zal komen! Deze woning vereniging is de slechtste vereniging die ik ooit heb meegemaakt! Dit is dus ook al mijn 2e review in 1 jaar tijd.

    Zwakke punten
    Klantenservice en bereikbaarheid van de juiste personen en afdeling

    overlast

    Heb overlast van een buurman een marokkaan. Deze veroorzaakt sinds 10 jaar geregelt voor overlast. buuren naast hem en 9 buuren overhem zijn door hem.moeten verhuizen . Man weet toch inmiddels dat zich marokkaaner zich niet willen aanpassen dan zet je toch niet deze in.een.wooncomplex waar oude mensen in wonen. heeft etlijke briefe en gedragsoplagen van wonen limburg bekomen maar de gaat trots Allen.zijn.gang en.de ouden.mensen bekomen geen rust en het is een in en uit loop.van drogendealers.
    zou het liefs 0 ster geven maar dat gaat even niet

    Sterke punten
    sterkte punkt leuke apartemte met een hele mooie grote balkon aan.de stadspark met de groote vijvet

    Zwakke punten
    wonen limburg kan zich niet behaupten tegen een marokkaan de in de wooncomplex sinds 10 jaar voor overlast zorgd

    Super onaardig en slecht.

    Ik schrijf dit bericht omdat ik het eindelijk eens van me af wil schrijven, en toch andere mensen een beetje wil waarschuwen. Ik ben zelf een positief mens, maar vrijwel alle communicatie met Wonen Limburg is gewoon waardeloos slecht. Ik woon nu 6 jaar in een huisje van 2 verdiepingen.

    Ik moest 6 jaar terug wel snel een huisje vinden, mijn eerste. Dus ik was enthousiast en wist niet 100% wat ik kon verwachten. Na vele huisjes op het internet bekeken te hebben, was ik iets tegen gekomen. Na de bezichtiging had ik niet perse een goede indruk van het huisje. In de badkamer bladerde verf eraf, de vorige bewoner had het niet netjes onderhouden, de hele voortuin en achtertuin moest netjes gemaakt worden. Dus daar zijn we meteen mee begonnen, terwijl ik eigenlijk vind dat de woningvereniging bij oplevering het netjes moet opleveren.

    Bij het tekenen van het huurcontract werd er ineens verteld dat er ongeveer 15 euro bovenop de huur bijkwam voor zonnepanelen. Dat was niet onderhandelbaar. Ik moest er even over na denken en toen de Marokkaanse mevrouw van wonen Limburg dat zag zei ze ineens dat ik een "Show aan het maken was". Ik begreep niet direct wat ze bedoelde omdat ik nog zat te tellen of ik dan überhaupt rond kon komen als ik het huisje ging huren. Dat was de eerste negatieve ervaring. En ik werd onder druk gezet om te tekenen met de woorden "Luister, ga geen show zitten maken, er zijn nog 15 mensen die het huis wel willen huren".

    Nou, dan krijg je later de sleutel van het huisje en loopt iemand met je door het huisje heen om te kijken of alles goed is. Ik zou voor de eerste incasso een formulier / machtiging krijgen. Maar in plaats daarvan kreeg ik 2 weken later ineens een bericht dat ik een huur achterstand had. Super verbaast belde ik hier achter aan. Maar ik kreeg een super negatieve reactie aan de telefoon met als antwoord dat ze dat formulier wel hadden gestuurd. Uiteindelijk wel opgelost gekregen.

    Een paar jaar later komt een bedrijf de verwarming controleren, allemaal prima. Toen kwamen er nog eens schilders voor het buitenwerk, ook prima. Schutting hebben ze ook gerepareerd, deze was stuk. Ook prima.

    En dan komen de negatieve ervaringen weer. Dakgoot was stuk, dus ik hun gemaild en een formulier op hun website ingevuld. Na een week geen reactie hierop gekregen te hebben besloot ik ze te bellen. Hun antwoord: We lezen die mails niet. Dus nog een week later werd het eindelijk gefixt. Maar weer een teleurstelling.

    Ik heb onlangs mijn eigen gasfornuis, die niet geïnstalleerd of in bezit is door wonen limburg afgekoppeld en de gaskraan in de muur dichtgedraaid omdat ik nu elektrisch kook. Toen ik het huis introk, zat er geen dop op deze gaskraan. Dus ik belde de woning vereniging of ze iemand kunnen laten komen om daar naar te kijken. En ondanks dat ik een service contract heb bij wonen Limburg waar super duidelijk in staat dat onderhoud aan de gaskraan voor rekening van Wonen Limburg is, geven ze aan dat dat omdat ik het fornuis los heb gekoppeld, ze niet hoeven te kijken naar de gaskraan. De medewerker was hier super bot in en kon me niet eens vertellen waar in het service contract stond dat ik ongelijk had, terwijl ik precies aangaf onder welke kop dat stond! De medewerker zou een klacht aanmaken in het systeem en hier op terug komen. We zijn nu meer als 6 weken verder, en raad eens? Ze reageren NIET!

    Mijn tip: Vermijd wonen Limburg. Er zit gewoon structureel iets niet goed in die organisatie. Misschien omdat ze zowat een monopolie posities hebben? En als je er mee in zee gaat, leg alle communicatie vast. Bij voorkeur schriftelijk. En zorg dat je rechtsbijstand hebt die je kan helpen bij huur geschillen mocht je er echt niet uitkomen.

    Nogmaals, ik ben een positief persoon. Ik schrijf nooit slechte reviews want ik geloof erin dat mensen foutjes maken en dat ze een tweede of derde kans verdienen. Maar in een tijd van 6 jaar heb ik zoveel negatieve ervaringen met dit bedrijf, dat ik overweeg om dan maar op andere manieren te gaan wonen.

    Wonen Limburg! Doe er verdorie eens iets aan. Jullie huurders zijn ook mensen, en die verdienen beter!

    Sterke punten
    Die zijn er niet.

    Zwakke punten
    Medewerker bij aangaan nieuwe huur was dramatisch incompetent en onbegripvol.
    Medewerkers aan de telefoon zijn 9 op de 10 keer super onaardig en soms lichtelijk agressief.
    Communicatie via de e-mail is letterlijk niet te doen.
    Klacht word nog niet eens aangemaakt of niets mee gedaan.

    Overlast door marokkaans onder

    De overlast door mijn marokkaans onderbuurman is sinds 10 jaar bekent maar wonen Limburg doet er niets aan. De onderbuurman is drugs verslaapt door wietroken houd geen rekening met de buuren muziek overlast tot in de late avond daar door ook hardere gespreken deuren hart sluiten. Ik ben nu de 9de buur en als de anderen voor mijn zijn vertrokken door hem en wonen Limburg heeft schijt aan de mebewoners . Aantal briefe heeft de buurman bekomen ja papier is dedoeldig heeft ookbijnaar zijn woning afgebrand gaat wonen Limburg hem de weer nieuw schildern

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Wooncomplex word niet verzoenlijk bijgehouden ik heb mijn woning in een toestand bekomen met gaten de de muren verdeelt geen plinten en betonbodem en schlecht geschilderd en stukwerk rot vinden hun akzeptabel

    Miserable woningen

    Ik heb een bezichtiging gehad in een woning van Wonen Limburg. Ten eerste was degene van Wonen Limburg te laat... De woning zelf was in zeer slechte staat. Drab zat nog op de tegels van de keuken. Aanrecht was smerig. Muren waren NIET behangklaar. Zat zelfs nog behang op sommige muren, op andere muren van die vieze houten plinten. Bij commentaar hierop kreeg je als antwoord dat muren gereed waren om te behangen. Niet dus! Vrouw was bijzonder onvriendelijk. Stekkerdozen waren bruin ipv van wit en zat allemaal vieze troep in. Enkele beglazing etc. En dat voor bijna 700 Euro. Heb je gegarandeerd een rekening van 350 euro per maand aan gas en licht.
    Nee een woning van Wonen Limburg ga ik nooit meer bezichtigen. Veel huur vragen voor afgedankte woningen...

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Smerige woningen
    Achterstallig onderhoud

    KOMEN AFSRAKEN NIET NA

    WORDT NIET GEREAGEERT OP REPARATIEVERZOEKEN OF KLACHTEN EN ALS JE DAN GEIRRITEERD RAAKT WORDT DE VERBINDING VERBROKEN

    Zwakke punten
    ALLEEN HET ONTVSNGEN VAN DE HUUR TELT

    Personeel callcenter onervaren

    Mijn woning is super. Ook heel goed afgeleverd. Alleen jammer dat als er wat is dat alle werknemers van t callcenter totaal niet weten wat ze aant doen zijn. Als je dan uiteindelijk service krijgt dan is de service wel goed (dit is een ander bedrijf) maar er valt inderdaad niks te regelen met mensen van het callcenter. Je word bijna uitgemaakt voor rot huurder aan de telefoon terwijl je gewoon normale vragen stelt. Misschien een idee om het personeel een vriendelijkheidscursus te geven. Het ligt er wel aan wie je aan de telefoon hebt want heeeeel af en toe heb je iemand aan de lijn die wel vriendelijk is, Maar dan nog kom je idd geen steek verder helaas…

    Sterke punten
    Woning goed opgeleverd en goed begin

    Zwakke punten
    Callcenter. Service

    Onbetrouwbaar

    Ze doen helemaal niks voor de huurders. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand die verantwoording neemt. Wat een lamballen. Van hun kan je beter niks huren. Zelfs 1 ster voor de beoordeling is nog te veel.

    Sterke punten
    Huur vangen en verder niks.

    Zwakke punten
    Dat is te veel om op te noemen. Houden zich niet aan hun eigen afspraken.

    Slechte woningbouwvereniging

    Dit is mijn 2e appartement wat ik bij Wonen Limburg huur . En ook nu weer problemen. Ze komen hun beloften niet na. Als er iets kapot is duurd het een eeuwigheid voor het gemaakt is . Gezeiks met buren wordt ook niks gedaan. Wel huur vangen, maar verder doen ze niks. Ze reageren niet op mijn mails. Wat een slechte service en communicatie. Jammer dat je geen 0 sterren kan geen.

    Sterke punten
    Zijn er niet

    Zwakke punten
    Alles


Bezoek Wonen Limburg

Schrijf een review