Woonpunt

Woonpunt: wij werken aan wijken en woningen waar iedereen mag wonen. Bieden sociale huurwoningen, dure huurwoningen en goede, goedkope koopwoningen. Inderdaad: voor iedereen.

Woonpunt Reviews

    Wonen in een mooie omgeving en problemen met Woonpunt

    Woningen in kasteel kolonie in Hoensbroek (Markgravenstraat Wingerdweg) zijn zijn rijp voor de sloop of renovatie. De laatste (goedkoop uitgevoerde) renovatie is lang geleden. Lekkages, vocht, schimmel, water in de kelders, rotte muren en via zolders kan je naar de buren lopen, enorme koud tijdens de winter (niet tegen aan te stoken) en in de zomer is het huis niet koud te krijgen (om te stikken). Waterpomp in de kelders en ventilatoren in de woning tegen schimmel en vocht. Op de toilet moet je in de winter je winterjas aan en je kan alles horen wat buren in hun woning bespreken.

    Sterke punten
    veel geld vangen elke maand voor een noodwoning uit 1928 Label G

    Zwakke punten
    Woonpunt Lost de kern van het probleem niet op. Men weet dat de woningen onder handen genomen moeten worden. Woningen een beetje oplappen (tijd rekken) en elke maand munten trekken. Deuren die open vallen of juist dicht klappen en zo ook de ramen. Woningen die aan het verzakken zijn (kijk naar de kozijnen die krom trekken). Woonpunt is goed in doordrammen en alles door je strot duwen (huurverhoging doorvoeren, we weten de oorzaak niet van water/vocht probleem). Huur verhoging moet doorgaan (huis label G). De communicatie is waardeloos. Alleen kleine mankementen worden verholpen, maar aan dak, vloer, muren doet men niets. Terug kerende schimmels op muren waar je 4x per jaar voor moet bellen. In de winter kan je de kachel hoog zetten, het blijft koud. Het waait door de woning en muren zijn vochtig. Vocht trekt in de matrassen en worden hard. Het laminaat trekt krom. Je krijgt geen cent voor je materialen die naar de knoppen gaan in de woning. Zowel de directie en de coordinator liegen en bedriegen aan de telefoon. Doordat Woonpunt een achterstand heeft met renovaties / sloop in Limburg, kunnen wij nog jaren wachten voordat er ooit wat gaat gebeuren. Wel de huur blijven verhogen en wij ons rot stoken. Hoge gasrekening.

    Leugenaars bij Woonpunt

    1,5 jaar in een woning in Heerlen
    Klachten over de bovenbuurvrouw die de hele dag en nacht door panische geluiden maakt (giechelen, huilen, schreeuwen) hameren op de leidingen en hard stampend rondraced door huis.... melding gemaakt hierover, moesten bewijs leveren, dit is gebeurt, bewijs was duidelijk en een week later was t bewijs opeens niet meer goed.
    Vervolgens via bewoners te horen gekregen dat wij de 3de bewoner zijn van het pand, de vorige bewoners zijn vertrokken omdat woonpunt aan de overlast niks deed...
    bemiddelaar gevraagd, die deed niks buiten mooie beloftes maken en ze vervolgens niet nakomen...
    Politie gebeld, genoeg bewijs gekregen, woonlunt ging kijken wat te doen was, een hele periode niks gehoord... om vervolgens te moeten uitvinden dat ze al 3x eerder een gebouw uitgezet is vanwege dit gedrag en ze dus niks kunnen (willen) doen hieraan
    In t kort ze sturen je heen en weer en t interesseert ze absoluut niet wat speelt

    Geld innen en voorliegen, dat is waar ze goed in zijn
    Verhuizen is de enige optie
    Mentaal kunnen we dit niet meer aan

    Sterke punten
    Heel goed in liegen

    Zwakke punten
    Respect hebben voor bewoners

    Een gewaarschuwd mens...

    Het begon allemaal met een telefoontje van Marriette, die ons een huis ter bezichtiging had op Mariaberg te Maastricht. Dus meteen gevraagd wanneer de laatste renovatie was geweest...deze was pas gedaan... Nou, dus niet. Contract was getekend, en tijdens onze verhuizing volop in en grote onaangekondigde renovatie terecht gekomen!!!! Een wurg contract bleek achteraf dat wij geen compensatie kregen en alles maar moeten slikken. Bouwlui dag in, dag uit bezig in en om de woning dik een half jaar, veel stress en ongemak. Waarbij ze zomaar ineens even komen klussen zonder aankondiging. Het was vreselijk. Maar daar bleef het niet bij... Het huis blijkt ook buren te hebben die het niet zo nauw nemen met regel en wetgeving. Nog meer drama en overlast. Het huis had twee jaar leeg gestaan...want naast ons zit een probleemgezin...a la familie doorzon.
    Huurverhogingen voor een huis uit 1929 waarbij de zolder volledig is afgesloten ivm asbest... zwarte schimmel in de kelder...stijgen de pan uit, en nergens waar je je recht kunt halen. Rare opzichters die rare smoesjes verkopen, dat je de meubels en gordijnen maar niet tegen de muur moet zetten/hangen (zwarte schimmel afdrukken op de muur) Wijkbeheerder en politie die niet mag-kan optreden tegen wantoestanden van buren. Mijn, leven is een werkelijke hel geworden. Als ik dit van te voren had geweten...was ik gewoon bij Servatuis blijven huren.

    Sterke punten
    Klachten negeren. Valse voorwendselen, Wurgcontracten opstellen zodat huurders met de rug tegen de muur staan, en geen kant op kunnen.

    Zwakke punten
    Totaal NIET betrouwbaar! De huurder trekt altijd aan het kortste eind.

    Psychiatrisch patiënt, Nieuweweg 198, Valkenburg

    Ga niet naast of onder de heer Rutten op nr. 198 wonen! Zijn geschreeuw is tot 3 verdiepingen lager te horen. Hij hoort stemmen in zijn hoofd. Woonpunt heeft hier jaren niks aan gedaan! Nu wordt er door 1 persoon wat geprobeerd, maar Woonpunt heeft geen beleid voor dit soort gevallen. Er zijn al veel bewoners om verhuisd.

    Sterke punten
    Geld innen

    Zwakke punten
    Psychiatrische patiënten hebben meer rechten dan hun buren.

    Woonpunt moet zich schamen.

    Als je over ontmoedigingsbeleid gaat praten dan moet je bij woonpunt zijn.
    Gisteren 43 minuten aan de telefoon gehangen, zelfs een tweede telefoon gebruikt om een keuzemenu 3 in te toetsen. Daar werd zelfs de lijn verbroken zelfs voor de tweede maal.
    Woonpunt jullie moeten zich diep schamen, ik begrijp niet dat de overheid zich niet met z'n zaken bemoeit om op te treden dat zo iets nog in 2020 gebeurt. GEWOON, JULLIE ZIJN DIEP TREURIG.


    Sterke punten
    Ontmoediging voor telefonisch kontakt.

    Zwakke punten
    Slechte service

    Waardeloos in alle opzichten

    Zeer tot zeer slecht in alle opzichten, ja op 1 ding na €€€€€€€ innen.
    Communicatie per telefoon en iemand aan de lijn krijgen ppfffff daar verslaan ze de belastingdienst nog mee “ hopeloos waardeloos “
    De mensen een waardige keuken of badkamer installeren hoop maar, maar wel het geld opstrijken.
    En niet te praten over de regels, ok regels zijn regels..... maar hou je dan ook zelf eraan en niet daar zo en hier zo, als het maar in t voordeel is van Woonpunt dan gaat alles.

    Sterke punten
    Cash innen en en en ..... hhmmmm ken ff niks meer bedenken

    Zwakke punten
    Mensen een waardige woning geven en geen oude rotzooi, we leven in 2000 Woonpunt

    Moeilijk te bereiken per telefoon

    Heden geprobeerd woonpunt te bereiken.
    1e wachttijd na 20 minuten heb ik de haak erop gegooid, 2e keer 30 minuten.
    Bingo heb mijn verhaal verteld aan een vriendelijke en behulpzame mevrouw.
    Z'n wachttijden zijn toch uit den boze!

    Sterke punten
    Vriendelijke mevrouw

    Zwakke punten
    Waardeloze organisatie als het op communiceren aankomt.

    ervaringen opleverkeuring

    Recent het huis opgeleverd waar mijn moeder in gewoond heeft. Ik was verbaasd over een aantal vreemde regels die Woonpunt hanteert omtrent overname van spullen in het huis.
    Na een renovatie had mijn moeder gekozen voor een door Woonpunt aangeboden optie om het aanrechtblad in de keuken te verlengen en een extra keukenkastje te plaatsen. Woonpunt nam deze aanpassingen echter niet over bij het opzeggen van de huur. Terwijl ze het zelf geplaatst hadden!
    Ook had mijn moeder rolluiken laten installeren die nog in prima staat waren. Ook deze nam Woonpunt niet over. Verder hadden ze de regel dat de elektrische bediening van rolluiken per se op een geaarde aansluiting moest worden aangesloten. De bestaande aansluiting die prima werkte werd bewust onklaar gemaakt, voordat de nieuwe bewoners het huis konden overnemen.
    Ook duurde het bijna 2 maanden voordat de nieuwe huurders bekend waren, zodat we geen overleg konden plegen met de nieuwe huurders over wat ze wilden overnemen.

    Sterke punten
    Alerte reactie bij problemen tijdens huurperiode

    Zwakke punten
    Vreemde oplevereisen
    Trage afhandeling woningoverdracht

    THEY SUCK

    ?

    Sterke punten
    NONE

    Zwakke punten
    The company sold the building I was living in without paying me my deposit back and told me after a month sending them emails and calling them that they were not resposible for this anymore. A JOKE. DO NOT SIGN WITH THEM. THAT CONTRACT MEANS NOTHING TO THEM!!! CAREFUL!!!

    Slechte woningcorporatie.

    Ik zit in een flat aan de van Galenstraat in Heerlen, waar alleen maar mensen van Het Leger des Heils in worden gepropt. Ook wel de dumpflat van Heerlen genoemd. Heb nu ook een flabbes boven me wonen die gewoon op het beton leeft, waardoor ik echt elk zuchtje hoor van deze man. Woonpunt ziet dat niet zozeer als hun probleem. Sterker nog, als je dan contact opneemt met de Wijkbeheerder Twan Schmitz , krijg je een grote mond met als reden: Waar maakt u zich druk om? Dit is niet ons probleem. Beste optie is gewoon de huurcommissie inschakelen. De zaak loopt dan ook met ingang van vandaag.

    Sterke punten
    Huur innen.

    Zwakke punten
    Gebrek aan communicatie en empathie naar huurders toe.

    Discriminatie

    Iemand die werkt kan bij WOONPUNT NIET HUREN OMDAT HIJ ZGN NIET GENOEG VERDIENT.
    IEMAND MET EEN UITKERING HEEFT DAT ZELFDE APPARTEMENT WEL GEKREGEN!!!!!
    Fikan discriminatie waarvoor er een officiële klacht de deur uitgaat!!

Bezoek Woonpunt

Schrijf je eigen review