Ymere: wonen, leven, groeien. Ymere werkt als maatschappelijk ondernemer aan wijken met perspectief waar bewoners willen wonen, leven en groeien. We zijn actief in de metropoolregio Amsterdam, met als kerngemeenten Alkmaar, Almere, Amsterdam, Haarlem en Haarlemmermeer, Leiden en Weesp. We bezitten rond de 90.000 verhuureenheden, waarvan ongeveer 81.000 woningen. eigen-woning

Ymere Reviews

    Bigbrother Ymere

    Als je bij deze lieden wil huren moet je een kopie inleveren van je UWV verzekeringsbewijs. Dat is een ellenlang formulier waar alle banen, contracten, inkomens, ziekteperiodes en je bsn nummer op staan. Dit mag wettelijk gezien helemaal niet maar wie durft te klagen dat Ymere op deze manier inwoners uit selecteert met een vlekje?

    Sterke punten
    Profileren huurders

    Zwakke punten
    denken dat misbruik eeuwig kan duren

    Overtreding AVG

    Ymere overtreedt de AVG en schendt de privacy van huurders in spe door een kleurenkopie van voor en achterkant van je id bewijs te eisen. Je mag je BSN nummer niet doorstrepen terwijl zij daar geen recht op hebben. En je gelooft toch niet dat ze die duizenden kopieen na afloop van de procedure vernietigen. Kans op identiteitsfraude is dus ook nog eens super hoog....

    Sterke punten
    Privacy schending

    Zwakke punten
    Je voorliegen dat wat zij doen wettelijk is toegestaan. Geen enkele woningbouwvereniging in Nl doet dit alleen Ymere.

    waardeloos slecht verot

    Ymere Waardelose telefonische afhandeling.
    Standaart norm is de hoorn er op gooien.
    Spoed reperaties zijn geen spoed 2 weken zonder stroom op mijn kooktoestel gezeten.
    Alles afschuiven op een ander bedrijf (ymere is perferct) Laat me niet whaaaa ha ha ha
    Monteurs zijn snel kundig maar raffelen alles af
    Cortom de bezem van top tot bodem door dit bedrijf
    Als ik daar zou werken zou ik het niet op een feestje of bij het uitgaan vertellen je weet nooit wie er voor je staat en ik zou me kapot schamen voor zo een bedrijf.
    Als er genoeg huizen waren was ik allang verhuisd.
    Jammer dat je geen - sterren kan geven.

    Sterke punten
    totaal niets

    Zwakke punten
    Alles wat u maar kan bedenken behalve de HUUR INNEN daar zijn ze wel goed in.

    boevenbende 1ste klas

    groot onderhoud Haarlem Noord, onkundig bouwbedrijf in gehuurd, slopers 1ste klas. Ymere laat je in de kou staan. ik noem het nu de firma: eigen huis in puin. wat ik heb opgeknapt breken een stel nobies af!! het is te erg voor woorden!! ze meten met 2 maten, waarschijnlijk zitten die tot hun ellebogen erin.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Meest schandelijke woningbouw

    Ymere komt afspraken niet na, mensen die zij inzetten komen niet opdagen inmiddels ruim 4 maanden bezig met het proberen op te lossen van een lekkage . Ook vandaag weer een afspraak om 8 uur met qbuild ook dit bedrijf komt na 5 weken wachten niet opdagen, en als je contact probeert te leggen met Ymere zitten zij zoals gewoon weer in vergadering en kan je weer dagen wachten voor er contact met je word opgenomen als er al contact word op genomen. Ymere jullie krijgen een -10 voor jullie service naar jullie huurders want een schande dit

    Sterke punten
    Niks geen sterke punten

    Zwakke punten
    Alles beloven en niks nakomen

    Dik ontevreden

    Slecht
    Woon hier vanaf 2019
    Kreeg de woning...kapotte wasbak...weigeren ze te vernieuwen...zware schimmel badkamer...weigeren ze te verven...deur box sluit en opent niet goed...veel vocht in huis...ben zelf zwaar chronisch ziek...ze sturen wel iemand om te te kijken...maar die oordeelt telkens negatief en alles is steeds maar zelf moeten doen en zelf voor de kosten op laten draaien
    Ik heb altijd hoog opgegeven over ymere...helaas is dit dus anders
    Ben met het minste inkomen van de hele trap...als enigste omhoog gegaan met de huur...10 euro...de rest van de trap betaalt nu minder dan ik
    Ik voel mij een 2e rangs persoon
    Het maakt mij boos van binnen...waarom?
    Ik woon heerlijk...lieve buren aan alle kanten
    Maar het gedrag van ymere naar mij toe is beschamend
    Voordat ik erin kwam...hebben ze niets aan de woning gedaan...zo gelaten hoe de vorige bewoner het had achtergelaten
    Zelfs behang zat nog aan de muur
    Of ik blij ben met de woning op zich?
    Ja!
    ..

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Alles

    Onprofessioneel

    Dit is de tweede keer dat ik niet in de garage kom waar ik elke maand voor betaal.

    De eerste keer hebben ze alle handzender veranderd, maar ons hebben ze niets opgestuurd. Ik moest een week wachten tot ik er weer in kon.’ik heb een week lang buiten moeten parkeren voor 3,50 per uur en ze hebben mij geen compensatie geboden. Nu kan ik er weer sinds eergister niet in, de reden daarvan weten ze niet. Ik moet wachten tot de beheerder contact met hem opneemt en dat duur ook alweer veelste lang.

    Neem geen garage bij Ymere , zeer onprofessioneel bedrijf dit !!

    Ymere houdt niet vragen

    Ik belde op om te vragen welke stukken ze moeten hebben van nieuwe huurders. Verbinding viel weg bij twee medewerkers achter elkaar. Derde medewerker was duidelijk ouder en probeert je te intimideren als hij het antwoord niet weet en vindt afbekken normaal. Als ik ze google lijkt het in een patroon te passen.

    Sterke punten
    klantonvriendelijkheid

    Zwakke punten
    naar woningnet verwijzen met de vraag welke stukken ymere nodig heeft

    Waardeloze woningbouw

    Waardeloos ze reageren niet het intreseerd ze geen bal je mag alleen betalen plakken overal stukjes hout tussen en plamuur en dat noemen ze onderhoud en dan heb je zo,n bedrijf die alles vol klederd en die noemt zich schilder hahahah

    Sterke punten
    Geen ja je geld uit je zak trekken

    Zwakke punten
    Niet doen wat ze moeten doen

    Ymere is RUK

    Ymere zijn zakkenvullers, repareren met moeite iets wat stuk is. Ze werken samen met KBK bouw die dan het huis komen inspecteren, vinden het altijd dat het goed eruit ziet en willen het niet vervangen want het kan nog jaren mee! Huizen van bouwjaar 1980!!!!!! Alles is verrot, huid valt bijna uit elkaar en dan per juni lekker een huurverhoging!!! ik geef Ymere een dikke -10

    Sterke punten
    Dat ze in zichzelf geloven dat het er allemaal prima uitziet.

    Zwakke punten
    luisteren niet naar de mensen, willen niets doen.

    Woningzoekenden zijn kansloos

    Status houders (asielzoekers) krijgen de woning waar jij al jaren op zit te wachten. 18.000 mensen schrijven zich jaarlijks in kosten €20 per jaar.
    Verdiensten €360.000 per jaar

    Sterke punten
    Mooi kantoor

    Zwakke punten
    Ze bakken er niks van

    mensonterende medewerkers

    om te huilen, de afblaffende, dreigende, respectloze manier van met klanten omgaan is buitengewoon schandalig. Dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan, zal ik nooit begrijpen.
    Een betere wereld word het zeker niet met deze medewerkers van Ymere!

    Sterke punten
    locatie

    Zwakke punten
    mensonterende manier van communicatie, schandalig hoe je behandeld wordt

    Waardeloos slecht onbeschoft

    na verschillende uren bellen worden de problemen niet opgelost.
    Ze beloven van alles maar er gebeurd letterlijk NIETS.
    Na 2 mnd weer gebeld krijg ik verhaaltjes te horen en toen ik vertelde dsat het niet klopte was ik een leugenaar en werd de hoorn er op gegooid.
    Deze woningbouw staat boven alles en iedereen vinden ze.
    Tot er een brief van mijn rechtsbijstand advocaat op de mat lag toen wilden ze het zelfs na 3x zeggen via mijn advocaat het nog snel via mij regelen.
    Oplichters zijn het.
    ik bel niet meer ik schrijf een klacht en geef ze 6 weken om het op te lossen en daarna u raad het al rechts bijstand er op.

    Sterke punten
    Klanten afblaffen, kleineren, aan de kant zetten, in de koude laten en zonder stroom een week laten zitten omdat niets maar dan ook niets urgent is daar. wel vaak op onze kosten vrijdag middag een bbq.
    kortom ikke ikke ikke en de bewoners mogen .........

    Zwakke punten
    alles wat goed voor de bewoners zou moeten zijn.

    Waardeloos slecht onbeschoft

    na verschillende uren bellen worden de problemen niet opgelost.
    Ze beloven van alles maar er gebeurd letterlijk NIETS.
    Na 2 mnd weer gebeld krijg ik verhaaltjes te horen en toen ik vertelde dsat het niet klopte was ik een leugenaar en werd de hoorn er op gegooid.
    Deze woningbouw staat boven alles en iedereen vinden ze.
    Tot er een brief van mijn rechtsbijstand advocaat op de mat lag toen wilden ze het zelfs na 3x zeggen via mijn advocaat het nog snel via mij regelen.
    Oplichters zijn het.
    ik bel niet meer ik schrijf een klacht en geef ze 6 weken om het op te lossen en daarna u raad het al rechts bijstand er op.

    Sterke punten
    Klanten afblaffen, kleineren, aan de kant zetten, in de koude laten en zonder stroom een week laten zitten omdat niets maar dan ook niets urgent is daar. wel vaak op onze kosten vrijdag middag een bbq.
    kortom ikke ikke ikke en de bewoners mogen .........

    Zwakke punten
    alles wat goed voor de bewoners zou moeten zijn.

    Slecht

    Ymere is echt slecht. Ik heb een dak dat lekt. (niet erg maar wel genoeg dat het hinder veroorzaakt) is al 10 keer over gebeld is zogenaamd al 2 keer gefikst en het lekt nog steeds. Dan bel je de klantenservice en dan is het altijd zo dat zeggen dat het erg druk is op dit moment. Ik hoor 18 minuten lang je hebt nog een wachtende voor je. Maar er zijn meerdere medewerkers en die kunnen echt niet allemaal 18 minuten lang in gesprek zijn met iemand. Wie belt er nou zo lang met ymere?? misschien in wat uitzonderlijke gevallen maar niet allemaal te gelijk. ik heb maar opgehangen omdat het veelste lang duurt en irritant word. Ymere is kut

    Sterke punten
    ??

    Zwakke punten
    alle punten. ook te duur

    Slechte Woningbouw

    Ymere is echt een slechte woningbouw, vervangen niets! Ik heb een aanrechtblad uit de jaren 80 keuken valt bijna uit elkaar, wc niet over te spreken. Deuren die nooit vervangen worden. dien je een klacht in hoor je nooit wat over. Ymere heeft genoeg geld, doe eens de woningen renoveren. Genoeg woningbouw verengingen die het wel doen. Hier moet je smeken met een beetje geluk krijg je een nieuw rubbertje voor je kraan.

    Sterke punten
    Echt totaal niets

    Zwakke punten
    Hebben geld zat willen en kunnen niets vervangen

    Ymere heeft maling aan klacht.

    De badkamertegels op het schuine gedeelte van de badkamer zijn naar beneden gevallen ( 14 stuks) Hierover gebeld naar ymere, hebben iemand gestuurd die er foto's van heeft gemaakt, en zou zo snel mogelijk verholpen worden. Niets gebeurd en ook niet meer bekend bij hen. Vandaag weer iemand geweest van ymere, weer foto's gemaakt. Telefoontje gehad dat er woensdag iemand foto's komt maken (van KBK) en dan een afspraak met ons gemaakt voor 9 november, want eerder kon niet. Gevaarlijke situatie als je onder de douche staat en je krijgt tegels op je hoofd, want er zitten nog meerdere los. Stel hen uiteraard aansprakelijk als we er letsel aan overhouden. Zelfs ymere 1 ster geven is te hoog gegrepen. 0 ster is beter.

    Sterke punten
    Geen één.

    Zwakke punten
    Maling hebben aan klachten.

    Zeer slechte ervaringen

    Medewerkers houden de hand boven elkaars hoofd en huurders laten ze in de kou staan !

    Sterke punten
    Sterke kanten van Ymere ?
    Hahahaha laat mij niet lachen

    Zwakke punten
    Zwakke punten....teveel om op te noemen

    Slecht onderhoud

    Deuren staan krom, belde ymere vanwege de tocht en ook de hoge gas prijzen. Ze hebben een deurkwast geplaatst en daarmee was het voor hen opgelost. Rot deur kozijn bij de tuin. De toilet tegels kunnen inmiddels naar een museum evenals de keuken tegels aan de muur. Willen zo min mogelijk vernieuwen. Slecht stuc werk. Bij gipsen muren laten stukken gips zelfs los. Vaak beslaan mijn ramen als ik kook. Slecht Slecht Slecht.

    Sterke punten
    Monteurs zijn wel vriendelijk en mogen enkel wat ze is opgedragen. Ookal zijn ze het met me eens

    Zwakke punten
    Geld willen besparen op onderhoud. Pleisterwerk

    Elke keer zonder elektriciteit

    Elke twee weken valt in mijn flat de elektriciteit uit. De elektricien heeft een keer aan mij uitgelegd dat Ymere hier per 10 huishoudens maar voor 2 huishoudens aan ampère aanbiedt. (Ik weet niet of ik dat juist verwoord, ik heb daar verder geen verstand van). Maar rond etenstijd wanneer iedereen aan het koken is valt dus vaak alle elektriciteit uit. Ymere doet er niks aan. Vervolgens wel elke drie maanden de huur verhogen.

    Ze zijn zo onbeschoft en arrogant

    Ik heb niet eens woorden om te beschrijven hoe die mensen van dit bedrijf zich gedragen. Ze denken dat ze alle macht hebben. De kinderen van Rutte zijn het. Met wettelijk niet gegronde regels proberen ze je eruit te wippen.

    Sterke punten
    Liegen, corruptie, arrogantie, asociaal,

    Zwakke punten
    Opdoeken die handel

    Schokkend Slechte Service

    Om een 'verdwenen' deurmat uit een gemeenschappelijk portaal terug te krijgen (Ymere is bezig een huurwoning op te leveren) zit je lang met een telefoon aan je oor. Héél lang. Dus de suggestie maar gevolgd om een 'Mijn Ymere' account te openen. Dit blijkt een proces te zijn welke eerder van toepassing is voor een eerste minister dan voor een normale huurder: absurde barrières dienen te worden genomen. En dan blijkt dat je alleen uit voorgekauwde scenario's kunt kiezen, kennelijk bedacht in een dode hoek van de samenleving ver van de realiteit. Niemand steelt een gebruikte deurmat. Dat zoiets verdwijnt zal waarschijnlijk bij de (verkeerde) instructies zitten die een onderaannemer of bedrijf meekrijgt van Ymere. Want dit is in 2 jaar tijd al de tweede keer, toen ook nog de vloerbedekking van de hal verdween. Dat heeft ruim een maand geduurd met twee keer ongeschikt materiaal (te klein en spuuglelijk, dan hoogpolig tapijt (!)) om dit te vervangen). Na zo'n 80 mails en persoonlijk bezoek van een of andere manager is dat na veel vijfen en zessen 'opgelost'. Want in eerste instantie werd ik van deze verdwijning verdacht. Nu, met de verdwenen deurmat - het zeil van 2 jaar geleden ligt er nog - wordt er volgens de agenda over 'vergaderd'. Overigens, hier wel een paar mensen gesproken die in ieder geval sympathiek zijn en de frustratie begrijpen. Maar je wilt toch niet voor zo'n bedrijf werken?

    Sterke punten
    Mij niet gebleken: service is blijkbaar een papieren begrip.

    Zwakke punten
    Over-organisatie. Ymere lijkt een grote bureaucratische moloch waarin de realiteit, logica en gezond verstand geen enkele rol meer lijken te spelen.

    Ik woon nog liever onder een brug dan in een woning van Ymere

    Dit bedrijf is zo bizar slecht. Dat je (zoals ik in een vorige review ook al las) oprecht denkt: dit is een grap. Ik wou dat ik 0 sterren kon geven. De service is bizar slecht, ze zijn niet bereikbaar. Ik heb via verschillende manieren geprobeerd contact op te nemen, omdat ik on terecht rekeningen bleef krijgen, terwijl ik niet eens meer in een woning van ze woon (al zo een 1,5 jaar niet).

    Daarnaast ben ik en vele andere bewoners van een studenten flat van Ymere letterlijk uitgemelkt. Er zijn onterechte rekeningen verstuurd en ga zo maar door.

    Oprecht als je er over na denkt om bij Ymere te huren denk nog een keer en geloof me, een brug is oprecht beter dan dit bedrijf. Ik kan geen enkele sterke punten opnoemen alleen maar zwakke. Ik heb 6 jaar gewoon in een woning van hun en heb alleen maar slechte ervaringen, teveel om op te noemen.

    Sterke punten
    Niet van toepassing…

    Zwakke punten
    -Slechte klanten service
    -Slechte woningen
    -Slecht bereikbaar
    -Onterechte rekeningen
    -Uit melkerij!

    Ik ben bang dat het een grap is

    De service is zo extreem slecht dat ik denk dat Ymere ooit als grapje is opgericht en ze zijn vergeten zich na 1 april weer uit te schrijven bij de KVK. Ik wacht al 8 maanden op een oplossing voor de vele gebreken van mijn woning sinds ik ben ingetrokken. Overigens ben ik ook niet teruggebeld. Het zou 3 werkdagen duren, maar duurt nu dus ook al 8 maanden. Erg jammer. Helaas moet het nu via het kantonrecht afgedwongen worden dat ze hun werk doen.

    Sterke punten
    Ze hebben een website en er neemt iemand op als je belt.

    Zwakke punten
    Er wordt niet teruggebeld. Er wordt niet gereageerd op telefoontjes, e-mails en aangetekende brieven. Er wordt geen oplossing geboden, alleen genoemd dat je na 3 werkdagen wordt teruggebeld. Ik denk dat ze de dagen aanhouden van een planeet die wat verder van de zon staat, want die drie dagen duren nu eerlijk gezegd best lang.

    Contactcentrum is niet goed geinformeerd

    Reparaties via eigen account werkt niet goed. Beslisboom is te beperkt. Dus weer bellen. Degene die dit behandeld zegt dat ik een onderhoudsabonnement moet hebben anders zelf betalen. Dit klopt beslist niet en ik zou moeten betalen. Ymere ajb werk je mensen goed in. Misschien ook beter om oudere mensen dit werk te laten doen ipv MB) en
    HBO-ers zonder (woon)-ervaring. Je wordt er zoo moe van om tegen die onervaren kinderen te praten.

    Sterke punten
    Kent alleen zijn slechte huurders. Je wordt ook te woord gestaan alsof je een last bent. Daar zijn ze heel sterk in.


Bezoek Ymere

Schrijf een review