Introductie tot Casade: Een Regionale Wooncorporatie van Betekenis

Casade is een naam die synoniem staat voor betaalbaar en kwalitatief wonen in de regio Midden-Brabant. Met een indrukwekkende portefeuille van 11.000 woningen heeft deze wooncorporatie zich stevig geworteld in de gemeenschappen van Dongen, Loon op Zand en Waalwijk. Maar wat maakt Casade zo bijzonder? In deze review duiken we in de wereld van Casade en ontdekken we hun kernwaarden, hun projecten en de impact die ze hebben op de lokale gemeenschap.

Een Visie op Betaalbaar Wonen

Casade is niet zomaar een woningcorporatie; het is een organisatie die zich inzet voor betaalbaar en duurzaam wonen. Betaalbare huur- en koopwoningen staan centraal in hun missie. Dit is van cruciaal belang in een tijd waarin de woningmarkt in Nederland steeds uitdagender wordt. Door samen te werken met huurders en belanghouders, streeft Casade ernaar om niet alleen woningen te bieden, maar leefomgevingen waarin mensen graag willen wonen.

De Gemeenschappen van Dongen, Loon op Zand en Waalwijk

De impact van Casade is duidelijk zichtbaar in de gemeenten waar ze actief zijn. Door te investeren in diverse woningprojecten en duurzaamheidsinitiatieven, speelt Casade een belangrijke rol in het verbeteren van de leefkwaliteit in Dongen, Loon op Zand en Waalwijk. Deze regio's profiteren van Casade's toewijding aan het bouwen en onderhouden van woningen die aan de moderne eisen voldoen.

Dakenstroom: Een Duurzaam Initiatief

Een van de meest opvallende initiatieven van Casade is het Dakenstroom-programma. Met dit programma hebben ze al honderden woningen voorzien van nieuwe, duurzame daken met zonnepanelen. Dit niet alleen helpt bij het verlagen van de energiekosten voor bewoners, maar draagt ook bij aan een groenere toekomst. Het feit dat 186 woningen in het programma nu een nieuw energielabel hebben ontvangen, onderstreept Casade’s toewijding aan duurzaamheid.

Casade's Aanpak van Onderhoud en Samenwerking

Een ander aspect dat Casade onderscheidt, is hun proactieve benadering van onderhoud en samenwerking. Recente samenwerkingen, zoals die met Hendriks, laten zien hoe Casade partnerschappen aangaat om hun dienstverlening te optimaliseren. Het versterken van de ketensamenwerking betekent dat bewoners kunnen rekenen op efficiënte en kwalitatieve onderhoudsdiensten, wat bijdraagt aan een hogere tevredenheid onder huurders.

Werken bij Casade: Een Kracht in de Gemeenschap

Naast het beheren van woningen, is Casade ook een aantrekkelijke werkgever in de regio. Met een focus op professionaliteit en betrokkenheid, biedt Casade werknemers de kans om deel uit te maken van een organisatie die werkelijk een verschil maakt. Werken bij Casade betekent bijdragen aan een gemeenschappelijk doel: betaalbaar en plezierig wonen mogelijk maken voor iedereen.

De Toekomst van Casade: Groei en Innovatie

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Casade. Met een voortdurend streven naar groei en innovatie, zal Casade ongetwijfeld blijven bijdragen aan het welzijn van de gemeenschappen waarin zij actief zijn. Hun recente verhuizing naar een nieuw kantoor in Kaatsheuvel is slechts een stap in hun voortdurende ontwikkeling.

Huurdersonderzoek en Klantbetrokkenheid

Casade hecht veel waarde aan de mening van hun huurders. Regelmatige huurdersonderzoeken helpen de organisatie om feedback te verzamelen en hun diensten voortdurend te verbeteren. Deze klantgerichte benadering versterkt de relatie tussen Casade en haar huurders, en helpt bij het bouwen van gemeenschappen waar mensen tevreden zijn en zich thuis voelen.

Conclusie: Casade als Hoeksteen van de Regio

In conclusie, Casade is meer dan een traditionele woningcorporatie. Het is een organisatie die zich inzet voor het creëren van betaalbare en duurzame woonoplossingen, met een sterke focus op community building en klanttevredenheid. Of het nu gaat om hun energiebesparende projecten, hun samenwerkingen voor beter onderhoud of hun inzet voor betaalbare huisvesting, Casade speelt een onmisbare rol in de regio Midden-Brabant. Voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare partner in wonen, is Casade een naam om te onthouden.


Casade Reviews

    Aan alle medehuurders

    Beste medebewoners,

    Veel van ons hebben in de afgelopen tijd ervaringen gehad met woningcorporatie Casade en de Stichting Huurdersbelangen Casade (SHC) die vragen of zorgen oproepen. Of het nu gaat om onderhoud, communicatie, woonomgeving of gebrek aan inspraak – het gevoel leeft bij velen dat we onvoldoende worden gehoord.

    Daarom roep ik u op: zoek steun bij elkaar.
    Op de website waar u deze oproep aantreft, delen huurders hun ervaringen. Leest u ze. Reageer erop. En deel vooral ook uw eigen verhaal.

    Maar ik wil u ook iets belangrijks meegeven: alleen klagen verandert niets.
    Als we echt willen dat er naar ons geluisterd wordt, dan moeten we méér doen dan alleen onze frustraties uiten. We zullen onze krachten moeten bundelen. Samen kunnen we werken aan meer invloed, betere communicatie en een sterkere positie tegenover Casade en SHC.

    Daarom vraag ik u niet alleen om uw klacht te plaatsen, maar ook om actief deel te nemen. Denk mee. Doe mee. Reageer op anderen. Sluit u aan bij gezamenlijke acties of gesprekken. Samen kunnen we zorgen voor verandering.

    opheffen Casade - leidraad voor huurders

    Voor huurders is het soms moeilijk om georganiseerd Casade ter verantwoording te roepen.
    Huurders kunnen Casade dagvaarden bij constatering van bewust afwijken en ontwijken van wetgeving. Dit kan zowel in verenigd verband als individueel.
    Niet iedereen kan en wil de daar mee gepaard gaande moeite en stress ondergaan.
    En huurders die een toeslag ontvangen laten het vaak voor wat het is, het is niet eenvoudig om de juiste procedures te doorlopen, ze willen geen extra ergernis.

    Wat we zien is dat huurders zelf het onderhoud uitvoeren of isolerende maatregelen nemen, waarin Casade verzaakt.
    Dat is echter een verkeerde situatie, bestrijding van symptomen in plaats van het probleem bij de bron aan te pakken.

    Veel huurders geven terecht aan dat Casade er mee moet stoppen. Ze ondervinden te weinig woongenot, er is onvoldoende comfort en men wordt continue tegengewerkt. De levering van diensten is op breed vlak onder de norm, zowel wetmatig, sociaal als technisch. Er is bij voortduur geen vertrouwen in deze stichting.
    In tegenstelling tot andere wooncorporaties in Brabant, blijkt aanhoudend al sinds 2013 en vermoedelijk nog wat langer zelfs, dat de competentie bij deze stichting te beperkt is om de voorraad te onderhouden met de hedendaagse uitdagingen.

    Een paar dingen die opvielen bij Casade tijdens vergelijkende onderzoeken:
    -Casade komt haar plichten, volgend uit huurcontracten en de Woonwet, niet voldoende na;
    -doelstellingen worden stelselmatig niet gehaald;
    -er ontbreekt een stabiele structuur voor borging van consistente kwaliteit in beleid en uitvoering en er zijn aldoor veel wisselingen en verschuivingen van personeel en leveranciers;
    -kort verband invullingen in management functies, jobhoppers zonder betrokkenheid;
    -veiligheid van woningen en huurders en welzijn van huurders zijn in het geding;
    -WOZ waarden, energielabels en puntentellingen zijn niet op orde;
    -er blijkt gebrek aan zelfreflectie en zelf corrigerend vermogen bij bestuur en managementteam, er is geen vooruitgang te bemerken en de schuld ligt altijd bij de regering of bij de huurders zelf;
    -er is algemeen geen betrokkenheid naar huurders waargenomen;
    -positieve bijdragen van huurders en gesprekken met huurders worden genegeerd;
    -er wordt bewust informatie achter gehouden naar huurders en bewust worden onjuiste voorstellingen van zaken gegeven;
    -het interne klachtensysteem is niet op orde en is fraudegevoelig;
    -medewerkers en management blijken niet in staat eenvoudige vragen van huurders te kunnen beantwoorden;
    -de kwaliteit van het onderhoud en toestand van de woningvoorraad is beneden de wettelijke norm,
    verbetervoorstellen voldoen niet aan de normen, ketenpartners bevestigen dit;
    -huurders voeren zelf onderhoud uit om de woonsituatie leefbaar te houden;
    -incompetentie en onvermogen tot communiceren uit zich in herhalend onacceptabel agressief gedrag naar huurders;
    -de fors betaalde huurdersgelden staan niet in verhouding tot de ondermaatse prestaties (er wordt te makkelijk geld verdiend);
    -verhoudingsgewijs wordt er meer aandacht besteed via allerlei kanalen aan het ophouden en presenteren van een mooi verhaal, niet strokend met de werkelijkheid, dan aan een professionele uitoefening van de taakopdracht zoals de wet die voorlegt;
    -duidelijk is geworden dat er langdurig aanhoudend zowel bij huurders als bouwbedrijven geen vertrouwen is in deze verhuurder.

    Huurders zelf kunnen een woningcorporatie niet opheffen, maar wat ze kunnen doen is bijdragen in de transparantie omtrent het handelen van een corporatie.

    De Autoriteit woningcorporaties (Aw) kan dan wel besluiten tot opheffing als een corporatie niet langer voldoet aan de wettelijke eisen en normen, zoals het geval is bij de stichting Casade en het bijhorende SHC, en mede gezien het gebrek aan corrigerend optreden door de RvC (Raad van Commissarissen).

    Het gaat niet zozeer om insolvabiliteit van deze stichting, maar de tekortkomingen zitten in het niet onderhouden van de voorraad, de incompetentie van bestuur, management en medewerkers, het niet voldoen aan wetgeving en normen, de zelfverrijking ten koste van geld van huurders, agressief gedrag naar huurders, privacy schending van huurders, het verspreiden van valse informatie, overschrijding van de algemene fatsoensnormen en een breed gebrek aan professionaliteit en communicatie.
    Omdat er reeds over een lange periode geen vertrouwen is, mede veroorzaakt tijdens de periode van de vorige bestuurder, en het huidige bestuur geen daadkrachtige acties tot verbetering toont,
    dan komt er een moment om de stekker eruit te trekken.
    Niet enkel om het risico van de steeds ernstigere schadelijke gevolgen van het beleid te vermijden, maar tevens om het juiste voorbeeld te stellen, om veiligheid en welzijn te blijven garanderen voor betrokken huurders en om de kwalitatieve besteding van de huurdersgelden te blijven waarborgen in onze maatschappij.

    De Aw kan Casade verder onder verscherpt toezicht plaatsen en uiteindelijk besluiten tot opheffing. De stichting wordt dan onder curatele gesteld en een curator wordt aangesteld om de opheffing te begeleiden.

    Belangrijk is derhalve gezien het aantal voortdurende klachten over deze stichting in de afgelopen jaren en de ernst ervan, dat er een wezenlijke mutatie komt door opheffing.
    Vergeet niet om hier nog aan toe te voegen het aantal serieuze ernstige verborgen klachten, die door het systeem bij Casade en bij zogenaamde Huurdersonderzoeken bewust onder het tapijt verdwijnen en daardoor niet openbaar kwamen voor toezichtsorganen, bij audits en controles.

    In aansluiting op eerdere informatie niet alleen op dit platform, als ook op vele andere beoordelingspagina's en systemen is het inderdaad van nadrukkelijk belang dat huurders zoveel mogelijk alle soorten gegronde klachten over deze stichting direct en tegelijk melden bij 3 organen:

    1) de Aw, zie Rijksoverheid (ilent) voor contact informatie
    2) het beleidsteam Ministerie van Wonen (Volkshuisvesting en Ruimtelijke ordening) Den Haag, contactinformatie via Rijksoverheid
    3) rechtstreeks bij de directie van de Woonbond, via contactinformatie Woonbond

    Deze 3 instanties zijn op de hoogte wat er speelt, maar hebben nog meer informatie direct van huurders nodig.
    Informatie, die nu nog door Casade en haar "partners" worden verdoezeld (duidelijk is geworden dat dit vaak gebeurt op een dreigende agressieve wijze wanneer oprechte huurders trachten de tekortkomingen in het voetlicht te brengen).
    De Woonbond en het Ministerie achtten eerder de aard van de huurdersklachten dermate ernstig en adviseerden huurders nadrukkelijk om de situatie te bespreken met RvC en de gemeenten, dit bleek in praktijk niet te werken. Vandaar dat het nu nog meer van belang is dat huurders zich rechtstreeks wenden tot de 3 genoemde organen.

    Door op die wijze geconcentreerd, transparantie bij het bevoegd gezag te bewerkstelligen, draagt wezenlijk bij aan een snellere opheffing van de huidige toestand.

    Ook zijn er zorgen bij veel huurders over de dubieuze houding van gemeenten. Hier is reeds bewijslast van, maar overige constateringen van onbetrouwbare handelingen, vriendjes politiek, achterkamer beslissingen op informele bijeenkomsten met het bestuur van Casade en andere tekortkomingen van de betrokken gemeenten / woonwethouders in relatie tot Casade, kunnen tevens aan de 3 organen gemeld worden.
    Het zijn tenslotte de partners die het systeem tot nu toe mee in stand houden om eigen belang en gezicht te redden, door het wanpresteren uit de openbaarheid te filteren.

    Verder dienen huurders bewust te zijn dat het onbetrouwbaar is gebleken om klachten te delen met klachtencommissies, geschillencommissies, huurdersorganisatie SHC, gemeenten en haar meldpunten, of de RvC. Dit is verloren moeite, het levert geen bijdrage. Deze systeempartners rondom de stichting Casade blijken in praktijk niet deugdelijk, data worden gemanipuleerd, ze zijn niet objectief, hebben geen mandaat, ze zijn niet onafhankelijk en/of handelen niet rechtmatig.

    RvC heeft uiteindelijk misschien nog wel een rol samen met de Aw om te controleren of de huurders op een goede manier worden overgedragen of dat er passende alternatieven worden geboden. De raad zou dan met een goede overdrachtsbegeleiding kunnen herstellen waar ze eerder tekort schoot ten koste van de huurders en de toestand van het woningbestand.

    Tenslotte: corrumperend gedrag vanuit een woonstichting, als ook chantage, diefstal bij huurders, bedreigingen, scheldpartijen, een onveilige woning en/of onveilige woonomgeving, onveilige werksituaties aan -of bij de woning, achterstallig onderhoud, het ongeoorloofd zonder afspraak betreden van de woning.... - dit zijn allemaal zaken die huurders niet moeten accepteren.
    Het mag geen gemeengoed worden.
    Nogmaals meld het direct en tegelijkertijd bij de 3 bovengenoemde instanties.

    De stichting Casade opheffen

    Deze stichting dient te worden opgeheven, of worden overgenomen door bijvoorbeeld corporatie MooiLand (zijn vele malen professioneler) of een andere beter georganiseerde woningcorporatie.
    Casade blijkt niet geschikt om de woningvoorraad te onderhouden, zoals de wet die voor staat.
    Er is sprake van een vorm van zelfverrijking ten koste van huurdergelden. Zie enkel al de peperdure auto's van het management als een voorbeeld. Hiervoor is een sociale verhuurder niet opgericht.
    Er wordt veel huurdersgeld verkwanseld, over de balk gesmeten, door onbehoorlijk en onprofessioneel beleid. Er zijn gelukkig inmiddels dossiers opgebouwd, die ondersteunen dat deze stichting het inderdaad allemaal niet zo nauw neemt en zelfs buiten de wet handelt.
    Het chanteren en uitschelden van huurders moet sowieso onmiddellijk gestopt worden.

    Het is belangrijk dat huurders zich niet wenden, ik herhaal : niet wenden, tot huurdersbelangenverenigingen, gemeentes, geschillencommissies of klachtencommissie, deze zijn veelal deel van het systeem en men houdt elkaar de hand boven het hoofd.

    Voor alle problemen (corruptie, chantage van huurders, grensoverschrijdend gedrag van Casade medewerkers, onderhoud wat niet voldoet aan Nen-normen of andere wettelijke voorschriften, etc):
    Huurders dienen dan het best inderdaad gezamenlijk op te trekken. Dossiers op te bouwen. Casade zal namelijk de tactiek gebruiken om het wettelijk per individu/per huurcontract te benaderen en naar de achtergrond te schuiven.
    Geef al je klachten door en richt je bij klachten direct tot de directie van de Woonbond en tot het Ministerie van Wonen, Rijksoverheid (te bereiken via het beleidsteam van dit ministerie in Den Haag) en richt je waar mogelijk direct tot de Autoriteit Woningcorporaties (AW). De AW heeft rechtstreekse toezichthouders voor Brabant en staan in direct contact met het ministerie, zij monitoren Casade en zullen beoordelen en handelen op het wanbeleid.
    Voor de technische kant: bij gegronde klachten rondom achterstallig onderhoud, direct een melding plaatsen bij de Huurcommissie in Den Haag, dit kan online en ook telefonisch.

    Sterke punten
    kan geen behoorlijke competentie ontdekken helaas

    Zwakke punten
    zeer zwakke communicatie, geen professioneel beleid, armzalige wanhopig opgestelde algemene voorwaarden, ongeschikt management, ongeschikt personeel, verziekte ''bedrijfs''cultuur, erg vooringenomen, asociaal, incompetent, laten we hopen dat het gauw ophoudt en overgenomen wordt door een betere organisatie

    Corrupte organisatie

    Corrupte stichting met diverse medewerkers met grensoverschrijdend gedrag naar huurders.
    Corruptie doet zich met name voor binnen het proces van de zogenaamde prestatieafspraken en renovatie -en sloopplannen.
    Stichting en management zijn niet in staat om dit conform de geldende wetgeving uit te voeren en bewandelen paden buiten de wet, hierbij ondersteunt door "partners" en zogenaamde Huurdersbelangenverenigingen die het systeem als een poppenkast mee overeind houden, maar feitelijk heimelijk achter de rug van huurders om en zonder enig overleg plannen mee goedkeuren, let wel plannen die zowel technisch als wetmatig niet voldoen aan de normeringen. Diverse onafhankelijke onderzoeken bij Casade woningen, uitgevoerd door ervaren hoog opgeleide energie deskundigen via de Woonbond en via regionale bouwbedrijven tonen die tekomingen in hun rapportages.
    Simpel gezegd: aangeboden renovatie plannen zijn ongeschikt voor de betreffende woningen en de wettelijke isolatie normen worden niet gehaald.
    Onbegrijpelijk is derhalve dat ook de gemeenten hier niets aan doen, terwijl dit wel bekend is gemaakt.
    Blind worden de zogenaamde prestatieafspraken goedgekeurd.
    Renovatie plannen dienen conform de geldende wetgeving te worden aangeboden. Casade tracht echter zelf de wet te bepalen door bewust de wet lokaal aan te passen in die plannen of in algemene voorwaarden, waardoor ze proberen te bereiken de incompetente plannen (enkel berust op budgetten en niet op klimaat, isolatie, duurzaamheid en wooncomfort) door te drukken bij bepaalde wijken. Simpel gezegd: corruptie.
    Dit gaat gepaard met chantage, grensoverschrijdend gedrag en privacy schendingen.

    De zogenaamde Huurdersbelangenverenigingen of huurdersorganisaties hebben geen wettelijk mandaat om het geluid van de huurders te vertegenwoordigen. De huurders kennen deze mensen niet, zijn geen lid, er is geen competitie bij die verenigingen, huurders hebben geen akkoord gegeven dat deze mensen blind voor hen mogen tekenen zonder enig overleg met huurders. Het druist volledig in tegen de Overlegwet zoals die wordt uitgelegd door het Ministerie van Wonen.

    Het gedrag van management en andere medewerkers binnen de stichting Casade is verre van professioneel en voldoet niet aan de opdracht die hen voorstaat.
    Hierbij is ook in deze laag van de stichting de communicatie en het gedrag grensoverschrijdend.
    Dat het management daarnaast ook nog eens zichzelf extreem dure auto's toe-eigend en zeer kostbare kledingaccessoires en daarmee ook huurders bezoekt, geeft feitelijk aan dat er sinds het Vestia drama niets is veranderd en dat de taakopdracht en de wet niet wordt begrepen door deze mensen. Het is niet enkel onbeschaafd, maar ook onbeschoft om op deze wijze het geld van huurders te besteden zonder dat er sprake is van voldoende adequate levering van diensten. Je moet het maar durven.

    Het beste advies is om direct een externe onafhankelijk bevoegde partij te laten interveniëren bij deze stichting om het proces en de mensen te begeleiden naar een professionelere organisatie.

    Op de huidige wijze doormodderen heeft geen zin, omdat er in de afgelopen 10 jaar geen enkele vooruitgang is geboekt. Het is een neerwaartse spiraal, een tikkende bom en het gaat allemaal ten koste van de fors betaalde gelden van huurders, de toestand en teloorgang van de woningen en het sociale welzijn.

    Sterke punten
    Sommigen proberen er iets van te maken

    Zwakke punten
    Corrupt, niet in staat woningen te onderhouden, niet professioneel, geen vermogen tot behoorlijke communicatie

    Teken de petitie tegen Casade

    Beste huurders van Casade,

    Hieronder vind u een link om een petitie te tekenen tegen Casade.

    https://petities.nl/petitions/dwing-casade-tot-compensatie-en-versnelde-verduurzaming-van-woningen?locale=nl

    Dwing Casade tot compensatie en versnelde verduurzaming van woningen

    Uit onderzoek van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) blijkt dat woningcorporatie Casade door misleidende energielabels onterecht €668.000 aan RVV-subsidie heeft ontvangen voor 186 Dakenstroom-woningen. Hoewel BZK deze subsidie niet terugvordert, stelt een memo van RVO aan BZK dat het corrigeren van de energielabels op zichzelf onvoldoende is, omdat de woningen niet volledig zijn verduurzaamd en daardoor alsnog een lager energielabel kunnen behouden.
    Daarnaast heeft Casade een 15-jarige overeenkomst afgesloten met INNAX, waarin INNAX gedurende deze periode eigenaar blijft van de zonnepanelen die op de Dakenstroom-woningen zijn geïnstalleerd. Dit betekent dat INNAX in deze 15 jaar profiteert van de opgewekte zonne-energie, terwijl Casade gebruik heeft gemaakt van de RVV-subsidie. De huurders zelf ontvangen geen direct voordeel van de zonnepanelen, terwijl de verduurzaming van hun volledige woningen wordt uitgesteld.

    Wij
    Huurders van Casade
    Leden van Dakenstroom

    constateren dat:
    Casade door misleidende energielabels onterecht €668.000 aan RVV-subsidie heeft ontvangen, ten koste van 186 huurders.
    De verduurzaming van Dakenstroom-woningen 15 jaar wordt uitgesteld door een zakelijke overeenkomst tussen INNAX en Casade, waarbij INNAX gedurende deze periode eigenaar is van de zonnepanelen.
    De 186 gedupeerden, door de misleidende energielabels en het toewijzen van de zonnepanelen aan INNAX, jaarlijks ongeveer 9.000 kWh aan energieopwekking per woning mis hebben gelopen.

    en verzoeken
    Casade te dwingen om de 186 gedupeerden te compenseren door versneld hun woningen te verduurzamen en een schadevergoeding toe te kennen voor de misgelopen kilowatturen.

    Sterke punten
    Liegen en bedriegen

    Zwakke punten
    Huurders oplichten

    Instelling: zoek het uit

    Zeer slecht.
    Extreem veel overlast.
    Casade weet dit en doet niets!
    De politie en gemeente nemen het serieus.
    Reactie Casade: ga maar verhuizen.
    Hoe? Dat is hun probleem niet.

    De omgekeerde wereld.
    Lekker overlast veroorzaken mag dus.

    Volgens mij is de woningbouw eigenaar van de woningen.
    Dus ook verantwoordelijk.
    Helaas nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Nemen geen verantwoordelijkheid.

    Als je huurt en geen problemen veroorzaakt heb je eigenlijk pech. Want dan hebben ze 💩 aan je.

    Mechanisch ventilatiesysteem

    Zeer teleurgesteld in de service. Al sinds 2 augustus 2023 probeer ik een oplossing te krijgen voor mijn kapotte mechanische ventilatiesysteem. Vorig jaar iemand van Kemkes langsgekomen die aangaf dat het systeem sterk verouderd is en vervangen moet worden. Nu, op 13 november 2024, is er nog steeds niemand geweest om het probleem op te lossen.

    Door het kapotte ventilatiesysteem klinkt er continu een oorverdovende piep in mijn woning en het trappenhuis, en we hebben geen afzuiging in de badkamer en wc. Daarnaast bonkt het systeem zo hard dat mijn zoontje en ik nauwelijks kunnen slapen. Pas vorige maand is er na talloze telefoontjes eindelijk weer actie ondernomen, en nu wordt ons verteld dat we nog eens twee weken moeten wachten op vervanging. Spoed wordt niet verleend, ondanks de enorme overlast en gezondheidsrisico’s.

    Ik vind het schandalig dat er niet adequaat op deze situatie wordt gereageerd, ondanks het vele contact. Dit getuigt van slechte service en gebrek aan klantgerichtheid.

    Sterke punten
    Dat ze de telefoon opnemen

    Zwakke punten
    Dat de klantenservice medewerkers je vanalles toezeggen maar er niets gebeurd pas als het “vervelend” word.

    Dakenstroom een grote oplichti

    WAALWIJK – Wooncorporatie Casade heeft onjuist gehandeld met de energielevering aan de huizen die lid zijn van Dakenstroom. Door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter en neppe energlielabels worden huurders flink benadeelt. "De energie wordt gewoon gejat. Zo wil ik niet wonen.’’

    Wooncorporatie Casade, onder andere actief in Waalwijk, Loon op Zand, Kaatsheuvel en Dongen, is in 2021 begonnen met Dakenstroom: een duurzaamheidsprogramma waarin woningen verduurzaamd worden door middel van zonnepanelen en een nieuw dak. In samenwerking met het ingenieursbedrijf INNAX werd het bedrijf INNAX Dakenstroom BV opgericht. In totaal gaat het om ongeveer 544 woningen die ieder gebruik maken van zes zonnepanelen. Onder andere Patrick Grootswagers uit Waalwijk kwam in aanmerking voor een nieuw dak van dakenstroom.

    Tweede meter en verkeerde energielabels
    Met de opgewekte energie door de zonnepanelen van Dakenstroom is echter iets opmerkelijks aan de hand. De stroom die de zonnepanelen op het dak van Patrick opwekken, gaat bijna niet naar Patrick zijn woning. Uit een onderzoek van de Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO) blijkt dat drie procent van de opgeleverde stroom naar het huis van Patrick gaat. De overige 97 procent stuurt Dakenstroom naar het net en wordt verkocht. Volgens Casade gaat dit geld naar een duurzaamheidsfonds dat wordt besteed aan alle huurders van Casade.

    Dit komt allemaal door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter. Voor de aansluiting van de zonnepanelen is in alle Dakenstroom huizen een tweede elektriciteitsmeter gemonteerd. Deze is door middel van een bypass gelinkt aan de andere elektriciteitsmeter. De RVO ontdekte dat er in die tweede elektriciteitsmeter een klok zit die om de 28 dagen de energie doorlinkt naar de andere meter. Hierdoor krijgen Patrick en de andere gedupeerden slechts twaalf dagen in het jaar stroom van de zonnepanelen. Patrick is alleszins niet te spreken over deze regeling. "Mijn dak ligt vol met zonnepanelen, maar mijn energierekening is niet omlaaggegaan. Ik heb een jaren 70 woning, dus mijn huis is helemaal niet goed geïsoleerd. Ik krijg alleen een korting op de energiebelasting. Ik had natuurlijk gehoopt dat ik een lagere energierekening zou hebben.’’

    Bernard Gerard begeleidt namens de SP-fractie van de Provinciale Staten de huurders. Volgens Bernard klopt er ook niks van de energielabels die Casade op de ‘duurzame’ woningen plakt. "Nu wordt er gedaan alsof honderd procent van de geproduceerde stroom ten goede komt aan de woningen. Een woning staat te boek met het energielabel A++, maar door een gekwalificeerd bureau krijgt dit huis energielabel A. Dit is ten nadele van de bewoners, die nu worden geremd op toekomstige energieontwikkelingen.’’ De energielabels zijn gemaakt door INNAX en zijn daarnaast ook gekeurd door controleurs van INNAX zelf.

    Daarnaast blijkt dat Dakenstroom met een verhoogd energielabel een flinke korting heeft gehad op de verhuurdersheffing. Dit zou neerkomen op ongeveer een paar duizend euro per woning.

    Moeilijke communicatie
    De wooncorporatie doet in de ogen van de huurders te weinig met vragen en opmerkingen. Dit merkt Niels Aussems ook, die ook een woning bij Casade huurt. "Berichten worden door Casade aan alle kanten genegeerd. Het is een organisatie van grote woorden, maar weinig daden.'' Al drie en een half jaar maken Patrick en Niels zich hard voor de huurders van Dakenstroom. Toch komen zij maar niet tot de gewenste uitkomsten. ''Het lijkt erop alsof niemand zich hieraan wil branden'', ligt Patrick toe.

    Niels en Patrick gaven hun strijd niet op, maar ze kregen veel voor hun kiezen. Als ze de algemene ledenvergadering van Dakenstroom attenderen, wordt er tijdens de presentatie gezegd: Deze twee leden hebben ons door kritieken en kritische vragen aan autoriteiten 23.000 euro gekost. ''Dat zijn dan dure mailtjes geweest'', zegt Niels.

    Het loopt zelfs zo erg uit de hand dat Patrick tijdens een ledenvergadering van Dakenstroom, waar hij als gedupeerde bij was, werd bedreigd door een van de leden van Dakenstroom. "Daar heb ik twee nachten niet van geslapen. Nadat dat gebeurde, heb ik ook gewoon eerlijk tegen Niels gezegd: ‘ik stop ermee. Het is gewoon niet te doen.’’’

    Hoe nu verder?
    Inmiddels zijn er een aantal dingen rechtgezet voor de huurders van Dakenstroom. Zo telt de tweede meter niet meer mee in het energielabel. De energielabels worden ook aangepakt: ruim 186 woningen van Dakenstroom krijgen vanaf 3 november een nieuw energielabel. Dit verandert echter niks voor de huurders.

    De gedupeerden willen ook graag weten wat er nu voor hen gaat gebeuren. "Ik zou willen dat er iets van sancties opgelegd worden of dat de huurders op een manier gecompenseerd worden’’, vertelt Patrick. "We krijgen gewoon geen antwoorden op wat er gaat komen. Ik vind dat ze eerlijk met de huurders moeten omgaan.’’

    Sterke punten
    Zelfverrijking, liegen en bedriegen.

    Zwakke punten
    Geen zelf inzicht

    Waardeloos / fatsoensnorm

    Op 24 mei jl een melding doorgegeven aan Casade omtrent het parketvloer bij de keuken die omhoog is gekomen ( 1mtr ) dit vanwege vochtophoping in de kruip kelder na de vele regenbuien dat waren de vermoedens door aannemer Coen Hagendoorn die op 30 mei was komen kijken daarbij zijn fotoâ��s gemaakt om dit door te spelen naar de opzichter ( Bas Spapens ) van Casade om te komen kijken om het probleem op te lossen. Naderhand heb ik op 6 juni en op 13 juni nog een keer gebeld omdat ik geen gehoor kreeg wanneer deze opzichter langs zal komen en niet eens de moeite neemt om een belletje te plegen ( schandalig ) . Coen Hagendoorn was naderhand nog gekomen en vond het ook niet op zijn plaats dat hij nog steeds niet was komen kijken . De secretaresse heeft na al dit gedoe een mailtje gestuurd met een mededeling om de kasten een stukje van de de muur te doen zodat het goed ventileert een kul verhaal , het is bij de ingang van de keuken dus genoeg frisse lucht binnen. Uiteindelijk na veel getouwtrek en ook nog de verkeerde adres doorgeven was deze Bas Spapens op 23 juli \\\\\\\'24 komen kijken voordat hij op vakantie ging en het �©�©n en ander moest regelen. Hij gaf dan ook de opdracht om een aannemer gelaten komen en via een camera in de waterleiding te controleren of er ergens lekkage zitten deze heeft tot nu toe nog geen gehoor gegeven wanneer ze komen. Persoonlijk vind ik het schandalig dat het zo lang moet duren voordat er iemand komt kijken o wee als de huur niet op tijd wordt betaald !! Niet verwacht van Casade die heel amateuristisch bezig is !

    Sterke punten
    Op dit moment GEEN !!

    Zwakke punten
    Zie boven genoemde opmerking !!

    Waardeloos / fatsoensnorm

    Op 24 mei jl een melding doorgegeven aan Casade omtrent het parketvloer bij de keuken die omhoog is gekomen ( 1mtr ) dit vanwege vochtophoping in de kruip kelder na de vele regenbuien dat waren de vermoedens door aannemer Coen Hagendoorn die op 30 mei was komen kijken daarbij zijn foto�s gemaakt om dit door te spelen naar de opzichter ( Bas Spapens ) van Casade om te komen kijken om het probleem op te lossen. Naderhand heb ik op 6 juni en op 13 juni nog een keer gebeld omdat ik geen gehoor kreeg wanneer deze opzichter langs zal komen en niet eens de moeite neemt om een belletje te plegen ( schandalig ) . Coen Hagendoorn was naderhand nog gekomen en vond het ook niet op zijn plaats dat hij nog steeds niet was komen kijken . De secretaresse heeft na al dit gedoe een mailtje gestuurd met een mededeling om de kasten een stukje van de de muur te doen zodat het goed ventileert een kul verhaal , het is bij de ingang van de keuken dus genoeg frisse lucht binnen. Uiteindelijk na veel getouwtrek en ook nog de verkeerde adres doorgeven was deze Bas Spapens op 23 juli '24 komen kijken voordat hij op vakantie ging en het één en ander moest regelen. Hij gaf dan ook de opdracht om een aannemer gelaten komen en via een camera in de waterleiding te controleren of er ergens lekkage zitten deze heeft tot nu toe nog geen gehoor gegeven wanneer ze komen. Persoonlijk vind ik het schandalig dat het zo lang moet duren voordat er iemand komt kijken o wee als de huur niet op tijd wordt betaald !! Niet verwacht van Casade die heel amateuristisch bezig is !

    Sterke punten
    Op dit moment GEEN !!

    Zwakke punten
    Zie boven genoemde opmerking !!

    Huurders collectief oprichten.

    Geachte huurders,

    Wij delen allemaal een gemeenschappelijk probleem: het gevoel dat ons Huurdersbelang niet daadwerkelijk onze belangen vertegenwoordigt en eerder een verlengstuk van Casade lijkt te zijn. Hoewel het begrijpelijk is om je frustraties te uiten, zullen klachten alleen ons niet verder helpen.

    Laten we samen een positieve verandering teweegbrengen door onze krachten te bundelen. Ik stel voor dat we een gezamenlijk huurderscollectief oprichten. Dit collectief kan ons niet alleen een sterkere stem geven, maar ons ook de mogelijkheid bieden om juridische stappen te ondernemen tegen onrechtvaardige praktijken en beslissingen van de woningcorporatie.

    Een verenigd front is vaak veel effectiever dan individuele acties. Door ons te organiseren, kunnen we gezamenlijk optreden, de dialoog aangaan met Casade en, indien nodig, juridische stappen ondernemen om onze rechten als huurders te beschermen en te verbeteren.

    Als je geïnteresseerd bent in het meedoen aan dit initiatief of ideeën hebt over hoe we dit collectief het beste kunnen opzetten, laat het me dan weten. Samen kunnen we een verschil maken!

    Met vriendelijke groet,

    Patrick

    Sterke punten
    Zich zelf verrijken!
    Slechte communicatie, teflon medewerkers.

    Zwakke punten
    Niet te beschrijven.
    - 100 sterren

    Schijnverduurzaming

    Zorgen over meterkasten Dakenstroomhuizen Casade: Enexis doet melding van mogelijk ‘illegale situatie’
    WAALWIJK - Enexis heeft melding gemaakt bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) over een mogelijk illegale situatie bij het Dakenstroomproject van Casade. Volgens Enexis voldoet de installatie in de meterkast van de betrokken huizen mogelijk niet aan de daarvoor geldende regels.
    Sylvia van de Ven 25-07-24, 21:30
    Wooncorporatie Casade in Waalwijk heeft in huizen met Dakenstroom (zonnepanelenproject) een tweede meter in de meterkast gehangen. Tussen de meter van Enexis en de meter van Dakenstroom is een bypass, een verbinding gemaakt. De vraag is nu of dat mag.
    Patrick Grootswagers, bewoner van een huis met Dakenstroom, maakt zich er in ieder geval zorgen over. ,,Medewerkers van Enexis die hier kwamen om de meterkast te vervangen zeiden dat de situatie niet veilig is. Bij een eventuele brand kan mijn meterkast niet met één hoofdschakelaar worden uitgeschakeld en dat zou wel moeten.”
    Enexis wil hier geen mededelingen over doen. ,,Het is niet aan ons om een installatie buiten onze eigen meter te bestempelen als veilig of als niet veilig.” Ook ACM wil niet reageren op de melding van Enexis. ,,Wij doen geen mededelingen over lopende onderzoeken.”
    Wooncorporatie Casade zegt vooralsnog niets te hebben gehoord over een melding. ,,Noch van Enexis, noch van de ACM. Ons is ook niet bekend dat Enexis denkt dat de bypass in strijd is met de netcode. Maar we gaan nog eens informeren.”
    Langer onderwerp van discussie
    Het Dakenstroomproject is al lange tijd onderwerp van discussie. De huurwoningen met zonnepaneeldaken hebben, wat het ministerie betreft, een te hoog energielabel gekregen. Als zonnepanelen niet rechtstreeks zijn aangesloten op de hoofdmeter van de bewoner en de opgewekte energie dus niet ten goede komt aan de woning, mogen de zonnepanelen niet meetellen in het energielabel. Bij Dakenstroom gebeurde dat wel. Achteraf bleek dat dat kon omdat de regels onbedoeld ruimte boden.
    De wooncorporatie maakte een verbinding tussen de meter van Dakenstroom en de hoofdmeter van de woning, waardoor de zonnepanelen óók aangesloten waren op de meter van de bewoner. In de praktijk ging echter maar 3 procent van de zonnestroom naar de meter van de bewoner van het pand. Het ministerie heeft de regels inmiddels zo aangepast dat deze werkwijze niet meer kan.
    Blijven energielabels geldig?
    Wat er gebeurt met de labels van Dakenstroomhuizen is nog altijd niet duidelijk. Energielabels blijven tien jaar geldig, ook als de regelgeving verandert. Pas na tien jaar worden ze opnieuw bekeken. In dit geval is daar twijfel over. Omdat de werkwijze nieuw was had Casade toestemming moeten vragen en dat is niet gebeurd. Het ministerie dat zich buigt over de situatie laat weten dat het onderzoek nog niet is afgerond.

    Sterke punten
    Huurders bedonderen

    Zwakke punten
    Liegen en bedriegen

    Waardeloos

    Er wordt totaal niet geluisterd naar huurders, onderhoud wordt slecht of niet gedaan, er worden nergens oplossingen voor geboden, er is totaal GEEN communicatie en als er een probleem wordt aangegeven trekt iedereen daar er zijn handen vanaf. Helaas zitten we in deze regio vast aan Casade want alles is van Casade anders waren er al heel veel mensen overgestapt denk ik

    Sterke punten
    een enkele medewerker is vriendelijk

    Zwakke punten
    alles, kan weinig goeds zeggen over Casade

    Waardeloos

    Er wordt totaal niet geluisterd naar huurders, onderhoud wordt slecht of niet gedaan, er worden nergens oplossingen voor geboden, er is totaal GEEN communicatie en als er een probleem wordt aangegeven trekt iedereen daar er zijn handen vanaf. Helaas zitten we in deze regio vast aan Casade want alles is van Casade anders waren er al heel veel mensen overgestapt denk ik

    Sterke punten
    een enkele medewerker is vriendelijk

    Zwakke punten
    alles, kan weinig goeds zeggen over Casade

    Slecht beleid

    Sinds enkele maanden heb ik een woning via Casade. Een ramp. Als je niet beter zou weten zou je aan de omschrijving eerder aan een Amsterdamse huisjesmelker denken.Een opeenstapeling van gebreken in de woning. Waar een andere woningbouw binnen zeer acceptabele tijd een klusser stuurt die het oplost werkt het bij Casade anders. Zij sturen een medewerker om het te \\\"beoordelen\\\" wat inhoud dat je standaard een nee krijgt en je in beroep moet gaan waarna ze niet een klusjesman sturen maar een medewerker om te kijken of je niet te overtuigen bent om van de reparatie af te zien. Daarna komt de beoordelaar van de aannemer die als grote taak heeft je af te wimpelen. Als ze een reparatie toekennen moet je zeker een maand wachten tot de klus wordt ingepland waarna de klusman de helft van de taken ingepland krijgt en ze een geruime tijd later weer langs moeten komen.\\r\\n\\r\\nWel heeft Casade een wijkconsulent die komt klagen dat je in je eigen woning je verhuisdozen niet hebt weggewerkt en waarom er nog kranten aan je raam hangen terwijl je kelder blank staat, ze een onbeplankte zolder geven en een onbruikbare schuur. En dan zijn dat nog niet de reparaties die gedaan zijn en waar ik nog op wacht.

    Sterke punten
    Personeel is vriendelijk, vandaar dat ze 1 ster wel verdiend hebben.

    Zwakke punten
    Beleidsvoering in zijn algemeenheid. Dat huurders rechten hebben vinden ze heel vervelend.

    Waardeloos

    Ook ik sluit mij aan bij de vorige reviews. Vorig jaar zijn wij overgenomen door casade. Wat een bagger en horken werken er daar! Alles schuiven ze door, hulp op welk vlak dan ook hoef je niet te verwachten. Je wordt behandeld en aangesproken als een kleuter door een huppelkutje van 20 die alleen maar standaard en herhalende antwoorden kan geven. De opzichter is helemaal een waardeloos figuur. Regelt niks en staat op een afstand te kijken en te oordelen. Rotte deuren met vocht en totaal verschillend van elkaar . Schimmel in de badkamer. Vochtige slaapkamers waar de verwarming elke 6 maanden geschilderd moet worden en vervolgens alleen maar meer gaat roesten wordt niet vervangen . De huur en servicekosten kunnen ze wel verhogen. We zijn er zwaartepunt achteruit gegaan sinds wij zijn overgenomen.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles!

    Zeer slechte service.

    Al 4 jaar lang (als het niet langer is) ben ik bezig met casade, omdat ik een schimmel probleem heb in mijn woning.
    Ze gooien het elke keer op slecht ventileren terwijl ik alles goed ventileer. Ik en mijn zoontje lijder hier onder qua gezondheid en er wordt gwn niet aan gedaan. Het ergste is nog ik moet het zelf maar schoonmaken en hg reiniger. Belachelijk.
    Nu komt er ook nog is bij dat ik al meerdere keren heb gemeld dat het water in mijn wc en douche niet goed wegloopt. Volgens Groeneveld is de riolering in de straat verzakt. En ze doen hier gwn niks aan. Zeer slechte service en je wordt totaal niet begrepen.

    Zou zeker niks huren bij dit bedrijf.

    1 Ster is nog te veel!!

    Ben al maanden bezig dat Casade hun rotzooi opruimt op de garagebox ( Het gaat om hout van grote lengtes met flinke spijkers er in die ook daadwerkelijk uitsteken en nog wat ander afval wat er bij hoort,) Dit ligt op een hoek bij een brandgang, deze planken zijn al keer verschoven over de brandgang dat heb ik nog terug geduwd maar dat boeit casade niet,
    Ook boeit Casade het niet als hierdoor iemand gewond raakt door hun toe doen er lopen geregeld mensen door de brandgang vooral kinderen.
    Gemeente weet er ook van maar ook dat laat casade koud.

    Casade is een bedrijf dat alleen aan hun eigen denkt, wel geld incasseren maar veiligheid kennen ze niet!!!!!

    Casade is vergelijkbaar met een sprookje alleen is het dit keer dat een sprookje geloofwaardiger is dan CASADE!!

    Sterke punten
    Sterke punten van casade is mensen voorliegen….

    Zwakke punten
    Casade is helaas een onbetrouwbaar bedrijf geworden,
    De mensen die als opzichter werken of andere functie uitvoeren en mensen in de kou laten staan zijn hun taak niet waard.

    Ze komen hun afspraak niet naar,
    Veiligheid van omwondenen interesseert hun niet!!

    Onzin

    Casade die regelt helemaal niks nu in een woning van jullie zit hier nu al bij a een jaar en wat word er gedaan een over en weer spelletjes mijn vrouw zwanger is mag gewoon in een krot gaan zitten meer is het gewoon niet

    Sterke punten
    Afschuiven van problemen

    Zwakke punten
    Niks oplossen

    Onbeschoft bedrijf.

    Woning aangeboden gekregen en geaccepteerd, was de verhuurdersverklaring te oud een nieuwe geregeld bleek toen ineens dat de inkomensverklaring niet oke was. Aan de telefoon is er gezegd dat de inkomensverklaring 2020ook oke was. Gebeld voor uitleg gooien ze tot 4 keer toe de hoorn erop. Een persoonlijk gesprek aangevraagd en ook geweest word je behandeld als stront, we bieden je geen woning aan als oplossing, heb de geschillen commissie ook al in geschakeld. Op hun site staat we behandelen elkaar altijd met respect.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Onbeschoft/oneerlijk/beloven gouden bergen komen het niet na/

    casade

    We hebben al 5 maanden lekkage in 5 ruimtes inmiddels. We worden nauwelijks tot helemaal niet geholpen. 1 ster is wel heel genereus voor dit bedrijf!

    Sterke punten
    Geen!

    Zwakke punten
    Komen afspraken niet na. Je wordt er steeds van kastje naar de muur gestuurd. Onderling hebben ze zeer slechte communicatie. Ze nemen je niet serieus.

    Zeer slechte hulp als er iets

    reparaties worden niet gedaan, en je hoort ze nooit meer. wat een organisatie zeg

    Sterke punten
    geen problemen oplossen en hierboven is de beoordeling geen 1 ster maar 0 ster

    Zwakke punten
    niet weten wat een opzichter hoort te weten

    Zeer slechte service

    Zeer slechte communicatie en service. Afspraken voor te worden terug gebeld worden niet nagekomen. Deurdranger van de toegangsdeur van het appartementen complex is al 4,5 weken defect. Nieuwe deurdranger staat in bestelling. Voorstel om de deurdranger te verwisselen met een van de deurdrangers toegangsdeur berging daar wordt niet naar geluisterd. Men kiest er voor om zeer slecht ter benen bewoners 4 verdiepingen naar beneden te sturen om de deur te openen.
    Zeer slechte service

    Zwakke punten
    Communicatie

    Er bestaat GEEN Wooncorporatie Casade

    OPGELET, doe uw huiswerk eerst.
    Ga naar de KvK en zoek naar Casade, wat ziet u dan, u ziet dan een Stichtng Casade verschijnen onder KvK 18111768 - BUSTED - er bestaat dan ook GEEN Wooncorporatie Casade, dat zouden ze willen.
    Dit huisjesmelkersbedrijf bestaat al sinds 1919 te Waalwijk, rekend de MAXIMAALSTE prijs voor haar huurwoningen, is een A-sociale verhuurder en vooral voor al diegenen die GELD hebben die, kloppen ze maar al te graag uit hun zakken, dwz men licht diegenen op die simpel van ziel zijn.
    Als ik MIN 5 sterren kon geven dan zou ik dat hier doen, helaas kan dat niet.

    Sterke punten
    Roel van Gurp is uitsluitend Directeur van Stichting Casade en heeft verantwoording af te dragen aan het bestuur. Deze is daar geen lid noch zit deze in het bestuur daarvan, al doet deze voorkomen dat dit wel zo is. Ligt de papieren daarvoor van de Raad van Bestuur bij het KvK, u ziet dat deze dan LIEGT,
    LIEGEN bij Stichting Casade daar zijn ze heel sterk in.

    Zwakke punten
    Dit is sinds 2011, sinds dat de 'onderwereld' tot deze organisatie is doorgedrongen, een door en door, verrotte corrupte organisatie geworden, een kliekje en als buitenstaanders daar eenmaal in verstrikt zijn geraakt dan ...... kan je er maar op 1 manier eruit komen, dat is in een ...... weet toch iedereen wel zo'n beetje

    Communicatie van zeer slechte kwaliteit

    Zodra je belt met Casade is het wel mogelijk om de telefoniste te pakken te krijgen maar verder contact met bijv. de manager, opzichter of wijkbeheerder is vrijwel nooit mogelijk.
    Men belooft wel terug te bellen maar dat gebeurt vrijwel nooit.
    Ik heb dringend behoefte aan dat contact omdat de lift in het gebouw al meer dan 2 jaar niet functioneerd zoals het hoort.
    Een slechte zaak

    Zwakke punten
    Communicatie


Bezoek Casade

Schrijf een review