Woningcorporatie Portaal werkt dagelijks aan goed en betaalbaar wonen. Onze missie is dan ook: \'Wij bouwen aan kansrijke buurten waar je je thuis voelt\' . Als een van de grotere corporaties in ons land zorgen we voor de huisvesting van ruim 56.000 huishoudens in Amersfoort, Soest, Leiden, Arnhem, Rheden, Nijmegen, Utrecht, Nieuwegein, Bunnik en Maarssen. In wijken en buurten in deze gemeenten zorgen de ruim zeshonderd medewerkers niet alleen voor goede en betaalbare woningen. We voelen ons medeverantwoordelijk voor de veiligheid en orde in de wijk, openbaar groen en sociale samenhang. - See more at: http://www.portaal.nl/overportaal.aspx#sthash.dXkMAtWK.dpuf

Portaal Reviews

  • Een tijdje geleden kregen we een brief over huurachterstand.
    Let wel dat was de 4e van de maand.
    Krijg mijn geld pas rond 20e dus kan dan pas mijn rekeningen betalen, en dat heb ik ze uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan.
    We moesten toen de huur en extra 100 euro voor de deurwaarder betalen. Heb het geld moeten lenen en iedere maand een gedeelte terug betalen waardoor ik weer moeilijk rond kon komen van mijn geld. Vind t vreemd omdat ik in mijn flat navraag heb gedaan bij mijn buren en die krijgen geen deurwaarder na 4 dagen te laat met betalen.Ben dus hier de enige bij wie ze dit doen.

    Dus in plaats van sociale woningstichting is dit duidelijk een
    a-sociale woning stichting.

    Sterke punten

    Zwakke punten
    Vreemd dat ze al na 4 dagen een deurwaarder sturen terwijl ze weten dat het extra kosten met zich mee brengt.
    Ook omdat ik al aan gegeven had dat ik mijn geld echt later krijg .Ook omdat ik echt de enige ben in mijn flat die meteen na 4 dagen een deurwaarder krijg

    Door Roy van der op 16 september 2019 Reageer
  • Ik wil graag een positieve reactie plaatsen na al die negativiteit.
    Mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden met de woningstichting.
    Als er iets is wordt je correct te woord gestaan, en er wordt
    direct actie ondernomen.
    Natuurlijk kan er iets verkeerd lopen, maar dat wordt dan weer snel opgelost.
    En dit is mijn ervaring met Portaal.

    Sterke punten
    Directe actie als dat mogelijk is.

    Zwakke punten
    Misschien de menselijke foutjes.

    Door A.Pfister op 3 juni 2019 Reageer
  • Al weken proberen we van de verhuurdame Portaal te horen te krijgen wanneer mijn dochter haar flatje kan betrekken. Dat staat gepland over 'ongeveer' 1 week nu. Nog altijd geen afspraak om te tekenen en zelf geen enkele communicatie. Ondanks vele mailtjes, telefoontjes en terugbelverzoeken. Ik voel me gewoon een stalker omdat een woningbouwcorporatie zo respectloos met zijn klanten (!) omgaat. Alsof wij geen planning hebben. Om diep verdrietig van te worden. Kunnen ze zelf zo slecht plannen of hebben ze gewoon maling aan hun klanten?

    Door van Alphen op 8 april 2019 Reageer
  • Ik had een review geplaatst en dit is verwijdert. Had gezegd dat ze sprookjes vertellen en liegen. En of het personeel stage had gelopen bij de Efteling. De nieuwe directeur sluit ook de ogen en weet blijkbaar zijn personeel geen normen en waarden bin te brengen. Heeft u ook klachten? U kunt hem mailen. sander.heinsman (en dan het bekende teken) portaal.nl (alles aan elkaar geschreven)

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen

    Door Ajna op 21 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • overlast van verslaafde bewoners jaren niks mee gedaan tot er bijna elke dag politie moest komen en dan nog worden ze beschermt waardeloos op gepakt door portaal . 8 jaar bezig geweest lekkage dicht te krijgen 8 jaar was geen lekkage volgens hun . en is het onderhoud gewoon waardeloos in het algemeen . beloven beloven en nog eens beloven allen niks na komen schandalig daar . zouden camera,s komen heb het zelf zwart op wit 2 jaar verder en komt er in een keer niet meer . portiek aan onze kant zouden allen wij 5 bewoners naar binnen kunnen iedereen kan er gewoon door heen nog zon belofte die niet waar gemaakt wordt

    Sterke punten
    beloven beloven zijn ze goed in allen nu nog eens wat na komen zijn ze echt de beste in
    er is niemand die meer belooft en niet na komt vind ik toch best knap

    Zwakke punten
    slecht onder houd
    betaal voor dingen te laten repareren
    domst fout ooit 80 euro per jaar en als er iets kapot is moet je het nog altijd zelf betalen
    dus 800 euro voor niks had ik beter in mijn zak kunnen houden want alles wat kapot gaat moet ik nog betalen

    Door peter op 14 februari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Niet te geloven dat ze bij Portaal denken dat ze boven het volk staan en alles via de rechter willen afdwingen, ze doen waar ze zin in hebben klachten worden niet verholpen en de huur word verhoog als we allemaal in op stand komen kan het misschien helpen maar helaas hangen de meeste achter de geraniums.

    Ze willen dan hun eigen wet op leggen alles om de kas te spekken.

    Sterke punten
    niets

    Zwakke punten
    het geen gehoor en belang hebben bij anderen

    Door dennis op 15 april 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sorry, I need to write in English because want to be very clear in my review and Dutch is not perfect. I rented a place in Utrecht by Portaal, we were always excellent payers and complied with all what included in our undertakings. We lived in this place for about 4 years. The place didn't have a floor so we spent 2000 euros in a good parket/isolation floor and set up all by ourselves. When we left the apartment we agreed with Portaal employee that they would offer the floor on our behalf to the next renter and if he wanted to pay ONE THOUSAND euros, the deal was done otherwise we would remove the floor. When the renter started living there following happened:

    - Portaal didn't notify the renter. They simply offered the apartment with our floor included. Not sure if extra payment was required for the apartment with floor included.
    - When we contacted the renter through Portaal, he said it was fine to pay, we negotiated a lot the payment and at the end O EUROS was paid. Such a waste of time and money.
    - When we claimed to Portaal that they undertook letting us know so we could have the chance to remover and bring away our floor, they simply said it they weren't obliged to do so.
    -ON TOP OF THIS, Portaal was sending a LOT of invoices alledgedly "correcting" wrong statements for our gas consumption. The total amount OVERCOME the loss of our floor due to their extremely unprofessional and illegal behavior.

    Be ADVISED. portaal is NOT a good party to deal with. COVER your back and NEVER trust them.

    Hope this will help you as we didn't know this before our terrible experience. Best of lucks.

    Sterke punten
    Nothing to include.

    Zwakke punten
    They default covenants and betray their own clients.

    Door Leny op 10 februari 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik huur nu 10 jaar bij Portaal en iedere onderhoudsvraag die je hebt wordt afgedaan als iets 'wat bij het huis hoort' zoals scheuren in de muur, optrekkend vocht, niet sluitende ramen en deuren, verzakkende vloeren. Bij een klacht ver muizen of ratten in de muur en op het plafond wordt er gezegd dat er teruggebeld wordt, binnen 5 dagen. Uiteraard gebeurt dat niet. Na 5 dagen moet je zelf bellen om te horen te krijgen dat je de DAR moet bellen bij ratten.
    Als het muizen blijken moet je zelf betalen maar de muizen/ratten zitten op het plafond en in de muren, dat is dus pas te beoordelen als er een luik/kruipruimte gemaakt wordt. Kruipruimte is niet aanwezig.
    Als er een opzichter langskomt om zegt die bij elke klacht "ja ja, maar hoeveel huur betaal je eigenlijk?" Het badinerende toontje wat de heren aanslaan is denigrerend en laat je machteloos achter.

    Sterke punten
    Om de dingen heen draaien

    Zwakke punten
    Communicatie, service, klantvriendelijheid

    Door Mevrouw H. op 22 september 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Woningcorporatie Portaal Eemland combineert oubolligheid met een gebrek aan kennis. Zelfs al zou er figuurlijk de stofdoek over heen gaan, dan nog krijgt dit bedrijf geen glans.

    Gevestigd in een muf en slecht onderhouden pand in Amersfoort.
    Straal geen elan uit. En al helemaal geen vlotheid.

    De prijs-kwaliteit, de servicegerichtheid, de klantvriendelijkheid en de staat van onderhoud van de woningen, scoort bijzonder laag. Geen voorbeeldfunctie voor vergelijkbare woningcorporaties.

    Sterke punten
    Niet van toepassing

    Zwakke punten
    Reeds beschreven

    Door E. de Groot op 10 februari 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Portaal

Schrijf je eigen review over Portaal



VergelijkWoningcorporaties

Op vergelijkwoningcorporaties.nl lees je reviews over alle woningcorporaties van Nederland.Dit geeft jou in één oogopslag een overzicht van meningen, ervaringen en eventuele klachten.Deel jouw ervaringen met andere bezoekers en schrijf ook een review!

Woningcorporaties