Portaal

Woningcorporatie Portaal werkt dagelijks aan goed en betaalbaar wonen. Onze missie is dan ook: \'Wij bouwen aan kansrijke buurten waar je je thuis voelt\' . Als een van de grotere corporaties in ons land zorgen we voor de huisvesting van ruim 56.000 huishoudens in Amersfoort, Soest, Leiden, Arnhem, Rheden, Nijmegen, Utrecht, Nieuwegein, Bunnik en Maarssen. In wijken en buurten in deze gemeenten zorgen de ruim zeshonderd medewerkers niet alleen voor goede en betaalbare woningen. We voelen ons medeverantwoordelijk voor de veiligheid en orde in de wijk, openbaar groen en sociale samenhang. - See more at: http://www.portaal.nl/overportaal.aspx#sthash.dXkMAtWK.dpuf

Portaal Reviews

    Ze doen niks voor je

    Onbeleefde mensen, liegen en zien je als een tegenstander, ik vraag me af wat doen deze mensen met zo een hoog salaris , ze doen niks voor je

    Service is minder

    Geen elektriciteit in mijn woning op een vrijdagavond. Het duurt heel lang voordat je iemand van de service aan de lijn krijgt. Ondertussen valt de telefoon waarmee ik bel uit, omdat ik niet kan opladen. Ik denk dat er maar één personeelslid werkzaam is. Zaterdagochtend met een opgeladen telefoon opnieuw proberen. Na lang wachten heb je een 2 minuten gesprek dat ik wordt teruggebeld. Hoelaat? Weet ze niet. Ik moet wel thuis blijven.
    Dit kan echt beter, zoals meer personeel in dienst.

    Zwakke punten
    Te weinig personeel in dienst waardoor je áltijd te lang moet wachten.

    Hoe wanhopig je ook bent...

    Na een jaar van Portaal te hebben gehuurd kan ik helaas melden dat dit één van de slechtste bedrijven is waar ik ooit mee te maken heb gehad. De bedrijfscultuur lijkt verrot. Huurders worden niet als klanten benaderd, maar als opponent. Er wordt geschermd met argumenten waarom elk gebrek, elk achterstallig onderhoud niet onder het beheer van Portaal zou vallen. Wanneer uiteindelijk wordt toegegeven, wordt vanuit Portaal geen actie ondernomen. Contact opnemen is onmogelijk. Eerder contact is niet gelogd. Mensen zijn op de hoogte van een dossier, terugbel verzoeken vinden plaats vanuit een anoniem nummer, vervolgens opnieuw contact opnemen onmogelijk.

    Mocht je een woning zien van Portaal, onderzoek zorgvuldig al je andere opties. Dit moet als laatste redmiddel worden gezien in wanhopige situaties.

    Sterke punten
    Helaas was de prijs van de woning aantrekkelijk

    Zwakke punten
    Helaas alles wat boven al genoemd is. Sterke punten zijn er eigenlijk niet. De lage huurprijs van middensegment lijkt een valkuil voor alles wat je daarna mee te maken krijgt.

    Reviews elders

    Voor meer reviews zie: https://opiness.nl/review/portaal?page=2

    Sterke punten
    zie reviews

    Zwakke punten
    zie ook reviews elders

    Asbest overvecht

    Sluit je aan!



    NPO
    Logo Zembla
    Zembla

    Volgen
    Onafhankelijke onderzoeksjournalistiek
    Home
    Kijken
    Lezen
    Luisteren
    Tip de redactie
    Colofon
    Renovatiewoede
    21-02-2018

    leestijd 2 minuten

    1029 keer bekeken


    bewaren
    Renovatiewoede 1
    Er is geen ontkomen aan. In het hele land gaan miljoenen huurwoningen volledig op de schop om duurzaam te worden. Maar bij die grootschalige renovaties gaat het regelmatig mis tussen de bewoners en de woningcorporaties. Huurders die maanden in het stof en lawaai zitten, worden gek van het renoveren in bewoonde staat. De overlast, onveilige situaties, gebrek aan inspraak en de afwikkeling van de schade zorgen voor onrust en boosheid.


    ZEMBLA onderzoekt renovaties in Soest en Utrecht-Overvecht, waar bewoners het aan de stok hebben met woningbouwvereniging Portaal. Zo moest Violeta Nicolic (Utrecht) een advocaat in de arm nemen om haar recht op een logeerwoning af te dwingen. De gedocumenteerde klachten van Mohammed Siamari (Utrecht) over de asbestverwijdering in zijn flat zijn door Portaal terzijde geschoven, maar de inspectie is een onderzoek gestart.

    Elke woning CO2 neutraal
    Ruim 2 miljoen sociale huurwoningen moeten worden gerenoveerd en verduurzaamd. Op grote schaal worden gevels geïsoleerd en kozijnen vervangen. "Elke woning moet CO2 neutraal worden, dus elke woning moet op de schop", zegt Bernard Wientjes van Taskforce Bouwagenda. Bewoners moeten weken kamperen in hun eigen woning terwijl noodvoorzieningen voor douches met buren worden gedeeld. Wientjes roept woningbouwcorporaties op huurders serieus te nemen met hun klachten. "Ze hebben nu te veel last, dat kan beter. Ga in overleg met de bewoners, het is geen dictatuur."

    In Utrecht-Overvecht is asbest aanwezig in de flats aan de St. Maarten-, Bangkok- en Ankaradreef. Een voorlichtingsfilmpje over de manier waarop de asbest wordt verwijderd, heeft onrust veroorzaakt. Asbestdeskundige Ton Witteman kan zich dat goed voorstellen: "Ik krijg daar geen goed gevoel bij. Je kunt niet uitsluiten dat er zo asbest vrijkomt."

    Portaal laat weten dat er volgens de geldende regelgeving wordt gewerkt, "maar het blijft mensenwerk". En "we leren van project naar project."

    Regie: Ton van der Ham
    Research: André Nelis
    Eindredactie: Manon Blaas

    Sterke punten
    Gezondheid in gevaar brengen

    Zwakke punten
    en net doen alsof je voor je huurders zorgt

    Slechte verhuurder

    Deze verhuurder geeft niks om het woongenot van hun huurders. Het gaat ze enkel om het cashen van de huur. Ik heb in 2 verschillende woningen gewoond van Portaal en mijn vrienden hebben/ hadden ook een Portaal woning. Waaronder een tussenwoning met een bouwjaar van 2003. Allemaal zeer gehorig!
    Ik heb in een extreem gehorig appartement gewoond van Portaal met verwarde personen aan de wiet en coke als buren die 's nachts leven. Die 's nachts dus ook bezoek in huis hebben en leven alsof 3 uur 's nachts, 3 uur in de middag is. Met als gevolg overlast. Als je een melding maakt van geluidsoverlast, krijg je van Portaal te horen dat het gewoon leef geluiden zijn. Hoort bij het pand, doe maar oordoppen in als je niet kan slapen. Politie bellen heeft ook geen nut, want die wijst naar Portaal. En als je Portaal zo ver krijgt (na aandringen) een geluidsmeting te doen, hebben ze het lef om met een vals rapport aan te komen om je wijs proberen te maken dat het "normale leefgeluiden" zijn, terwijl de werkelijkheid is dat alle normen worden overschreden.

    Het zijn narcisten die je gaslighten. Zelfs als de rechter je in het gelijk stelt, hebben ze het lef je een trap na te geven met de boodschap dat er niks aan de hand was, terwijl de rechter anders heeft geoordeeld.

    Portaal heeft allerlei regels in hun huurvoorwaarden staan. Maar zodra blijkt, dat in het nadeel van Portaal, hier niet aan wordt voldaan, gelden deze regels ineens niet meer.

    ALS JE EEN WONING ZOEKT WAAR JE RUST EN WOONGENOT WILT, BLIJF DAN WEG BIJ PORTAAL!

    Sterke punten
    Liegen, gaslighten en problemen op de huurder afschuiven.
    Hun ontmoedigingsbeleid wordt zeer goed nageleefd.

    Zwakke punten
    De hele woningcorporatie Portaal.

    Meer aandacht overlast aan pak

    Heb regelmatig overlast vd buren invm honden geblaf.dit gaat al 4 jaar zo.wijkagent kan niks doen.buurtbemiddeling werkt niet.verhuurcomissie doet ook niks.zou fijn zijn als er meer aangedaan word.vaak moet het eerst een conflikt worden.met geweld.waarom!!!

    Sterke punten
    Nvt

    Zwakke punten
    Wachten telang sneller actie.betreft overlast

    Leugenaars

    In maart 2021 mijn vorige woning opgeleverd aan Portaal, men heeft toen gebruikt gemaakt \\r\\nvan de door hen opgestelde strenge checklist. Alles netjes achtergelaten \\r\\n\\r\\nDe woning die ik \\r\\nhad geaccepteerd in een andere wijk te Utrecht, had buitengewoon veel gebreken. \\r\\n\\r\\nVOC heb ik meermaals om opheldering gevraagd. Zij hebben niets willen uitvoeren. De opzichter dacht boven de wet te staan met \\r\\nzijn secretaresse en zijn administratieve krachten. Zij hebben willens en wetens gebreken verborgen proberen te houden. Ze liegen alles bij elkaar, ze zijn zelfs zo laag gezakt dat ze bedrijven die zij inhuren vragen vragen te liegen. Ik heb voldoende dossieropbouw\\r\\n \\r\\nZij weten zich ineens gemaakte afspraken niet te herinnering. \\r\\n\\r\\nMijn advocaat in de renovatiekwestie heeft een aantal leugenaars al ontmaskerd. \\r\\n\\r\\nPortaal heeft haar verplichtingen conform huurcontract niet na wil komen. \\r\\n\\r\\nZe proberen huurders monddood te maken, te intimderen en laten hun VBTM advocatenkantoorje een brief met veel bullshit opstellen. Een kantoorje dat hard blaft ongefundeerde sommaties stuurt, een hoop juridische nonsens verzint. \\r\\n\\r\\nSchuldeisersverzuim denken ze toe te passen op een dakpan die alleen middels een hoogwerker van buiten kan worden vervangen. \\r\\n\\r\\nHun advocaat liegt ook over stukken van Feenstera, Hij loog over de kruipruimtes die zij niet hebben willen legen. \\r\\n\\r\\nBij de klacht aan de NoVA geeft deze lafaard zijn cliente overal de schuld van. Hij doet zich onnozel voorkomen wanneer het hem schikt.\\r\\n\\r\\nHij probeert tevens essentiële stukken aan de kantonrechter verborgen te houden. \\r\\n\\r\\nIk heb Portaal gedagvaard. Ik zal daar de rest van de leugenaars van Portaal oproepen en ontmaskeren \\r\\nVeel huurders klagen over onderhoud dat Portaal niet wil uitvoeren. \\r\\n\\r\\nMeerdere dakpannen die naar beneden zijn gevallen, gevaarzetting, verwarming die niet functioneerde, kruipruimtes die vol zaten met puin en rotzooi daardoor veel last van ongedierte. Tuinmuur die op instorten stond, diverse lekkages door slecht dakbeschot. Installatie cv die niet in orde was Stank door sifon die door hen niet juist was bevestigd enz.enz\\r\\n\\r\\nVeel huurders klagen over onderhoud dat Portaal niet wil uitvoeren. Ik adviseer hen om meteen de Gemeente toezicht en handhaving te doen inschakelen, een politieke partij of een goede advocaat. \\r\\n\\r\\n

    Zwakke punten
    Geen,\\r\\n

    Bloed onder mijn nagels

    WAT EEN VERSCHRIKKELIJKEEEEEE WONINGBOUWCORPORATIE. Ik heb door de medewerkers een paniekaanval gekregen!!!’ Zo ziek zijn jullie! Het is niet normaal wat jullie met een mens doen!!’ Wij zijn niet de eerste en ook niet de laatste slachtoffers! Om te janken! Ondanks het netjes benaderen en uitleggen heeeeeftt heeet god:&;&;&;@;@;@ nog steeds geen nut!!!! Voorwat!!! En dan zeggen we zijn druk? Weinig medewerkers. Maar we betrappen de medewerkers van portaan dansen en gierend een hele middag in een woning waar ze chillen en hun tijd doden? Wat druk zeggggggg!!!! Er zijn beelden!!

    Sterke punten
    Slecht slecht slecht

    Zwakke punten
    Slecht slecht slecht!

    Schandalig

    Wat een schande van Portaal. Mijn moeder woont in een flat waarvan de haldeur niet meer automatisch open gaat. M’n moeder loopt met een rollator en moet iedere keer als er bezoek komt naar beneden om de deur open te doen. Zij woont gelukkig op de 1e etage maar er zijn bewoners die op 9 wonen en slecht ter been zijn en die moeten ook naar beneden. De deur is nu al 10 dagen defect. Portaal moet zich dood schamen. Daar zitten echt de verkeerde mensen op de verkeerde plaats. Tenzij het hun eigen vader of moeder betreft. Hoop dat zij er mee te maken krijgen. Jullie zijn een schande voor de woningmarkt.

    Sterke punten
    Geen enkele.

    Zwakke punten
    Vreselijke mensen werken daar(kantoor) niet de monteurs want die klagen ook steen en been

    Kleine Oord Arnhem Woningen Gehorig

    Nooit bij Portaal een woning huren aan de Kleine Oord in Arnhem De appartementen complex zijn erg gehorig!

    Sterke punten
    Geen sterke punten

    Zwakke punten
    Erg zwak

    Zéér slecht

    LET OP!👈
    Mijn ervaringen in een korte periode.
    Sociale huurwoningen van Portaal aan Het Kleine Oord te Arnhem ondanks de renovatie & andere sociale huurwoningen in bepaalde wijken in Arnhem zijn zéér gehorig en hierdoor minder geschikt zijn voor huishoudens met kinderen en nieuwe huurders die niet op zoek
    zijn naar onrust (geluid) overlast, vervuiling, criminaliteit & bewoners met psychische problemen. Mijn advies: Ga hier niet wonen als je hier thuis tot rust wilt komen!
    Niet doen! Ik ben daar onder gegaan Te veel stress en rare bewoners die daar jaren wonen die denken heel wat te zijn Mensen met rugzakjes!

    Sterke punten
    N.v.t.

    Zwakke punten
    Los het zelf maar op mentaliteit
    Niet altijd tactvol naar oplossingen zoeken!

    NOG NOOIT ZO SLECHT GEHAD!

    Meerdere huurwoningen gehad bij woningcorporaties maar nog nooit zo slecht als Portaal! Nemen niet hun verantwoordelijkheid, onaardig personeel. Woning valt nog net niet uit elkaar en Portaal wilt niks doen!! Je kan nog beter in een kartonnen doos wonen. Belachelijk!!!!

    Sterke punten
    Die zijn er niet

    Zwakke punten
    - Nemen niet hun verantwoording.
    - Dingen die men geleverd moet hebben wordt niet gedaan.
    - Grote mond aan de telefoon

    Slechte service van huurportaal

    Huurpotaal lijkt op het eerste oog aantrekkelijk met een openingsperiode van 14 dagen, waarna 20 euro per maand wordt aangeschreven. De service is niet netjes en erg onprofessioneel, veel woningen worden aangeboden die niet voldoen aan de eisen die je stelt. Daarnaast is afmelden vrijwel onmogelijk, waardoor je erg lang aan het abonnement hangen blijft.

    Zwakke punten
    zwakke communicatie, moeilijk te annuleren

    Nieuwe Keuken na 22 jaar

    Omdat ik te netjes met mijn huurwoning omga krijg ik na 22 jaar een nieuwe keuken maar geen tegels😂😂 de keuken wordt een standaard keuken. Dus krijg ik 2 kasten minder. Mijn buren 3 jaar geleden een nieuwe keuken incl tegels. De keuken die daar uitging was 5 jaar oud dus voel ik me gediscrimineerd. de opzichter van portaal zei dat hij dit knarsetandend toe moet geven. Belachelijk toch. Het ergste vind ik nog dat de nieuwe keuken bij de buren nu als schroot in de tuin ligt. Incl tegels.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Laten de bewoners in de kou staan

    Woningruil

    We hebben gisteravond formulieren in gevuld voor woningruil.
    Dit alles is voorspoedig verlopen, bankafschriften ,jaaropgave, BRP formulier Kosten 15 euro.
    dag er op even contact gezocht met Portaal ,tot mijn verbazing namen ze geen nieuwe woningruil opdrachten meer aan tot juni.
    Meld dit dan op de site van Portaal en ik had de aanvraag niet gedaan, en had me nog 15 euro gescheeld.
    Van het kabinet zouden oudere mensen grote huizen moeten verlaten om doorstomers meer kans te bieden.
    wij willen dit ook ,maar Portaal ziet dit toch weer net even anders .
    Huur prijs is het zelfde ,dus zeg het me maar.
    Als ze voor oudere wat meer zouden bouwen ,dan hadden we geen woningruil aan hoeven vragen
    Met 38 woonjaren zijn we al jaren bezig , maar vissen steeds achter het net.

    Sterke punten
    Ze schrijven iedere maand netjes de huur af!

    Zwakke punten
    En als 2 huishoudens willen ruilen is het Portaal wel die ze tegen houd.
    De huur is even duur ,wat is het probleem?
    en ouderen willen graag kleiner wonen.

    Vanaf september kapotte verwarming

    Waardeloos. Ouders al vanaf september met kapotte verwarming. Iedere keer doorgestuurd naar Bonarius. Net zo waardeloos als Portaal. Bonarius zegt tegen portaal dat het opgelost is. Pure leugens

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Corruptie

    Als u geweigerd word bij portaal. Vraag altjjd de documenten waarom.

    Bij mij hebben ze een corrupte berekenjng gemaakt om mij te kunnen weigeren.
    Namelijk 1 salaris maand honderden euros vanaf gehaald zo dat ik niet in aanmerking kom.

    Hiervan gaan wjj juridsche stappen nemen tegen portaal.

    Dien ook geen klacht in tegen portaal op hun website. Die handelen de medewerks zelf af.

    Voor klachten kunt u naar de klachten commissie regio nijmege website gaan.

    Dan zult u snel eerlijker behandeld worden.

    Sterke punten
    Aardig overkomen

    Zwakke punten
    Roddelen onderling handelen eigen klachten af onderling

    Portaal Amersfoort zijn leugenaars en bedriegers

    Wat een asociale en onaardige mensen werken er bij Portaal. Bah!

    Portaal leiden

    Also mensen ze bedriegen je als je wat zeg dan staat de huismeester van portaal voor je deur en die bedriegt je dan met de dood

    Sterke punten
    Geen aso volk

    Zwakke punten
    Slecht onderhoud en het zijn oplichters ze stelen spullen van je als je een renovatie heb en dan mag je niks zeggen

    Weggepest

    De buitenlanders worden voorgetrokken en de Nederlandse worden weg gepest en als je wat zeg dan wordt je bedreigd door de huismeester van hun met de dood

    Sterke punten
    Geen je wordt weggepest

    Slechte onderhoud

    Mijn klachten worden genegeerd en geeft het niet op en asociaal aan de lijn met een medewerker Menno Verhoog! Door naar de huurcommissie

    Zwakke punten
    Alles

    Portaal niet sociaal

    Ze profiteren van "convenaten" met de overheid, maar dat zou niet niet moeten want ze zijn ultra commercieel, geen greintje sociaal.

    Gevoel van oplichting !

    Na 32 jaar trouw gehuurd te hebben, kreeg mijn moeder (96 jaar) een afrekening waarop onder andere stond dat zij een deur oud voor nieuw moest vervangen/betalen, omdat er in de deur (32 jaar en hartstikke afgeschreven) een heel klein deukje/beschadiging zit. Kosten € 275,00 !!!!!
    Die deur heeft 32 jaar geleden hooguit 40 gulden gekost !
    Na veel gemail en gebel (zeer slecht bereikbaar ook) uiteindelijk een voorstel van Portaal om de factuur te halveren. Omdat ik het vreselijk zat ben om überhaupt verder te communiceren met deze nare organisatie, ben ik akkoord gegaan, maar onder PROTEST en met pijn in mijn hart !
    Want dit voelt echt als oplichting en een nare trap ná ! De woning gaat vrijwel zeker gerenoveerd worden, dus waarom een trouwe huurder nog zo'n oude deur laten betalen voor een nieuwe ???! Echt geen goed woord voor over.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    zie verhaal

    Bouwval van portaal

    Sinds 24 februari 2020 huur ik van portaal. tijdens de bezichtiging was men bezig in de woning en zat er geen keuken of badkamer meer in. Overal stond bouwmateriaal en deuren. nadat ik de sleutel kreeg op kantoor en ik de woning betrad zag ik vele zaken die niet in rode waren. kapot raam. overal verf op deuren deurposten, ramen, tegels, kozijnen, Trap vol lijmresten, plafonds vuil en geel, muren donker geverfd, vochtplekken in buitenwanden, grote vochtplek in de vloer.
    Alles doorgegeven en er dagen niets op gehoord. Ondertussen werd duidelijk dat de grote vochtplek in de vloer een lekkage van de cv was. na dagen verholpen en nu al maanden schimmel op de vloer. Na weken zeuren over de klachten en geen actie van portaal deed men ineens niets meer vanwege corona. half mei dan toch inspectie en nu worden lekkages ontkent en doet men alsof ze gek zijn. Vorige week plafond gewit door portaal en wat verf her en der verwijderd verder niets. Vandaag zou men wc komen vervangen en tegelwerk vernieuwen maar dit ging niet door omdat men een dixi op straat wilde plaatsen waardoor ik 3 verdiepingen moet lopen om dan buiten het gebouw aan de openbare weg te moeten kakken, om nog maar te zwijgen van het feit dat portaal weet dat ik copd patient ben en ze geen enkele maatregel hebben genomen om te zorgen dat ik geen last van de bouwstof zou krijgen. dus werkzaamheden hebben ze gewoon afgeblazen op het laatste moment. Inmiddels advocaat genomen want uit houtwerk van gevel wat verrot is komen kevertjes mijn huis in wat ook al lange tijd bekend is bij portaal. Alle gebreken zijn volgens de eigen checklist van portaal en diende verholpen te worden door de vorige bewoner. en de kapotte zaken had portaal moeten doen voordat ik de sleutel kreeg.

    Sterke punten
    Ze kunnen liegen en bedriegen als de beste.

    Zwakke punten
    Totaal geen respect voor hun betalende klanten. ze negeren alles en als je boos wordt kan je een brief krijgen waarin ze janken dat je boos bent.


Bezoek Portaal

Schrijf een review