Wij zijn Lefier! Een woningcorporatie met ambities in Noord-Nederland. Met vestigingen in Groningen, Hoogezand, Stadskanaal, en Emmen. We zetten ons elke dag in voor betaalbaar wonen in goede buurten en wijken. Klantgericht en betrokken bij de samenleving. Lefier: wonen met karakter.
Ben extra naar emmen gekomen.lefier telefonisch niet te bereiken.Verzorg mijn zeer zieke partner in tweede exlohermond.Ben naar de ta darts gegaan toen ik terug kwam kreeg ik 3 sleutels in mijn hand gedrukt alles o.k.
Ik het kastje open gemaakt van de opladekabel en haal de oude eruit wil de nieuwe oplader plaatsen kan niet de stekker is veel te groot dus het kastje kan niet meer dicht.
Schande.Hij had tenminste kunnen kijken dan had hij het gezien.
Sterke punten Als je ze bereikt de vriendelijkheid
Heb vanmorgen geprobeerd om te bellen anderhalf uur.
Moest mijn psycho afzeggen ga zo wel naar de tandarts wacht 7 weken op de afspraak.
Heel erg we hebben het druk steeds u heeft nog 2 voor u en dat 45 lang dat is niet waar kan niet .Dan weer gebeld 8 voor u nee bel niet meer als de persoon van lefier komt kan hij het bij mijn buurvrouw afgeven een sleuteltje.
Er is al een half jaar lekkage in mijn woning, ik heb de melding gemaakt en zelf aangegeven waar en wanneer het lekte.
Er is iets aangedaan waardoor het nu veel erger geworden is,,hele vloer blank en veel schade aan spullen.
Ik heb nu inmiddels 7 maal gebeld en het probleem voorgelegd, elke keer word er gezegd je word terug gebeld en we houden je op de hoogte. Helaas ik hoor niets van ze.
Wel lekker geld ontvangen, maar hulp bieden ??
Zou het nog ooit eens gerepareerd worden? En de schade (laminaat vloer en mooie oude boekken ) vergoed worden?
Ach ja het is immers nog maar een half jaartje zo, de huur word betaald dus waarom druk maken.
Huur al 20 jaar van Lefier. Ik heb gezien hoe deze flats veroudert raakten en hoe moeizaam het gaat om een simpel daklekkage of lekkage/schimmels op gelost te krijgen met deze woningbouw. Je kan niet alles goed doen of direct. Dat is begrijpelijk maar hoe deze woningbouw met hun huurders omgaat is echt frappant. Jaren moeten strijden voor een badkamer (lekkage bij de ons en onderbuurman). Dikke waterschade in de keuken maar daar gaat niks gebeuren want de keukenkastjes zien er nog goed uit. (Hele vloer en onder de keukenkastjes is er sprake van schade en schimmel). Zij komen met een planning voor de verbouwing die nergens opslaat. Je kan dit ook niet weigeren, zelfs als je voldoet aan alle dingen die zij willen bouwen. Beetje vreemd maar goed. Verder, arrogantie ten top. Me huis ziet er niet meer uit. Ben blij dat ik wegga maar ik wil wel oproepen om wat netter met die oude mensen om te gaan. Zij hebben die geduld niet.
Sterke punten Sommige bedrijven die zij inhuren zijn echt heel fijn en zorgen ook dat het werk gebeurd. Ook als de opdracht niet goed door is gegeven door Lefier.
- ze staan je wel te woord maar of er wat gebeurt is altijd 40/60.
Zwakke punten Je zal moeten strijden als je wilt dat er iets gemaakt wordt in je huis.
- klachten worden vaak niet goed doorgegeven aan bepaald bedrijf waardoor je soms 4 x moet afspreken voordat het duidelijk is voor hun wat het probleem is.
In de zomerperiode heeft lefier mijn tuinset/elec grasmaaier gestolen omdat het troep zou zijn, afspraak was dat het op het terras moest staan en dat stond het ook..
Toch hebben ze alles meegenomen en weggegooid, ik was witheet en heb met veel hangen en wurgen slechts 300,- ontvangen waar ik mijn spullen niet mee terug kan halen..
Ze zijn bij lefier brutaal, bijdehand en komen geen afspraak na.
Waardeloos bedrijf, heel snel opdoeken deze bende en iedereen vervangen !!
Woning is immers nooit verbeterd na de wensen van de klant, enige wat ze willen is likje verf hier en daar zodat het lijkt alsof ze de zaak goed draaiende houden maar schijn bedriegtâ¦
Nooit is mijn woning geholpen aan ventilatie, ik krijg de ene klacht na de ander die ze nooit oplossen en mij achterlaten met stress..
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Heb lekkage in de woning ze kunnen pas over twee weken komen vanwege de bouwvak en hun personeel op vakantie moet! belachelijk telefoniste aan de lijn zeer bijdehand.laminaat is nu kapot ik ga hier zeker werk van maken!!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Nooit maar dan ook nooit hulp verlenen
mijn dochter heeft net een appartementje gehuurd van lefier
maar de staat waarin het verkeerd is verschrikkelijk van deurposten die er maar half op zitten buitenste deelontbreekt gewoon deuren kapot douche tegels roestige raambeslag etc
Sterke punten tja niet hun netheid
Zwakke punten overal makkelijk van af willen komen
Uit hoofde van mijn werkzaamheden heb ik de afgelopen maand meerdere huurwoningen van Lefier gezien bij de oplevering aan een nieuwe huurder. De woningen zijn stuk voor stuk uitgewoond. Smerig en verwaarloosd. Daar wordt je al nieuwe huurder echt niet blij van! Lefier zelf daarentegen is gevestigd in een super de lux kantoorgebouw, nieuw en fris. Met glimmende folders. Pas na Lefier op deze slechte oplevering gewezen te hebben volgt actie. Er komt iemand langs om te kijken naar de klachten. Waarom doet Lefier niet een goede check vooraf? Mogelijk omdat ze erop gokken dat veel nieuwe huurders in het segment van de sociale huurwoningen niet voldoende assertief zijn. Zorg dus dat je dat wel bent als je met een huurwoning van Lefier te maken krijgt!
Sterke punten Vriendelijke ontvangst op het kantoor van lefier
Zwakke punten Geen betrokkenheid bij de kwaliteit van wonen. Geen beleid om de nieuwe huurder te verwelkomen.
Lefier staat er bekend om onderscheid te maken tussen verschillende huurders de ene krijgt iets wel de ander niet elke jaar gaat je huur omhoog maar service ho maar ernstige schimmel in douche verouderende douche waar je in moet leven waardoor je gezondsheidsklachten krijgt als je dan ook iets wilt aanvragen word er meteen naar je gekeken of je een zeurderd bent en krijg je alleen maar te horen dat ze niet veel geld meer mogen besteden aan het huis terwijl ik de jackpot betaal elke maand ik vind dat je als huurder totaal niet in je recht staat hoe kan dit als iedereen elke maand netjes hun huur betaald!!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Meet service verlenen je niet steeds afwimpelen naar de geschillen commissie
Deze woningbouw is zo nalatig die laten ons wonen in huizen van 1953 die van ellende uit elkaar vallen waar de scheuren aan de buitenkant van de flat zitten en de stuclagen ineens loslaten en op je lichaam komen te vallen geen brand trap geen rookmelders en scheuren in de balkons lefier doet er niks aan terwijl deze huizen eigenlijk al tegen de vlakte moeten wij voelen ons als huurders aan de Arubastraat niet meer veilig ook hebben we vocht problemen terwijl ilongpatiënt ben kortom de slechtste woningbouw van groningen
Zwakke punten Geen oplossing vinden en ze zijn laks
Ik heb me aangemeld als kamerzoekende. Netjes het geld betaald en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks! Ik heb op een bevestiging na nooit maar iets van een mailtje gezien. Ook geen uitleg van hoe het in zijn werk gaat. Noppes. Niet gek trouwens, want er valt niks uit te leggen als je niks uitvoert. Erg teleurstellende zaak. Je kunt veel beter via Facebook een kamer zoeken.
En als je dan je geld terugvraagt, zijn ze er opeens als de kippen bij...ongelofelijk. Niks teruggekregen overigens.
Sterke punten Niet te benoemen, omdat je niks van ze hoort
deze corporatie heeft al vele jaren een nare bedrijfscultuur; huurders vernachelen wordt heel gewoon gevonden.
Sterke punten klein onderhoud wordt dankzij de afspraakplanning vaak snel en ook wel goed gedaan. De uitvoerende medewerkers zijn doorgaans aardig en behulpzaam.
Zwakke punten overdaad aan weinig deskundige duurbetaalde managers.
onbetrouwbaar. men liegt wat af.
geen toezicht op gedrag van medewerkers.
oplossen van ernstige problemen wordt eindeloos vertraagd.
De service van Lefier is super. Als er iets kapot is kan je dit gemakkelijk online/telefonisch aangeven en wordt dit zsm opgepakt. De communicatie is goed. En ze proberen hun woningen te verduurzamen. Ik ging mijn rekeningnummer wijzigen en werd een uur daarna al gebeld dat het geregeld was. Ik ben echt heel erg tevreden.
Drie maanden lang op een woning moeten wachten en elke keer weer een datum geven wanneer de woning klaar is maar dan niks laten horen.Als je dan belt voor informatie ,wordt je ook nog uitgescholden .
Zeer autoritaire medewerkers (voelen zich heel wat) Op klachten wordt niet gereageerd en als er wordt gereageerd dan wordt de klacht afgehandeld door de persoon waar de klacht over gaat?
Afspraken worden niet nagekomen ,geplande werkzaamheden worden zonder tegenbericht naar de bewoners gewoon geannuleerd.
Zelfs sommige medewerkers klagen over Lefier ,ingehuurde mensen worden ook gewoon uitgescholden als ze informatie willen inwinnen .Zetten ons naast een Tokkie(wat bekent was bij Lefier maar niet vermelden bij het aanvaarden van de woning) maar ook hier wordt niks aan gedaan.Dan toch maar weer verhuizen en deze keer dus maar naar Domesta.
Zo jammer ,vroeger in de tijd van Wooncom was het nog een leuke woningbouwvereniging ,menselijker en toen hielden ze zich nog aan de afspraken maar nu gaat het alleen nog om de pure winst .
Sterke punten De huurder als een stuk stront behandelen.
Ik woon sinds kort in Klazienaveen, toen ik de woning aanvaarde zijn er afspraken gemaakt, maar niet of nauwelijks nagekomen. Tot dat hier een man kwam ( Richard ) die alles voor mij regelde. En ja hoor binnen een week was mijn huisje klaar.
Huichelaars. Verbouwen van alles en plaatsen zonnepanelen, maar laten de huur onredelijk hoog en geven me maar 40 min water per dag en de verwarming op max 20 graden. Kan niet afwassen en de kleinkinderen laten douchen. Kan geen badje lauw water vol laten lopen in de zomer. En dat allemaal voor een verdomd hoge huurprijs en kosten.
De laagste kring van de hel is gereserveerd voor jullie hufters!
Er staan leuke woningen voor studenten dus ik kijk mee voor mijn dochter die in Groningen gaat studeren en we wonen op de Drentse platteland dus zien wel dat het een behoorlijk stapje terug is in dit stukje noordelijke Randstad.
Je moet eerst 30,- betalen om op een woning te reageren terwijl je niet weet of dit oud aanbod is dat mogelijk al lang verhuurd is. Als dat zo is heb je ten onrechte 30,- betaald dus misleiding.
Medewerkers van Lefier, er moet dus een voorwaardelijke inschrijvingsmogelijkheid zijn ofwel wordt de woning aangeboden terwijl die niet beschikbaar is geld terug dus.
Sterke punten als al het aangeboden nog beschikbaar is dan een mooi aanbod
Zwakke punten mogelijk misleiding in het geval dat het aangebodene er niet meer is
kan verder niets vertellen dan dat lefier het grootste huichelbedrijf van nederland is.. klachten lachen ze weg. onderhoud doen ze niet aan. mondjesmaat (met veel aandringen) maken ze dingen klaar. Vocht schimmel kou hoge energie rekening enz enz kernwoorden voor lefier. Mensen die klachten afhandelen, zijn corrupt. Liegen vrolijk verder, en niemand die hem wat doet. meerdere mensen in mijn omgeving hebben alleen maar nare ervarings. sommige mensen kunnen alles (vraag me niet hoe )klaarkrijgen. En anderen kunnen nog geen tochtstripje krijgen. keukenkast deurtje duurt al vanaf maart 2018 nog niet binnen Lekkage al vanaf december 2017. vocht en toch problemen al vanaf 2007.
Sterke punten Zeer snel in versturen van herrinerings en aanmanings.
Zwakke punten alles waar ze op hun manier voor staan. zijn groffe leugens.
Pas op met dit achterlijk clubje! Een groepje idioten dat niets doet behalve woningen aan hun vrienden en familie stiekem toewijzen(heb opnamens met bewijzen) en idiote oude wijven waaronder die Broekema die eerst op haar bek moest krijgen voordat ze normaal deed tegen bewooners!
Klacht
Ben extra naar emmen gekomen.lefier telefonisch niet te bereiken.Verzorg mijn zeer zieke partner in tweede exlohermond.Ben naar de ta darts gegaan toen ik terug kwam kreeg ik 3 sleutels in mijn hand gedrukt alles o.k.
Ik het kastje open gemaakt van de opladekabel en haal de oude eruit wil de nieuwe oplader plaatsen kan niet de stekker is veel te groot dus het kastje kan niet meer dicht.
Schande.Hij had tenminste kunnen kijken dan had hij het gezien.
Sterke punten
Als je ze bereikt de vriendelijkheid
Klacht
Heb vanmorgen geprobeerd om te bellen anderhalf uur.
Moest mijn psycho afzeggen ga zo wel naar de tandarts wacht 7 weken op de afspraak.
Heel erg we hebben het druk steeds u heeft nog 2 voor u en dat 45 lang dat is niet waar kan niet .Dan weer gebeld 8 voor u nee bel niet meer als de persoon van lefier komt kan hij het bij mijn buurvrouw afgeven een sleuteltje.
Slechte dienstverlening
Dit is qua service en dienstverlening
DE allerslechtste woningbouwcooperatie van Groningen.met wachttijden van meer dan uur aan de telefoon.
Kortom
Blinken niet uit door klantvriendelijkheid.
Met
Sterke punten
Heeft geen sterke punten
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid en telefonische bereikbaarheid
Rampzalig
Er is al een half jaar lekkage in mijn woning, ik heb de melding gemaakt en zelf aangegeven waar en wanneer het lekte.
Er is iets aangedaan waardoor het nu veel erger geworden is,,hele vloer blank en veel schade aan spullen.
Ik heb nu inmiddels 7 maal gebeld en het probleem voorgelegd, elke keer word er gezegd je word terug gebeld en we houden je op de hoogte. Helaas ik hoor niets van ze.
Wel lekker geld ontvangen, maar hulp bieden ??
Zou het nog ooit eens gerepareerd worden? En de schade (laminaat vloer en mooie oude boekken ) vergoed worden?
Ach ja het is immers nog maar een half jaartje zo, de huur word betaald dus waarom druk maken.
Ze zullen zelf eens lekkage hebben !!
Zeer ontevreden dus.
Sterke punten
Geld incasseren
Zwakke punten
Geen problemen oplossen
Niet huren
Huur al 20 jaar van Lefier. Ik heb gezien hoe deze flats veroudert raakten en hoe moeizaam het gaat om een simpel daklekkage of lekkage/schimmels op gelost te krijgen met deze woningbouw. Je kan niet alles goed doen of direct. Dat is begrijpelijk maar hoe deze woningbouw met hun huurders omgaat is echt frappant. Jaren moeten strijden voor een badkamer (lekkage bij de ons en onderbuurman). Dikke waterschade in de keuken maar daar gaat niks gebeuren want de keukenkastjes zien er nog goed uit. (Hele vloer en onder de keukenkastjes is er sprake van schade en schimmel). Zij komen met een planning voor de verbouwing die nergens opslaat. Je kan dit ook niet weigeren, zelfs als je voldoet aan alle dingen die zij willen bouwen. Beetje vreemd maar goed. Verder, arrogantie ten top. Me huis ziet er niet meer uit. Ben blij dat ik wegga maar ik wil wel oproepen om wat netter met die oude mensen om te gaan. Zij hebben die geduld niet.
Sterke punten
Sommige bedrijven die zij inhuren zijn echt heel fijn en zorgen ook dat het werk gebeurd. Ook als de opdracht niet goed door is gegeven door Lefier.
- ze staan je wel te woord maar of er wat gebeurt is altijd 40/60.
Zwakke punten
Je zal moeten strijden als je wilt dat er iets gemaakt wordt in je huis.
- klachten worden vaak niet goed doorgegeven aan bepaald bedrijf waardoor je soms 4 x moet afspreken voordat het duidelijk is voor hun wat het probleem is.
Criminelen
In de zomerperiode heeft lefier mijn tuinset/elec grasmaaier gestolen omdat het troep zou zijn, afspraak was dat het op het terras moest staan en dat stond het ook..
Toch hebben ze alles meegenomen en weggegooid, ik was witheet en heb met veel hangen en wurgen slechts 300,- ontvangen waar ik mijn spullen niet mee terug kan halen..
Ze zijn bij lefier brutaal, bijdehand en komen geen afspraak na.
Waardeloos bedrijf, heel snel opdoeken deze bende en iedereen vervangen !!
Woning is immers nooit verbeterd na de wensen van de klant, enige wat ze willen is likje verf hier en daar zodat het lijkt alsof ze de zaak goed draaiende houden maar schijn bedriegtâ¦
Nooit is mijn woning geholpen aan ventilatie, ik krijg de ene klacht na de ander die ze nooit oplossen en mij achterlaten met stress..
Waardeloos dit en dat in NLâ¦..
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel om hier te vermelden
klantenservice levert service niet
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten
Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
klantenservice levert service niet
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten
Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Weer slechte service zoals gewoonlijk
Heb lekkage in de woning ze kunnen pas over twee weken komen vanwege de bouwvak en hun personeel op vakantie moet! belachelijk telefoniste aan de lijn zeer bijdehand.laminaat is nu kapot ik ga hier zeker werk van maken!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Nooit maar dan ook nooit hulp verlenen
huurhuizen worden verschrikkelijk opgeleverd aan de nieuwe huurder
mijn dochter heeft net een appartementje gehuurd van lefier
maar de staat waarin het verkeerd is verschrikkelijk van deurposten die er maar half op zitten buitenste deelontbreekt gewoon deuren kapot douche tegels roestige raambeslag etc
Sterke punten
tja niet hun netheid
Zwakke punten
overal makkelijk van af willen komen
geld wel willen vangen maar nx voor doen
Uitgewoond
Uit hoofde van mijn werkzaamheden heb ik de afgelopen maand meerdere huurwoningen van Lefier gezien bij de oplevering aan een nieuwe huurder. De woningen zijn stuk voor stuk uitgewoond. Smerig en verwaarloosd. Daar wordt je al nieuwe huurder echt niet blij van! Lefier zelf daarentegen is gevestigd in een super de lux kantoorgebouw, nieuw en fris. Met glimmende folders. Pas na Lefier op deze slechte oplevering gewezen te hebben volgt actie. Er komt iemand langs om te kijken naar de klachten. Waarom doet Lefier niet een goede check vooraf? Mogelijk omdat ze erop gokken dat veel nieuwe huurders in het segment van de sociale huurwoningen niet voldoende assertief zijn. Zorg dus dat je dat wel bent als je met een huurwoning van Lefier te maken krijgt!
Sterke punten
Vriendelijke ontvangst op het kantoor van lefier
Zwakke punten
Geen betrokkenheid bij de kwaliteit van wonen. Geen beleid om de nieuwe huurder te verwelkomen.
Veel betalen weinig service
Lefier staat er bekend om onderscheid te maken tussen verschillende huurders de ene krijgt iets wel de ander niet elke jaar gaat je huur omhoog maar service ho maar ernstige schimmel in douche verouderende douche waar je in moet leven waardoor je gezondsheidsklachten krijgt als je dan ook iets wilt aanvragen word er meteen naar je gekeken of je een zeurderd bent en krijg je alleen maar te horen dat ze niet veel geld meer mogen besteden aan het huis terwijl ik de jackpot betaal elke maand ik vind dat je als huurder totaal niet in je recht staat hoe kan dit als iedereen elke maand netjes hun huur betaald!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Meet service verlenen je niet steeds afwimpelen naar de geschillen commissie
Zeer slechte woningbouw huis is onveilig
Deze woningbouw is zo nalatig die laten ons wonen in huizen van 1953 die van ellende uit elkaar vallen waar de scheuren aan de buitenkant van de flat zitten en de stuclagen ineens loslaten en op je lichaam komen te vallen geen brand trap geen rookmelders en scheuren in de balkons lefier doet er niks aan terwijl deze huizen eigenlijk al tegen de vlakte moeten wij voelen ons als huurders aan de Arubastraat niet meer veilig ook hebben we vocht problemen terwijl ilongpatiënt ben kortom de slechtste woningbouw van groningen
Zwakke punten
Geen oplossing vinden en ze zijn laks
Geldverspilling
Ik heb me aangemeld als kamerzoekende. Netjes het geld betaald en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks! Ik heb op een bevestiging na nooit maar iets van een mailtje gezien. Ook geen uitleg van hoe het in zijn werk gaat. Noppes. Niet gek trouwens, want er valt niks uit te leggen als je niks uitvoert. Erg teleurstellende zaak. Je kunt veel beter via Facebook een kamer zoeken.
En als je dan je geld terugvraagt, zijn ze er opeens als de kippen bij...ongelofelijk. Niks teruggekregen overigens.
Sterke punten
Niet te benoemen, omdat je niks van ze hoort
Zwakke punten
- ze helpen niet
- je ziet niks terug van je geld
vernachelcultuur bij Lefier
deze corporatie heeft al vele jaren een nare bedrijfscultuur; huurders vernachelen wordt heel gewoon gevonden.
Sterke punten
klein onderhoud wordt dankzij de afspraakplanning vaak snel en ook wel goed gedaan. De uitvoerende medewerkers zijn doorgaans aardig en behulpzaam.
Zwakke punten
overdaad aan weinig deskundige duurbetaalde managers.
onbetrouwbaar. men liegt wat af.
geen toezicht op gedrag van medewerkers.
oplossen van ernstige problemen wordt eindeloos vertraagd.
minachting van huurders.
huurdersvertegenwoordiging stelt niets voor.
super service
De service van Lefier is super. Als er iets kapot is kan je dit gemakkelijk online/telefonisch aangeven en wordt dit zsm opgepakt. De communicatie is goed. En ze proberen hun woningen te verduurzamen. Ik ging mijn rekeningnummer wijzigen en werd een uur daarna al gebeld dat het geregeld was. Ik ben echt heel erg tevreden.
Sterke punten
communicatie
verduurzaming
Zwakke punten
-
Liegen ,woorden verdraaien ,autoritair,niet aan de afspraken houden.
Drie maanden lang op een woning moeten wachten en elke keer weer een datum geven wanneer de woning klaar is maar dan niks laten horen.Als je dan belt voor informatie ,wordt je ook nog uitgescholden .
Zeer autoritaire medewerkers (voelen zich heel wat) Op klachten wordt niet gereageerd en als er wordt gereageerd dan wordt de klacht afgehandeld door de persoon waar de klacht over gaat?
Afspraken worden niet nagekomen ,geplande werkzaamheden worden zonder tegenbericht naar de bewoners gewoon geannuleerd.
Zelfs sommige medewerkers klagen over Lefier ,ingehuurde mensen worden ook gewoon uitgescholden als ze informatie willen inwinnen .Zetten ons naast een Tokkie(wat bekent was bij Lefier maar niet vermelden bij het aanvaarden van de woning) maar ook hier wordt niks aan gedaan.Dan toch maar weer verhuizen en deze keer dus maar naar Domesta.
Zo jammer ,vroeger in de tijd van Wooncom was het nog een leuke woningbouwvereniging ,menselijker en toen hielden ze zich nog aan de afspraken maar nu gaat het alleen nog om de pure winst .
Sterke punten
De huurder als een stuk stront behandelen.
Zwakke punten
Afspraken niet nakomen.
Liegen.
Autoritaire en zeer arrogante medewerkers.
Richard mederwerker van Lefier
Ik woon sinds kort in Klazienaveen, toen ik de woning aanvaarde zijn er afspraken gemaakt, maar niet of nauwelijks nagekomen. Tot dat hier een man kwam ( Richard ) die alles voor mij regelde. En ja hoor binnen een week was mijn huisje klaar.
Top Richard, Daar moeten ze er meer van hebben.
Sterke punten
mooie praatjes
Zwakke punten
niet nakomen van afspraken
Klein nadeeltje
Huichelaars. Verbouwen van alles en plaatsen zonnepanelen, maar laten de huur onredelijk hoog en geven me maar 40 min water per dag en de verwarming op max 20 graden. Kan niet afwassen en de kleinkinderen laten douchen. Kan geen badje lauw water vol laten lopen in de zomer. En dat allemaal voor een verdomd hoge huurprijs en kosten.
De laagste kring van de hel is gereserveerd voor jullie hufters!
verdienmodel van Lefier
Er staan leuke woningen voor studenten dus ik kijk mee voor mijn dochter die in Groningen gaat studeren en we wonen op de Drentse platteland dus zien wel dat het een behoorlijk stapje terug is in dit stukje noordelijke Randstad.
Je moet eerst 30,- betalen om op een woning te reageren terwijl je niet weet of dit oud aanbod is dat mogelijk al lang verhuurd is. Als dat zo is heb je ten onrechte 30,- betaald dus misleiding.
Medewerkers van Lefier, er moet dus een voorwaardelijke inschrijvingsmogelijkheid zijn ofwel wordt de woning aangeboden terwijl die niet beschikbaar is geld terug dus.
Sterke punten
als al het aangeboden nog beschikbaar is dan een mooi aanbod
Zwakke punten
mogelijk misleiding in het geval dat het aangebodene er niet meer is
Grootste huichelbende van nederland
kan verder niets vertellen dan dat lefier het grootste huichelbedrijf van nederland is.. klachten lachen ze weg. onderhoud doen ze niet aan. mondjesmaat (met veel aandringen) maken ze dingen klaar. Vocht schimmel kou hoge energie rekening enz enz kernwoorden voor lefier. Mensen die klachten afhandelen, zijn corrupt. Liegen vrolijk verder, en niemand die hem wat doet. meerdere mensen in mijn omgeving hebben alleen maar nare ervarings. sommige mensen kunnen alles (vraag me niet hoe )klaarkrijgen. En anderen kunnen nog geen tochtstripje krijgen. keukenkast deurtje duurt al vanaf maart 2018 nog niet binnen Lekkage al vanaf december 2017. vocht en toch problemen al vanaf 2007.
Sterke punten
Zeer snel in versturen van herrinerings en aanmanings.
Zwakke punten
alles waar ze op hun manier voor staan. zijn groffe leugens.
Slechter dan Lefier bestaat niet!
Pas op met dit achterlijk clubje! Een groepje idioten dat niets doet behalve woningen aan hun vrienden en familie stiekem toewijzen(heb opnamens met bewijzen) en idiote oude wijven waaronder die Broekema die eerst op haar bek moest krijgen voordat ze normaal deed tegen bewooners!
Zwakke punten
Asogedrag van o.a. Broekema!