Wij zijn Lefier! Een woningcorporatie met ambities in Noord-Nederland. Met vestigingen in Groningen, Hoogezand, Stadskanaal, en Emmen. We zetten ons elke dag in voor betaalbaar wonen in goede buurten en wijken. Klantgericht en betrokken bij de samenleving. Lefier: wonen met karakter.
Mijn ervaring met Lefier wauw wauw!! Ten eerste ene buurvrouw die zeikt overlast te hebben die valse beschuldigingen tegen mijn hoofd aangooit!! Lefier erbij nee mevr je krijgt geen andere huis lachend in mijn smoel.. Wat ik overigens snap want ja woningnood toch? Nou hier komt het hoor meneer krijgt gewoon zo even een nieuwe huis aangeboden van Lefier ja ja een gloednieuwe huis!! En maar liegen en liegen en liegen liegen!! Lefier liegt zoveel he wauw!! Maar deze man is een witte man!! En ik ben zwart nou alsdat niet genoeg zegt over werkwijze Lefier!! 1 ster is al te veel! En ohja te woord staan vinden ze daar ook lastig!! Maar onverwachts langskomen dat mag wel wat een gekke volk is dat zeg bahh misselijkmakend!! Wil je nog een gratis huis ga na Lefier! Weet dst ze het doen hen namelijk een mail gelezen waar ze het bij iemand anders ook gaan doen
Sterke punten Liegen
Zwakke punten Ze werken heel hard vor witte mensen
Ben extra naar emmen gekomen.lefier telefonisch niet te bereiken.Verzorg mijn zeer zieke partner in tweede exlohermond.Ben naar de ta darts gegaan toen ik terug kwam kreeg ik 3 sleutels in mijn hand gedrukt alles o.k.
Ik het kastje open gemaakt van de opladekabel en haal de oude eruit wil de nieuwe oplader plaatsen kan niet de stekker is veel te groot dus het kastje kan niet meer dicht.
Schande.Hij had tenminste kunnen kijken dan had hij het gezien.
Sterke punten Als je ze bereikt de vriendelijkheid
Heb vanmorgen geprobeerd om te bellen anderhalf uur.
Moest mijn psycho afzeggen ga zo wel naar de tandarts wacht 7 weken op de afspraak.
Heel erg we hebben het druk steeds u heeft nog 2 voor u en dat 45 lang dat is niet waar kan niet .Dan weer gebeld 8 voor u nee bel niet meer als de persoon van lefier komt kan hij het bij mijn buurvrouw afgeven een sleuteltje.
Dit is qua service en dienstverlening
DE allerslechtste woningbouwcooperatie van Groningen.met wachttijden van meer dan uur aan de telefoon.
Kortom
Blinken niet uit door klantvriendelijkheid.
Met
Sterke punten Heeft geen sterke punten
Zwakke punten Klantvriendelijkheid en telefonische bereikbaarheid
Er is al een half jaar lekkage in mijn woning, ik heb de melding gemaakt en zelf aangegeven waar en wanneer het lekte.
Er is iets aangedaan waardoor het nu veel erger geworden is,,hele vloer blank en veel schade aan spullen.
Ik heb nu inmiddels 7 maal gebeld en het probleem voorgelegd, elke keer word er gezegd je word terug gebeld en we houden je op de hoogte. Helaas ik hoor niets van ze.
Wel lekker geld ontvangen, maar hulp bieden ??
Zou het nog ooit eens gerepareerd worden? En de schade (laminaat vloer en mooie oude boekken ) vergoed worden?
Ach ja het is immers nog maar een half jaartje zo, de huur word betaald dus waarom druk maken.
Ze zullen zelf eens lekkage hebben !!
Zeer ontevreden dus.
Huur al 20 jaar van Lefier. Ik heb gezien hoe deze flats veroudert raakten en hoe moeizaam het gaat om een simpel daklekkage of lekkage/schimmels op gelost te krijgen met deze woningbouw. Je kan niet alles goed doen of direct. Dat is begrijpelijk maar hoe deze woningbouw met hun huurders omgaat is echt frappant. Jaren moeten strijden voor een badkamer (lekkage bij de ons en onderbuurman). Dikke waterschade in de keuken maar daar gaat niks gebeuren want de keukenkastjes zien er nog goed uit. (Hele vloer en onder de keukenkastjes is er sprake van schade en schimmel). Zij komen met een planning voor de verbouwing die nergens opslaat. Je kan dit ook niet weigeren, zelfs als je voldoet aan alle dingen die zij willen bouwen. Beetje vreemd maar goed. Verder, arrogantie ten top. Me huis ziet er niet meer uit. Ben blij dat ik wegga maar ik wil wel oproepen om wat netter met die oude mensen om te gaan. Zij hebben die geduld niet.
Sterke punten Sommige bedrijven die zij inhuren zijn echt heel fijn en zorgen ook dat het werk gebeurd. Ook als de opdracht niet goed door is gegeven door Lefier.
- ze staan je wel te woord maar of er wat gebeurt is altijd 40/60.
Zwakke punten Je zal moeten strijden als je wilt dat er iets gemaakt wordt in je huis.
- klachten worden vaak niet goed doorgegeven aan bepaald bedrijf waardoor je soms 4 x moet afspreken voordat het duidelijk is voor hun wat het probleem is.
In de zomerperiode heeft lefier mijn tuinset/elec grasmaaier gestolen omdat het troep zou zijn, afspraak was dat het op het terras moest staan en dat stond het ook..
Toch hebben ze alles meegenomen en weggegooid, ik was witheet en heb met veel hangen en wurgen slechts 300,- ontvangen waar ik mijn spullen niet mee terug kan halen..
Ze zijn bij lefier brutaal, bijdehand en komen geen afspraak na.
Waardeloos bedrijf, heel snel opdoeken deze bende en iedereen vervangen !!
Woning is immers nooit verbeterd na de wensen van de klant, enige wat ze willen is likje verf hier en daar zodat het lijkt alsof ze de zaak goed draaiende houden maar schijn bedriegt…
Nooit is mijn woning geholpen aan ventilatie, ik krijg de ene klacht na de ander die ze nooit oplossen en mij achterlaten met stress..
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Heb lekkage in de woning ze kunnen pas over twee weken komen vanwege de bouwvak en hun personeel op vakantie moet! belachelijk telefoniste aan de lijn zeer bijdehand.laminaat is nu kapot ik ga hier zeker werk van maken!!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Nooit maar dan ook nooit hulp verlenen
mijn dochter heeft net een appartementje gehuurd van lefier
maar de staat waarin het verkeerd is verschrikkelijk van deurposten die er maar half op zitten buitenste deelontbreekt gewoon deuren kapot douche tegels roestige raambeslag etc
Sterke punten tja niet hun netheid
Zwakke punten overal makkelijk van af willen komen
geld wel willen vangen maar nx voor doen
Uit hoofde van mijn werkzaamheden heb ik de afgelopen maand meerdere huurwoningen van Lefier gezien bij de oplevering aan een nieuwe huurder. De woningen zijn stuk voor stuk uitgewoond. Smerig en verwaarloosd. Daar wordt je al nieuwe huurder echt niet blij van! Lefier zelf daarentegen is gevestigd in een super de lux kantoorgebouw, nieuw en fris. Met glimmende folders. Pas na Lefier op deze slechte oplevering gewezen te hebben volgt actie. Er komt iemand langs om te kijken naar de klachten. Waarom doet Lefier niet een goede check vooraf? Mogelijk omdat ze erop gokken dat veel nieuwe huurders in het segment van de sociale huurwoningen niet voldoende assertief zijn. Zorg dus dat je dat wel bent als je met een huurwoning van Lefier te maken krijgt!
Sterke punten Vriendelijke ontvangst op het kantoor van lefier
Zwakke punten Geen betrokkenheid bij de kwaliteit van wonen. Geen beleid om de nieuwe huurder te verwelkomen.
Lefier staat er bekend om onderscheid te maken tussen verschillende huurders de ene krijgt iets wel de ander niet elke jaar gaat je huur omhoog maar service ho maar ernstige schimmel in douche verouderende douche waar je in moet leven waardoor je gezondsheidsklachten krijgt als je dan ook iets wilt aanvragen word er meteen naar je gekeken of je een zeurderd bent en krijg je alleen maar te horen dat ze niet veel geld meer mogen besteden aan het huis terwijl ik de jackpot betaal elke maand ik vind dat je als huurder totaal niet in je recht staat hoe kan dit als iedereen elke maand netjes hun huur betaald!!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Meet service verlenen je niet steeds afwimpelen naar de geschillen commissie
Deze woningbouw is zo nalatig die laten ons wonen in huizen van 1953 die van ellende uit elkaar vallen waar de scheuren aan de buitenkant van de flat zitten en de stuclagen ineens loslaten en op je lichaam komen te vallen geen brand trap geen rookmelders en scheuren in de balkons lefier doet er niks aan terwijl deze huizen eigenlijk al tegen de vlakte moeten wij voelen ons als huurders aan de Arubastraat niet meer veilig ook hebben we vocht problemen terwijl ilongpatiënt ben kortom de slechtste woningbouw van groningen
Zwakke punten Geen oplossing vinden en ze zijn laks
Ik heb me aangemeld als kamerzoekende. Netjes het geld betaald en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks! Ik heb op een bevestiging na nooit maar iets van een mailtje gezien. Ook geen uitleg van hoe het in zijn werk gaat. Noppes. Niet gek trouwens, want er valt niks uit te leggen als je niks uitvoert. Erg teleurstellende zaak. Je kunt veel beter via Facebook een kamer zoeken.
En als je dan je geld terugvraagt, zijn ze er opeens als de kippen bij...ongelofelijk. Niks teruggekregen overigens.
Sterke punten Niet te benoemen, omdat je niks van ze hoort
Zwakke punten - ze helpen niet
- je ziet niks terug van je geld
Waardeloos
Mijn ervaring met Lefier wauw wauw!! Ten eerste ene buurvrouw die zeikt overlast te hebben die valse beschuldigingen tegen mijn hoofd aangooit!! Lefier erbij nee mevr je krijgt geen andere huis lachend in mijn smoel.. Wat ik overigens snap want ja woningnood toch? Nou hier komt het hoor meneer krijgt gewoon zo even een nieuwe huis aangeboden van Lefier ja ja een gloednieuwe huis!! En maar liegen en liegen en liegen liegen!! Lefier liegt zoveel he wauw!! Maar deze man is een witte man!! En ik ben zwart nou alsdat niet genoeg zegt over werkwijze Lefier!! 1 ster is al te veel! En ohja te woord staan vinden ze daar ook lastig!! Maar onverwachts langskomen dat mag wel wat een gekke volk is dat zeg bahh misselijkmakend!! Wil je nog een gratis huis ga na Lefier! Weet dst ze het doen hen namelijk een mail gelezen waar ze het bij iemand anders ook gaan doen
Sterke punten
Liegen
Zwakke punten
Ze werken heel hard vor witte mensen
Klacht
Ben extra naar emmen gekomen.lefier telefonisch niet te bereiken.Verzorg mijn zeer zieke partner in tweede exlohermond.Ben naar de ta darts gegaan toen ik terug kwam kreeg ik 3 sleutels in mijn hand gedrukt alles o.k.
Ik het kastje open gemaakt van de opladekabel en haal de oude eruit wil de nieuwe oplader plaatsen kan niet de stekker is veel te groot dus het kastje kan niet meer dicht.
Schande.Hij had tenminste kunnen kijken dan had hij het gezien.
Sterke punten
Als je ze bereikt de vriendelijkheid
Klacht
Heb vanmorgen geprobeerd om te bellen anderhalf uur.
Moest mijn psycho afzeggen ga zo wel naar de tandarts wacht 7 weken op de afspraak.
Heel erg we hebben het druk steeds u heeft nog 2 voor u en dat 45 lang dat is niet waar kan niet .Dan weer gebeld 8 voor u nee bel niet meer als de persoon van lefier komt kan hij het bij mijn buurvrouw afgeven een sleuteltje.
Slechte dienstverlening
Dit is qua service en dienstverlening
DE allerslechtste woningbouwcooperatie van Groningen.met wachttijden van meer dan uur aan de telefoon.
Kortom
Blinken niet uit door klantvriendelijkheid.
Met
Sterke punten
Heeft geen sterke punten
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid en telefonische bereikbaarheid
Rampzalig
Er is al een half jaar lekkage in mijn woning, ik heb de melding gemaakt en zelf aangegeven waar en wanneer het lekte.
Er is iets aangedaan waardoor het nu veel erger geworden is,,hele vloer blank en veel schade aan spullen.
Ik heb nu inmiddels 7 maal gebeld en het probleem voorgelegd, elke keer word er gezegd je word terug gebeld en we houden je op de hoogte. Helaas ik hoor niets van ze.
Wel lekker geld ontvangen, maar hulp bieden ??
Zou het nog ooit eens gerepareerd worden? En de schade (laminaat vloer en mooie oude boekken ) vergoed worden?
Ach ja het is immers nog maar een half jaartje zo, de huur word betaald dus waarom druk maken.
Ze zullen zelf eens lekkage hebben !!
Zeer ontevreden dus.
Sterke punten
Geld incasseren
Zwakke punten
Geen problemen oplossen
Niet huren
Huur al 20 jaar van Lefier. Ik heb gezien hoe deze flats veroudert raakten en hoe moeizaam het gaat om een simpel daklekkage of lekkage/schimmels op gelost te krijgen met deze woningbouw. Je kan niet alles goed doen of direct. Dat is begrijpelijk maar hoe deze woningbouw met hun huurders omgaat is echt frappant. Jaren moeten strijden voor een badkamer (lekkage bij de ons en onderbuurman). Dikke waterschade in de keuken maar daar gaat niks gebeuren want de keukenkastjes zien er nog goed uit. (Hele vloer en onder de keukenkastjes is er sprake van schade en schimmel). Zij komen met een planning voor de verbouwing die nergens opslaat. Je kan dit ook niet weigeren, zelfs als je voldoet aan alle dingen die zij willen bouwen. Beetje vreemd maar goed. Verder, arrogantie ten top. Me huis ziet er niet meer uit. Ben blij dat ik wegga maar ik wil wel oproepen om wat netter met die oude mensen om te gaan. Zij hebben die geduld niet.
Sterke punten
Sommige bedrijven die zij inhuren zijn echt heel fijn en zorgen ook dat het werk gebeurd. Ook als de opdracht niet goed door is gegeven door Lefier.
- ze staan je wel te woord maar of er wat gebeurt is altijd 40/60.
Zwakke punten
Je zal moeten strijden als je wilt dat er iets gemaakt wordt in je huis.
- klachten worden vaak niet goed doorgegeven aan bepaald bedrijf waardoor je soms 4 x moet afspreken voordat het duidelijk is voor hun wat het probleem is.
Criminelen
In de zomerperiode heeft lefier mijn tuinset/elec grasmaaier gestolen omdat het troep zou zijn, afspraak was dat het op het terras moest staan en dat stond het ook..
Toch hebben ze alles meegenomen en weggegooid, ik was witheet en heb met veel hangen en wurgen slechts 300,- ontvangen waar ik mijn spullen niet mee terug kan halen..
Ze zijn bij lefier brutaal, bijdehand en komen geen afspraak na.
Waardeloos bedrijf, heel snel opdoeken deze bende en iedereen vervangen !!
Woning is immers nooit verbeterd na de wensen van de klant, enige wat ze willen is likje verf hier en daar zodat het lijkt alsof ze de zaak goed draaiende houden maar schijn bedriegt…
Nooit is mijn woning geholpen aan ventilatie, ik krijg de ene klacht na de ander die ze nooit oplossen en mij achterlaten met stress..
Waardeloos dit en dat in NL…..
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel om hier te vermelden
klantenservice levert service niet
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten
Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
klantenservice levert service niet
Veel bewoners bellen al niet meer naar de woningbouw vereniging omdat ze zeggen dat het toch niet helpt
Zwakke punten
Met Algemene gebreken in appartementen complex wordt geen haast gemaakt. Duur weken! Afhankelijk van anderen "we schrijven een opdracht voor bedrijf die en die uit" . Die bedrijven maken en geen haast mee.
Voor de 2de keer in een donkere verdieping. Duurt al weken!!
Echt waardeloos. Sorry om te zeggen. Het is wel eens anders geweest maar hoe het nu gaat gaat t de laatste jaren.
Weer slechte service zoals gewoonlijk
Heb lekkage in de woning ze kunnen pas over twee weken komen vanwege de bouwvak en hun personeel op vakantie moet! belachelijk telefoniste aan de lijn zeer bijdehand.laminaat is nu kapot ik ga hier zeker werk van maken!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Nooit maar dan ook nooit hulp verlenen
huurhuizen worden verschrikkelijk opgeleverd aan de nieuwe huurder
mijn dochter heeft net een appartementje gehuurd van lefier
maar de staat waarin het verkeerd is verschrikkelijk van deurposten die er maar half op zitten buitenste deelontbreekt gewoon deuren kapot douche tegels roestige raambeslag etc
Sterke punten
tja niet hun netheid
Zwakke punten
overal makkelijk van af willen komen
geld wel willen vangen maar nx voor doen
Uitgewoond
Uit hoofde van mijn werkzaamheden heb ik de afgelopen maand meerdere huurwoningen van Lefier gezien bij de oplevering aan een nieuwe huurder. De woningen zijn stuk voor stuk uitgewoond. Smerig en verwaarloosd. Daar wordt je al nieuwe huurder echt niet blij van! Lefier zelf daarentegen is gevestigd in een super de lux kantoorgebouw, nieuw en fris. Met glimmende folders. Pas na Lefier op deze slechte oplevering gewezen te hebben volgt actie. Er komt iemand langs om te kijken naar de klachten. Waarom doet Lefier niet een goede check vooraf? Mogelijk omdat ze erop gokken dat veel nieuwe huurders in het segment van de sociale huurwoningen niet voldoende assertief zijn. Zorg dus dat je dat wel bent als je met een huurwoning van Lefier te maken krijgt!
Sterke punten
Vriendelijke ontvangst op het kantoor van lefier
Zwakke punten
Geen betrokkenheid bij de kwaliteit van wonen. Geen beleid om de nieuwe huurder te verwelkomen.
Veel betalen weinig service
Lefier staat er bekend om onderscheid te maken tussen verschillende huurders de ene krijgt iets wel de ander niet elke jaar gaat je huur omhoog maar service ho maar ernstige schimmel in douche verouderende douche waar je in moet leven waardoor je gezondsheidsklachten krijgt als je dan ook iets wilt aanvragen word er meteen naar je gekeken of je een zeurderd bent en krijg je alleen maar te horen dat ze niet veel geld meer mogen besteden aan het huis terwijl ik de jackpot betaal elke maand ik vind dat je als huurder totaal niet in je recht staat hoe kan dit als iedereen elke maand netjes hun huur betaald!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Meet service verlenen je niet steeds afwimpelen naar de geschillen commissie
Zeer slechte woningbouw huis is onveilig
Deze woningbouw is zo nalatig die laten ons wonen in huizen van 1953 die van ellende uit elkaar vallen waar de scheuren aan de buitenkant van de flat zitten en de stuclagen ineens loslaten en op je lichaam komen te vallen geen brand trap geen rookmelders en scheuren in de balkons lefier doet er niks aan terwijl deze huizen eigenlijk al tegen de vlakte moeten wij voelen ons als huurders aan de Arubastraat niet meer veilig ook hebben we vocht problemen terwijl ilongpatiënt ben kortom de slechtste woningbouw van groningen
Zwakke punten
Geen oplossing vinden en ze zijn laks
Geldverspilling
Ik heb me aangemeld als kamerzoekende. Netjes het geld betaald en wat krijg ik er voor terug? Helemaal niks! Ik heb op een bevestiging na nooit maar iets van een mailtje gezien. Ook geen uitleg van hoe het in zijn werk gaat. Noppes. Niet gek trouwens, want er valt niks uit te leggen als je niks uitvoert. Erg teleurstellende zaak. Je kunt veel beter via Facebook een kamer zoeken.
En als je dan je geld terugvraagt, zijn ze er opeens als de kippen bij...ongelofelijk. Niks teruggekregen overigens.
Sterke punten
Niet te benoemen, omdat je niks van ze hoort
Zwakke punten
- ze helpen niet
- je ziet niks terug van je geld